Mitsubishi Club SK

Poradňa => ASX => Téma založená: Hali September 15, 2014, 04:41:57 popoludní

Názov: Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: Hali September 15, 2014, 04:41:57 popoludní
Ahojte som tu nový :) a moja otázka znie, či je možné dať chiptunning na tento typ motora pre ASX-ko alebo nie? Lebo keď som to pozeral, tak som našiel jednu českú firmu, ktorá by to vedela spraviť a výkon by sa zvýšil z 116 koní na 130 koní čo už by bolo celkom v pohode. Auto by aspoň nebolo také lenivé :D
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: madbugie September 16, 2014, 01:52:48 popoludní
a neni to ten "slávny" ABC tuning či ako sa to volalo... čo dokázali načipovať aj nenačipovatelnú Toyotu ? ;-)

čipovať maloobjemový atmosférický motor, je skôr na dve veci... tam treba minimálne upraviť nasávanie vzduchu (športový filter, sacie potrubie, škrtiaca klapka), a komplet výfuk od zvodov, po koncovku a potom by nejaké to čipovanie malo aký, taký zmysel, v rámci optimalizácie...

čipovanie atmosféry môže priniesť cca 5% a to neviem či som to neprehnal... ibaže by to bol od výroby zaškrtený motor (teraz sa často robia rovnaké motory ale jeden má o 20 koní menej ako ten istý silnejší do cenníka, ale to nieje prípad tejto 1,6ky)

10-20% zisk výkonu sa dá realizovať pri turbomotoroch pri bežnom čipovaní
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: MatoAna September 16, 2014, 03:32:09 popoludní
Pred tyždnom som bol vo firme Profituning v Ke a pytal som sa na čip pre moju 1.8 lancer. Takže vykon zdvyhnu o 13k . Meranie na brzde pred a po uprave a cena je 200€. A to bez nejakych zasahov čo sa tyka motora,nasavania,zvodov atd.
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: deremond September 16, 2014, 08:16:26 popoludní
Btw, pri týchto chiptunningoch je možné všetko vrátiť späť do pôvodného stavu? Budú si pýtať ďalších 200e za vrátenie zmien? :)
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: madbugie September 16, 2014, 08:23:54 popoludní
ale ved ja nepíšem, že to nejde... ono sa to robí, tak že pri vývoji motora sa nájdu jeho hranice, ktoré sa o cca 10-20% znížia a to je univerzálne nastavenie pre všetky motory, takže "optimalizáciu" sa dá dosiahnuť nejaké to navýšenie výkonu...

aj tak si myslím, že tento motor má viac ako sa píše, japončíci nejako všetko "podceňujú"... koniec koncov dosahuje parametre zhruba ako konkurencia so 125k motormi... čo by nebolo nič neobvyklé, na bývalom fóre si chodili chalani merať 1,6 variabil od fordu, ktorý má na papieri 115 koní, ale v reále namerali všetci viac ako 120 - 125 koní

nakolko náš mivec má už variabilné časovanie, tak vo vyšších otáčkach už sa asi moc výkon šponovať nebude, ale ak sa pridá v pásme nižších otáčok bude to mať priaznivý vplyv na kultúru jazdy a spotrebu ;-)

chip sa dá vrátiť naspäť ale musí byť urobená záloha... škoda že mitsu je okrajová značka... napr. Bluefin robí tuning tak, že dodá samostatné zariadenie, s ktorým si môžete čip pôvodný alebo navýšený nahrávať hore dole ako vám je libo...
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: Hali September 17, 2014, 09:11:00 dopoludnia
Nie nie je. Je to firma autochip.eu ale majú firmu aj v Prahe. Kedže tu píšete, že čo je potreba prerobiť aby auto mohlo ísť na čip tak asi do toho nepôjdem. Radšej to ASX predám do autopointu kde majú výkonejšiu verziu, predám to na protiúčet a určite to bude lepšie ako takto vymýšlať
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: madbugie September 17, 2014, 11:29:45 dopoludnia
na čip môžeš ísť aj bez prerobenia, len efekt bude menší... neblázni... ked máš dobrý motor a tieto 1,6 vedia byť úsporné oproti 1,8... načo by si predával...
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: MatoAna September 17, 2014, 12:03:58 popoludní
Ja ti môžem odporučit firmu Profituning. Ta ma pobočky po celom slovensku a čo  je dobre že maju všade valcovu brzdu na meranie vykonu. Treba ist a popytat sa a nie takto to riešit. Za opytanie nič nedaš. Ja som jedno auto u nich čipoval a max. spokojnost. A na sk je to jedna z naznamejšich firiem.
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: lancerman September 17, 2014, 03:19:07 popoludní
Matko. od nich už jeden zhorený Outlander stal na dvore :(, takže ....dakujem a neprosím si tuto firmu
Zbytočne vyhodis peniažky. to radsej investuj do manzelky alebo detí
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: MatoAna September 17, 2014, 03:59:03 popoludní
Mali by ste to robiť vy v mitsu nech človek nechodi po nejakych inych firmach :)
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: lancerman September 18, 2014, 07:55:31 dopoludnia
je to vyrobcom neschvalená uprava, takže snivajte s nami ;D

Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: madbugie September 18, 2014, 10:30:17 dopoludnia
ináč je to škoda...

ked som mal forda, tak tuším Stage 1 od Bluefinu bol akceptovaný aj v rámci záruky (spolupracujú s nimi tuším v športových divíziách) a za nejaké 350 - 500 € podla typu auta si dostal "kalkulačku", ktorú si pripojil servisnému slotu, natiahol si nový soft (starý sa zazálohuje) a fičíš, prípadne podla potreby nahráš zasa naspäť...

lebo čo tak pozorujem tak dnes sú 1,6ky atmosférické s variabilným časovaním niekde na úrovni 125 až 135 koní, čo je asi konečná pre tento druh motoru, ale potešilo by... i ked ako som písal tých 117 koní bude asi podcenená hodnota, lebo výsledky dosahuje ako konkurencia so 125 koníkmi... ;-)

takých 130 koníkov by tomu motoru veľmo slušalo... ;-)
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: MMirec September 18, 2014, 07:40:51 popoludní
pre zaujímavosť: stará 1,6 z roku 1992 s použitým MIVEC-u dosahovala 175 koní čo je 129 kw ;) a bez mivec-u 113 k( 83 kw), čo pri hmotnosti auta 995 kg bolo vcelku brutálne. Myslím, terjší motor čo mám v lancri nemá taký potenciál, lebo je tiež dosť uškrtený :-\
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: madbugie September 18, 2014, 09:50:27 popoludní
bez turba dával 110 koní z 1 litra objemu ???  :o :o :o to chceeeeeeem... sa mi nechce až veriť...
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: Hali September 19, 2014, 02:10:31 popoludní
Ako pokiaľ by sa dal urobiť ten čip na tu 1.6, tak by som to nemenil a investovať peniaze na ženu alebo deti nemôžem lebo ešte len navštevujem strednú školu. Zato mám také auto lebo mám psa s ktorým chodievam cvičiť a to je mimo spevnenej cesty teda polná cesta. Preto som to chcel meniť zabto lepšie ASX lebo má aj 4x4 a tam by sa mi hodila. Inač taká vedlajšia otázka mimo témy. Nechcem kvôli tomu vytvárať novú. Dá sa dať do ASX rockford fosgate, keď ho nemá?
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: lancerman September 19, 2014, 02:49:31 popoludní
Nie neda. bud mas Rockford alebo nie. Jedine ho celý vytiahnut z buracky nejakej
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: Hali September 20, 2014, 04:10:53 popoludní
aha škoda. Ja som si myslel, že to pôjde dať spraviť ako MMCS
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: Vlado64 September 24, 2014, 10:22:23 popoludní
Hali: ozaj ja ta 1.6ka taka leniva? Na webe su clanky a videa kde sa prejavuje celkom svizne? ci? Zaujimalo by ma ako sa sprava pri jazde 4 alebo 5 cestujucich a plnom kufri? Mas to odskusane? Dik :)
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: Hali September 30, 2014, 09:02:21 dopoludnia
áno išli sme raz 5ti s batožinou asi tak na týždeň na dovolenku do Chorvátska. Síce auto má skvelú spotrebu, keď s ním jazdím sám, tak mi vystačí aj na mesiac. Najhoršie je to pri prebiehaní. Vtedy to musím vytočiť aby som mohol predbehnúť auto a stihnúť sa zaradiť
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: madbugie September 30, 2014, 10:04:53 dopoludnia
a ako by si chcel jazdiť na atmosfére ? 1500 otáčok, dupnem na plyn, brutálne zrýchlim a pri 2000 otáčkach preradím... ale no ták...

pri bežnom jazdení sa pohybuješ v pásme 1500 - 2500 a ak je treba raz začas predbiehať, alebo pridať do kopca... no tak podradím rýchlosť a točíme, točíme... na to tá atmosféra je... že jej nejakých 5000 otáčok neublíži (kde už dízel ide vyskočiť z kože)

ako hovorí staré zlaté pravidlo: "Kde TDI končí, tam my začíname" (myslené na 4000 ot.)

žiadne bežné auto, je jedno či dízel či benzín, ked bude naložené až po strechu a plne obsadené, ti nebude trhať asfalt... ;-)
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: dusanhomer September 30, 2014, 10:30:20 dopoludnia
a ako by si chcel jazdiť na atmosfére ? 1500 otáčok, dupnem na plyn, brutálne zrýchlim a pri 2000 otáčkach preradím... ale no ták...

pri bežnom jazdení sa pohybuješ v pásme 1500 - 2500 a ak je treba raz začas predbiehať, alebo pridať do kopca... no tak podradím rýchlosť a točíme, točíme... na to tá atmosféra je... že jej nejakých 5000 otáčok neublíži (kde už dízel ide vyskočiť z kože)

ako hovorí staré zlaté pravidlo: "Kde TDI končí, tam my začíname" (myslené na 4000 ot.)

žiadne bežné auto, je jedno či dízel či benzín, ked bude naložené až po strechu a plne obsadené, ti nebude trhať asfalt... ;-)


Asi tak,akurat dieselaaaci budu este argumentovat,ze nez benzin stihne zacat ,oni su uz davno prec ;-}
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: madbugie September 30, 2014, 11:27:25 dopoludnia
jasnéééé hlavne tá firemná ochcávia 1,9 TDI vole pitcho brutálníi zátach vocpódu... :D :D :D

benzín zrýchluje uplne rovnako, akurát tam musí mať hodený o 1 rýchlostný stupeň menej...

ono tie testy zrýchlenia na 4ke 50-90 a na 5ke 80-120 sa pohybujú v dolnom výkonom pásme 25-50% schopností motora, kde jasne dominujú dízle (a preto je to tak aj zavedené - ja si myslím, že je to zámerné zvýhodňovanie ropákov), akoby tie isté testy dopadli, keby tam mal benzín zaradenú 3ku a 4ku (stačí vyskúšať...)
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: MMirec September 30, 2014, 03:59:50 popoludní
ešte som nestretol dízla ktorý by ma odbehol keď si ja podradím a točím keď treba do červeného. To spektrum použiteľných otáčiek pri benzíne je omnoho väčšie. A ako povedal madbugie treba skôr podradiť a nebáť sa to vytočiť!!!, veď nad 4.000 ot. nastáva ten správny záťah a ešte mám k dispozíci ďalších 3.000 ot.(prípadne kým ma nezastavý obmedzovač  ;D). Ináč mám odsledované, že na mojom lancri sa dá krásne ísť na 5-tku 50-tkou a na konci obce keď nepotrebujem nejako rýchlo pridávať tak auto krásne plynule zrýchluje. Toto na súčasnej nafte nieje vôbec možné.
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: madbugie September 30, 2014, 08:40:05 popoludní
a teraz vážne... u nás na bývalom forďáckom fore chalani zrovna toto testovali... 1,8 benzín aj 1,8 dízel oba 115 koní a rovnaké maximálky okolo 200 km a aj rovnaké zrýchlenie z 0-100 aj proste všetko...

jednoducho autá majú rovnakú dynamiku aj ked na pocit sa to nezdá a druhá vec je, že aby som dosiahol na benzíne takú istú dynamiku ako na dízli, ma to bohužial bude stáť viac prachov... ale zato ten zvuk pri 6000 otáčkach... do dízlák nikdy nepochopííííííí
Názov: Re:Chiptunning pre motor 1.6
Prispievateľ: Hali Október 01, 2014, 11:20:02 dopoludnia
je pravda, že ja som mal pred tým starú Audi A3, ktorá mala benzín 1,8T s tým bola radosť jazdiť len už bola moc stará. V rodine mamé to ASX, ktoré sa mi posunulo a možno to je len fakt o zvyku, že človek jazdil v takom aute a teraz zrazu presadol do úplne iného auta. Ja mám aj zato také auto ako už bolo písané kvôli psovi