Mitsubishi Club SK
Poradňa => ASX => Téma založená: Ondrej Júl 23, 2019, 08:45:46 popoludní
-
Ahoj
-
Ak máš gumy určené pre SUV tak môžu byť hlučnejšie to je asi dosť bežné :) Odhlučnenie by šlo ale to by si musel podlepovať nejakým tlmením okolie kolies, podlahu..... Niektoré autá sú proste hlučnejšie a samotné ASX nieje žiadne prémiové auto takže nieje až tak skvelo odhlučnené :)
-
Jedine riesenie je vylepit cele auto dynamatom, alebo podobnou tlmiacou hmotou...
-
Ani to nemusí pomôcť...
pneumatyka. Mňe
:o
-
Zdar,
Skús pozrieť stránku ahifi (montáže) tam robili aj asx aspoň budeš vedieť prácnosť a cenu približnú, čo sa týka odhlučnenia.
Pneumatiky by som vyberal aj s ohľadom na hluk, dá sa trošku orientovať zo štítku.
-
na hlučnosť pneumatík si treba pozrieť štítok pneumatiky a hľadaj tie s hlučnosťou 1 čiže pod 70 dB, čím menej tým lepšie... a treba si pozrieť aj testy pneumatík, lebo to niekedy vie šáliť, aj tam merajú reálnu hlučnosť... samozrejme čím je pneumatika staršia - má viac najazdené, sa jej zošľaháva bočná hrana - prechod medzi vodorovnou a zvislou časťou gumy a stáva sa hlučnejšou...
(https://img.tomket.com/img/eu/238ba167.png)
čo sa hlučnosti a vibrácií týka, tak sú 2 hlavné materiály, asfaltové pláty - hrúbka 2 -4 mm na podlahy, podbehy, výplne dverí pri reproduktoroch a molitanové pláty hrúbka 10 -20 mm, ktorými sa podlepujú "duté" priestory ako plató v kufri, obloženie dverí a interiéru - kde nepôsobí tlak, alebo váha
ak potrebuješ utlmiť zvuk, tak určite pneu s nízkou hlučnosťou a skôr ako sa pustíš do podlahy, tak vytlm dvere, lebo to je obrovská ozvučnica, ktorá je "krytá" len plastovou fóliou a tapacírom dverí...
stiahni si aplikáciu do mobilu Sound meter, a na nejaký známych úsekoch si otestuj hlučnosť v automobilie... snaž sa dodržať rovnaké podmienky merania - rýchlosť počiasie atd. lebo zvuk je pocitová záležitosť a ucho sa prispôsobuje okoliu, takže na prvý pocit možno ani nespoznáš rozdiel
(https://www.ahifi.sk/files/ckeditor/Rapid_4.8.2016/Skoda_rapid_-_montaz_novych_reproduktoru_(1).jpg)
-
Vyskrutkuješ všetky skrutky a už len ťaháš :D
-
Ondrej,
Robil som dvere, nie kvôli hluku ale menil som repro.
Že by sa zmenil hluk to nie, pokiaľ to neurobíš celkovo tak od tohto moc nečakaj.
Použil som stp gold a niečo mám gladen.
Pneu zatiaľ hlučné advany yokohama.
-
Ten hluke je fakt trochu pruser. Sadnem to hocijakej Kii a je to neporovnatelny rozdiel.
Tiez rozmyslam, ze sa pustim do toho odhlucnenia, ael este pred tym nez rozoberiem pol auta, by som chcel vediet ci to naozaj stoji za to.
Material mam v plane kupit z ahifi a odhlucnit dvere, podlahu v kufri, predny podblatnik, kapotu a mozno aj priestor ako je motorcek stieraca.
Cca cena za material mi vychadza okolo 300 €. Podla montazi z ahifi asi takto: Dvere Gladen Aero bytul 6x, Gladen Aero Wawe 7x , Kufor Gladen Aero Multi 9x a podblatniky 2x Gladen Aero Wawe.
Trochu sa ale aj bojim hrubky tych materialov, fakt by som bol nerad, keby som to tam dal a nesadol by mi poriadne spät koberec popr tapacir.
Nemate s tym niekto skusenost? ..popripade ina alternativa materialov s obdobnymi vlastnostami, ale lepsou cenou?
-
Ja som zatiaľ robil len dvere, tapacir sedí bez problémov, len dverové vrchné (posledné vrstvy, ktorými to všetko prekryješ)
tie nalep len po hranice toho čierneho tmelu nie viac, potom nebudeš mať problém s tapacirom na dverách. Čo mi zostal nejaký materiál ten ešte chcem použiť na priestor pod stieračmi .
Predpokladám že ahifi máš preštudované, keď to spravia tam spravíš to aj ty.