Mitsubishi Club SK
Poradňa => Carisma => Téma založená: reactor August 12, 2009, 10:28:50 popoludní
-
Zdravim.
Mam M Carisma 2003 1.6i benzin.
Dal som si vystriekam motor. Potom sa rozvietila kontrolka elektroniky motora.
Kamarat to napichol na diagnostiku a resetoval ecu. 200km to bolo v pohode.
Potom sa to rozvietilo znova. Odpojil som baterku na 5 minut a zase bolo vsetko v poriadku. Potom znova po 150km sa to rozsvietilo.
Nezaznamenal som ziaden pokles vykonu motora ani nic podobne.
Neviete co to moze byt?
Casto sa stava, ze je to EGR, alebo vraj ECU je umiestnena tak nestastne, kde vznika vysoka vlhkost..
Prosim poradte...
Vdaaka..
-
Odpovedal som ti už inde, ale aj pre ostatných:
ECU je umiestnená v kabíne pri spolujazdcovej pravej nohe, takže vlhkosť v nej asi ťažko. Skôr bude vlhkosť v konektore niektorého snímača. Rozpojiť, vyčistiť, osušiť, streknúť sprejom na kontakty.
Ešte si skús podľa návodu, ktorý tu niekde nájdeš, vyblikať kód chyby - možno ťa to nasmeruje na jeden konkrétny snímač...
-
no caff.
treba sa zamysliet nad tym co si vlastne urobil.. len si zmzal chybu.. nic viac ale aku chybu????????? treba vzdy mrknut aka chyba to je... ci sa opakuje alebo to je vzdy nieco ine.. takto nevies co to vlastne za chyba je. tak treba ist na tester napisat si chybu a podla toho to odstranis..caaaafff EloB)
-
Zdravim..Vdaka, uz sa na tom pracuje. Dnes rano som kupil diodu aj odpor..A pre istotu aj voltmeter. Idem si spravit diagnostiku. A uvidime. Dufam, ze je to len nejaka blbost.
-
Na OBD-II nepotrebuješ diódu - stačí ti prepojiť tie 2 piny kancelárskou sponkou a chybu ti vybliká kontrolka na palubovke!
-
Mas na mysli 1. a 4.pin ako je na obrazku?
Ten 4. je ground (http://www.mitsubishi-club.sk/media/kunena/attachments/legacy/images/Screenshot.png)
-
No mali by to byť oni, ale neviem, či som niekde nevidel aj iný namiesto č. 4...
-
tak..nie ze mi vyletia airbagy a rozpadne sa auto :))
Mno akokolvek skusim to ..mozno to tam bude aj naznacene.
-
Tak zdravim. Ani jedna z tychto veci nefungovala na diagnostiku pre moju carismu. Tak som zasiel do Tridiam autorizovaneho servisu mitsubishi. Spravili diagnostiku a zistili, ze Lambda sonda hlasila chybu.
Dost blbe otazky mi kladli. Ci chodim rychlo? a tak.
Ze vraj to moze byt sposobene vysokym vykonom, primesou do benzinu alebo jednoducho prehriatim.
Tak je to mitsubishi ocakavam ze 5000 otacok je pre toto auto fajn :)).
Proste, vymazali chybu, a ak sa to rozsvieti znova, tak bude treba vymenit lambda sondu - povedali ze to stoji 230eur -- hmm..nasiel som original za 80E.
Moze byt, ze je to prehriatim - pretoze mne sa to rozsvietilo vzdy pri nizkych otackach. Raz ked som isiel na 4. dole kopcom, bez plynu (asi 50km/h) a raz hore jemnym kopcom takisto na 4. (cca 2100 otacok.)
Takisto som spozoroval, ze motor sa divne zahrieva. Rucicka sa dostane do zvislej polohy a potom este zopar stupnov doprava, az potom sa spusti ventilator a motor sa zchladi. Je to normalne?
-
to môze byt termostatom ze sa zohrieva
-
Hmm..tak to by vela vysvetlovalo. Ale nema to nic spolocne s P0421 error codeom.
Vsimol som si, ze ked na to viac slapem do kopca, tak teplota trosku rastie a prekroci zvislu polohu smerom do prava. Potom sa vsak rychlo zchladi.
Vedel by si mi prosim blizsie vysvetlit preco by to mal byt termostat?
Dakujem
-
Verim, ze si sa uz poucil, ze do Tridiam-u uz nemas chodit. To si dopadol este celkom fajn, mne nezistili nic a pytali 80E.
-
Tak tridiam bola dost zla skusenost. V ALZ Presov sa spravali o dost lepsie :)
No ale k teme.. Kontrolka si veselo svieti uz rok..a nevidim ziaden problem.
Asi to bude len nejaka pripomienka k katalyzatoru alebo inej blbosti co je uz po zaruke.
-
P0421 je zavada vyhrievania prednej lambda sondy. Kedysi davno bola na to servisna informacia na vymenu za modifikovanu. To bolo este za ineho importu. Vyhrievanie je dolezite pre spravne fungovanie sondy za studeneho motoru.Odchadza to celkom casto . cca kazdych 100000km.
-
Dakujem velmi pekne, konecne sme sa niekam posunuli. :)
No ja uz na tom takto ficim rok, nemal som zatial problem, spotreba je fajn.
Takze teraz co mam robit novu lambda sondu (original)? Alebo niekde zohnat modifikovanu?
Dakujem.
-
skus u nejakeho dealera zistit origo cislo a cenu podla tvojho VIN a potom obehaj firmy co robia s nahradnymi dielmi ci ju vedia zohnat.
-
Myslím si že P 0421 nie je chyba vyhrievania lamda sondy , to je kód P 0135 . 0421 je chyba katalyzátora, dnes mi to hovoril kamoš čo robí v Mitsu servise , začiatok konca katalyzátora (účinnosť katalyzátora je na dolnej úrovni). Ja som mal P 0135 a výmena lamda sondy to odstránila.
-
Zdravim. Katalyzator mi diagnostikovali aj v ALZ presov - mitsu servis. Ale to bude asi nejaka blbost, lebo emisie mam ako keby to bolo nove auto. Dal som si to testovat pred 2 mesiacmi.
Moze to ale byt RECALL na katalyzator - to som nasiel aj na zahranicnych forach. To znamena, ze je to pripomienka na vymenu katalyzatora, ale to este neznamena, ze uz je zly. Da sa to preprogramovat a posunut datum, svetlo a chybova hlaska by mala zmiznut.. No neviem.. :)
Je to zahada.
-
Myslím si že platí to čo som písal hore,...začiatok konca katalyzátora...,otázne je koľko ešte vydrží. To že emisné hodnoty su OK, v tomu sa neviem vyjadriť, ale tiež skúsim zistiť u kamoša z Mitsu servisu.
-
Ešte dotaz na \"...dá sa posunuť dátum atď...\" čo tým myslíš
-
Zdravim,
tak.. ze vraj sa da ten recall zrusit, respektive posunut pripomienku. Ved aj ked vymenia ten katalyzator, tak to budu musiet prestavit a posunut servisnu pripomienku na iny rok/mesiac az skonci zarucna doba katalyzatora. Teda tak mi to bolo vysvetlene na nejakom zahranicnom fore
-
Ak som dobre pochopil tak v ECU je zabudovaná hlaška na potrebu výmeny katalyzátora ktorá sa objaví ak nastanú parametre zadané vo výrobe ??
-
Tak by to malo byt. Proste servisna vymena ma nastat vtedy a vtedy. Ako je to pri vymene oleja alebo pri servisnych intervaloch. Objavilo sa to prvykrat pri cca 75 000Km. Co je vsak velmi divne, kedze by som povedal, ze Kat by mal vydrzat dlhsie. Mozno to je len kontrola a treba to odkliknut a presunut na iny datum..neviem. Zhanam lepsi kabel aby som si to poriadne a v klude podiagnostikoval..Uvidime co sa da robit.
-
ludia uz sa preboha zobudte a neverte kazdej blbosti co tu niekto napise. Nijaky datum vymeny katalizatora u Carismy, ani ineho auta do roku 2007 neexistuje. Je to cisty blud!!! Nikde nieje nic zapisane a nic sa neda resetovat! Robil som v Mitsubishi a je to cisty odrb. P0421 je kod ktory hovori o probleme katalizatoru pri zahreve. Ten koli spravnej funkcii musi mat spravnu teplotu. Cize aby to fungovalo od zaciatku, musia sa lambda sondy vyhrievat a tu vznika problem. Najcastejsie odchadza vyhrievanie prednej sondy a ta dava jednotke zle data. Ta to vyhodnoti a povie, ze je problem s katalizatorom! Nic ine za tym nehladajte.
-
OK, ale ja som mal vadné vyhrievanie prednej lamda sondy, vymenila sa auto odšlapalo 1000 km v pohode a teraz hodil poruchu P 0421 - ten katalyzátor. Žeby sa za 1000 km vratila chyba lamda sondy, ale prečo potom nehodí poruchu vyhrievania lamdy??
-
ja som nepovedal, ze je vadna sonda, ale ze to je najcastejsi pripad. Samozrejme vadne vyhrievanie vie rozoznat. Bol si s tym niekde na teste? Na testeri sa da celkom pekne skontrolovat fungovanie oboch sond, aj katalizatoru. V grafickom zobrazeni je to krasne vidiet. Prva musi robit sinusoidu a druha musi robit rovnu ciaru. Vsetko pri teplom motore a 3000ot. Tam otestujes sondy aj katalizator! Tak isto zistis spravnu funkciu na emisnej kontrole. :-)
-
Bol som na diagnostike, prvá lamda sinus druha žiadna rovná čiara,ale priebeh skoro ako prvá.
-
podmienka je horuci motor a meranie pri 3000ot ako pri emisnej. Vtedy to funguje ako ma. Ak aj napriek tomu je na druhej sonde sinus, je vadny katalizator. Bohuzial aj to sa stava. :-(
-
Horúci motor asi nebol a skúšali sme to pri 2000 otáčkách. Dotaz: Takže ešte by bola šanca, že by to pri 3000 otáčkách a horúcom motore ukazovalo správne hodnoty?? po resetovaní poruchy som prešiel dva krat v meste asi po 5 km a zatiaľ sa nerozsvietila kontrolka motora.
Díky za odpoveď
-
Cav..
Skus zohriat motor, prejdi asi 5-7km a drz auto na rovinke pri rychlosti 50km-60km na 4. stupni tak aby si mal otacky pod 2100-2000 chod takto asi 3 minuty a ak sa nerozsvieti..tak parada.. :)
-
No musím povedať, že občas sa mi takto darí jazdiť cez obce. 5O km/hod - na trojku to točí na môj vkus zbytočne vysoko a na 4.stupeň to \"dusí\" okolo 1800 otáčok. Presne pri takejto jazde sa mi to rozsvietilo. Čo týmto pokusom zistím, či je katalyzátor naozaj na odpis alebo mu vadí štýl nízkych otáčok ?? Inakšie ďakujem za odpoveď
-
no to neviem..Ale robi to aj mne :)) Presne pri takomto style jazdy. Skusil som si minule vymazat ECU a stale som to drzal nad 2000 otacok. 1000km sa mi to nerozsvietilo. Potom som sa na to vybodol a je to tam.
Ale asi to bude o niecom inom. V servise mi dali taky papier ako sa robi self-diagnostika katalyzatora. Spravim kopiu a hodim to tu niekde. Je to asi tak, ze rozbehnes auto na 80-90km prejdes 2km, potom spomalis na 50km na 4. stupni ides 2 minuty a potom zastavis. Po tomto procese sa spusti nejake diagnostika. A ak sa rozvieti svetlo, nieco je zle. Nepamatam si to presne, takze to nascanujem.
-
No,som zvedavý čo je to zač.
-
tak..prikladam navod na diagnostiku kat.
-
Diky, preštudujem,a potom vyskúšam.
-
Myslím že by si mohol kľudne založiť novú temu, s týmto návodom,mnohým by sa to iste hodilo.
-
Spytame sa moderatora, ze co on na to..
-
Ešte jeden dotaz. Máš viacej takýchto technických veci,pretože to čo si poslal, nie je v servisnom manuale čo sa spomína na slovenskom a českom mitsu klube a odkiaľ som si ho stiahol.
-
hmm..nie sorry..viac toho nemam. Ked sa nieco vyskytne, tak to proste hladam a pisem na fora a tak :)
Existuje viacero standardnych postupov. Ak mas dobry OBDII kabel tak sa to vsetko da.. :)
-
Ak máš kábel OBD II a softver !
-
reactor Napísal:
Spytame sa moderatora, ze co on na to..
Nieje problem vytvorit novu temu, to uz viete, ale naco este viac zneprehladnovat forum. Aj tak je tu uz vela tych istych problemov riesenych na roznych vlaknach. :-(
-
OK,berieme na vedomie