Mitsubishi Club SK
Poradňa => Carisma => Téma založená: pprado August 09, 2011, 09:48:52 popoludní
-
Zdravím všetkých,
mám problém ktorý sa týka mojej Carismy r.1997 1,6 16V 66Kw, pravdepodobne mi odišla riadiaca jednotka. Auto išlo v pohode ale stalo sa mi, že som do neho sadol a už som ho nenaštartoval. Štartér normálne točí ale auto nedáva iskru ani benzín, to mi povedali v servise a po napojení na počítač auto nekomunikovalo takže nevedia prísť na chybu. Taktiež mi nesvieti kontrolka motora. Môže to byť spôsobené výmenou rádia? To je jediné čo som s autom pred poruchou robil, vymenil som rádio ale myslím si, že to by nemalo mať žiadny vplyv. A ešte asi týždeň pred poruchou mi po naštartovaní a prejdení pár metrov s autom cukalo a rozsvietila sa kontrolka motora. po ubratí plynu kontrolka zhasla a auto išlo v pohode. To sa zopakovalo asi tri krát pred poruchou. Oranžová kontrolka motora nesvieti pri zapnutí kľúča v zapaľovaní ani pri pokuse štartovania. Za rady vopred ďakujem.
-
s radiom asi nie pokial si nieco nevyskratoval. V carismach riadiacky neodchadzaju, najcastejsie byva problem vo vypalenej poistke z nejakeho neodborneho zasahu, ale uz som videl problem aj v odhrdzavenom kabliku napajania jednotky motora. Ked vymontujes komplet vzduchovy filter, za nim je poistkovy box a pod nim je uhlikovy filter. Ked ho vymontujes (dve skrutky), pod nim je schovany jeden cca 10pinovy konektor. Myslim ze modro-biely kablik je napajanie RJ. Ten zvykne odhrdzaviet, nakolko je to miesto, kde sa zdrziava bordel a voda. Skus pozriet a daj vediet. Ostatne veci zaial neries. Skoda roboty...
-
Zatiaľ vďaka, zajtra to overím a dám vedieť ako to dopadlo :huh:
-
Zdravím,
takže som to všetko vymontoval ale konektor som nenašiel, mal som jeden ale nie pod uhlíkovým filtrom ale vedľa neho (možno, že ho niekto vytiahol spod toho filtra a dal vedľa, je to možné?) ale všetky káble boli OK, teraz je auto u autoelektrikára tak hádam na niečo príde. Ale aj tak ďakujem za radu a ďalšie tipy :blink:
-
jedine zeby s tym niekto manipuloval. Inak je prichyteny pod kablovym zvazkom. Ok zmeraj ci na tom modro bielom kabli je plus, ak je, pokracuj zo strany spolujazdca v stredovom panely je dvojite rele v kovovom obale. Tam by mal byt koniec toho kabla. Zmeraj ci aj tam je plus.
-
Vďaka za rady,
všetko som povedal autoelektrikárovi takže sa na to pozrie keďže ja sa do elektriky veľmi nevyznám ale zatiaľ to vyzerá vraj tak, že asi odišiel imobilizér tak uvidíme, viac sa dozviem až potom. Len dúfam,že toto autíčko mi ešte spojazdnia, nerád by som ho dával do šrotu, na 1,6 benzín má super spotrebu 7,1 litra kombinovane na 100km a super jazdné vlastnosti :silly:
-
nemyslim, ze bude problem v imobilizeri. Ten nema vplyv na kontrolku motora a jeho komunukaciu! Urcite je problem s napajanim, lebo neviem o tom, ze by niekedy nejaka len tak odisla!
-
Zdravím,
aj ja si myslím, že to bude nejaký \"uvoľnený resp. poškodený kábel\" verím, že na to prídu ale zatiaľ všetko čo pomerali bolo v poriadku. To cukanie motora a následné rozsvietenie kontrolky motora môže ovplyvniť aj nejaký prerušený kábel? Myslím, že pred poruchou som vošiel do hlbšej vody na ceste a mohlo sa stať, že voda sa dostala na také miesta kde by byť nemala...
-
tebe najprv auto cukalo, potom sa rozsvietila kontrolka a potom zhasla a uz sa nerozsvietila? Voda ma vplyv na vela veci v aute, ale zo skusenosti si myslim, ze tak ako to v zivote chodi \"problem je vacsinou vzdy vo vedeni \" :-)
-
asi tak nejako, normálne všetko šlapalo ale asi dva týždne pred poruchou mi po naštartovaní a prejdení pár metrov začalo autom cukať a rozsvietila sa kontrolka motora ale keď som ubral plyn tak kontrolka zhasla a bolo všetko OK, toto sa mi stalu v priebehu dvoch týždňov tri alebo štyri krát po naštartovaní studeného motora. Auto som normálne odparkoval a na druhý deň ráno keď som do neho sadol už som ho nenaštartoval. Porucha nevznikla počas jazdy ale po nej :ohmy:
-
najlacnejsie a najspolahlivejsie riesenie je Mitsu v BB. Elektrikar tam je majster europy v servisovani Mitsu. Urcite si s tym poradi, lebo predpokladam, ze sa s niecim podobnym uz stretol.
-
Ďakujem za všetky rady a pomoc, určite dám vedieť ako dopadlo moje autíčko ;)
-
Ešte by som k tomu dodal, že pri odpojení a následnom zapojení batérie nie je počuť reset riadiacej jednotky (také \"rapčanie\") a asi mesiac pred poruchou sa mi v priebehu týždňa dvakrát vybila batéria lebo som zabudol zhasnúť svetlá, bol prerušený kontakt v spínači ktorý oznamuje rozsvietenie svetiel, už je to opravené. A taktiež auto vôbec nekomunikuje s počítačom keď ho napoja na tester :sick:
-
Čo už by len malo v elektronickej súčiastke „rapčať”?!
-
Čo už by len malo v elektronickej súčiastke „rapčať”?!
Pecka, trefna poznamka.. Skontroluj veci co sme si pisali. Je logicke, ked jednotka nema napajanie, ze nekomunikuje s testerom ( iba ak je ten tester \"shit\"...) Ale este som nepocul o dobrovolne vadnej jednotke v Carisme...
-
Zdravím ;)
S tým \"vrčaním\" som sa troška sekol bol to asi zvuk čerpadla benzínu ale podstatné je to, že autíčko mám už opravené, huráááá. Nakoniec sa zistilo, že imobilizér vypovedal službu takže ho odpojili a všetko funguje tak ako predtým, stálo ma to síce 250,-€ ale lepšie ako kupovať iné auto, s týmto som nad mieru spokojný a po 14-tich rokoch je na ňom minimálna korózia, ešte raz ďakujem za rady. :)