Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: Mario558 November 17, 2017, 10:09:17 dopoludnia
-
Zdravim, chcem sa spytat ci ma lancer snimac pre opotrebovanie brzdovych platniciek, rocnik 2015, diky moc
-
Nie
-
a keď sme pri tom... potrebujem vymeniť predné brzdové platničky...
dajte nejaký typ... po čom pozerať... a popri tom bych vymenil aj olej a filtrík...
-
Ja mám Textar a nadmieru spokojný :) Potom ak ti cena nevadí tak Zimmerman je fajn :)
-
lebo tuto som našiel najdrahšie za 50 € sada na predok... a v origo mitsu servise mi ponúkali, že za 170€ len predné platničky... som pozeral jak puk...
http://www.autodielygafa.sk/inshop/scripts/shop.aspx?action=DoChangeTecDocSortimentGroup&pageindex=1&carid=3393&level=53327&ordertype=desc&Ordering=ProductPriceWithVat (http://www.autodielygafa.sk/inshop/scripts/shop.aspx?action=DoChangeTecDocSortimentGroup&pageindex=1&carid=3393&level=53327&ordertype=desc&Ordering=ProductPriceWithVat)
kludne vezmem aj tie za 50€ akebono ATE ? alebo Brembo za 30€
neviem, možno to mysleli za 170€ aj s prácou, ale to akože 120 € za robotu... 4 hodiny ??? veď vymeniť predné platničky v servise... odhadujem na 1 max 2 hodiny, či sa mýlim?
-
Výmena predaj platničky je otázkou tak 40 min. Zvlášť pre servis. A od výroby sú tam platničky textar.
-
Tak ja mam take origo Textar, kdyz clovek jezdi pilu, tak spini trosku disky, ale jinak musim priznat ze kdyz na brzdy slapnu, treba kvuli srne, tak stojim hned. Ja mel tenkrat vymenu komplet brzd.
Predni desticky - 100E material - bez slevy
prace - 25E - bez slevy
Moje auto ma 9 let a v CR autorizaku davaj 15% slevu na material, ale i bez te slevy si myslim, ze to neni tak strasne. Kazdopadne na brzdach bych opravdu nesetril, stejne jako na pneumatikach, driv bych to mozna tolik neresil, ale po te nehode jsem zmenil na dost veci nazor.
-
Ja som na OEM kotúče nahodil EBC black stuff (cca. 40€) a fungujú výborne. Možno by som nabudúce porozmýšľal aj nad Greenstuff :)
Ak by som menil celé brzdy, tak by som uvažoval aj nad ATE kotúčami s ATE platňami.
Textar, ako už bolo povedané, sú tiež dobré, mne však vadila trochu vyššia prašnosť.
-
neviem, možno to mysleli za 170€ aj s prácou
no to bude urcite cena bez prace, ked som chcel menit zadne kotuce povedali mi cenu 310€ bez prace.
takze nakoniec som bol v neorigo servise dali my ATE za cca 40€ + robota
-
nazdar páni... takže mám kúpiť tieto Textary? dopredu... keď kotúče zostávajú pôvodné, aby to bolo to isté...
http://www.autodielygafa.sk/inshop/scripts/shop.aspx?action=DoViewProductDetail&CatalogueNumber=TEX2358401&code=2358401&manufacturer=TEXTAR&viewas=tecdock (http://www.autodielygafa.sk/inshop/scripts/shop.aspx?action=DoViewProductDetail&CatalogueNumber=TEX2358401&code=2358401&manufacturer=TEXTAR&viewas=tecdock)
našiel som na youtube videjko... ono je to fakt easy... prasátko drží na 2 šroboch... vytočiť kolá, vyšrobovať, uvolniť prasátko, vylupnúť staré doštičky, otvoriť nádobku s brzd. kapalinou, blitzkami roztiahnuť piest, založiť nové platničky, nasunúť prasátko, zašrobovať... šmytec...
-
Blitzkami zatlačiť piest dnu aj s bordelom, potom sa nečuduj ak sa ti nebudú platne vracať...
-
samozrejme očistiť po obvode, na tom videu to robil tak, že tam priložil starú platničky do prasátka "na pôvodné miesto" a tak ich roztiahol...
či je tam špina ešte niekde inde?
-
Najistejšie je piestik vybrať von.
-
mám taký sprej, ktorý rozpúšťa špinu na diskoch z brzd. kotučov, tak tým by som to strekol a umyl...
a vybrať ten krúžok, stačí ho len vytiahnuť, či treba si tam dať na niečo bacha...
-
tak textary dorazili... Motul 8100 xcess 5W40 s filtrom dorazil včera... no budem sa mať s čím hrať cez víkend :D :D :D
ale teda ten olejový filter je voľáky maličký sa mi zdá.. aj keď dneska čo už v motoroch filtrovať...
-
Ja používam olejový olejový Bosch 0 986 452 041. Ja som menil včera tiež motul plus olejový, vzduchový a kabínový filter :) Do brzd idem po skončení zimy kedže napr dnes ráno -9° a nemám vyhrievanú garáž :D :D :D
-
olej som vymenil... ale do brzd sa mi tiež nechcelo.. už mi bolo zima... u bratranca v garáži skúsim...
filter bol zapečený, kua nakoniec som ho musel preraziť šrobovakom a tak povoliť :D :D :D
ale jedna vec ma zaujala... vypustený olej vo vangli... padla mi tam tá podložka... tak som si dal gumovú rukavicu a jak som šmátral po dne, tak cca 1 cm bola akokeby hustejšia vrstva oleja... také "blatko" no je pravda, že olej som menil po 19 tis. km
napustil som 4 litre, nechal motor pretočiť a potom som ešte dolial tie 3 deci (samozrejme filter som montoval naplnený... treba ho naviac krát, lebo ten olej sa do toho vsiakne postupne)
-
https://www.youtube.com/watch?v=zYwutEocLmU (https://www.youtube.com/watch?v=zYwutEocLmU)
:D blitzky poriešia všetko, ale teda ten kotúč mal hrdzavý a vypadaný poriadne... ja ked som pozeral ten svoj, šak je jak nový...
mitsu má aj väčšiu toleranciu opotrebenia ako som pozeral z 26 mm na 24,4 čiže 1,6 mm, škodifky majú tuším 1,2 uvidím pomeriam a budem múdrejší...
lepšie je použiť asi dosku a svorku na stiahnutie piestiku... no uvidím ako mi to pojde...
videl som aj videjko, kde vlastne povolil iba spodný šrob, prasátko vyklopil dohora, vybral platničky, založil, zatlačil piestik, zaklopil a šmytec...
-
takže platničky vymenené... v pohode robotička... toto naozaj zvládne aj priemerne technicky zdatný človiečik...
čo potrebujeme: zdvihák na auto, kľúč na kolesá, 14ku kľúč a prípadne nejaký tenký šrobovák ktorým si pomôžeme pri vyberaní starých platničiek, drevennú dosku, veľký hasák či francuzák, veci na očistenie strmeňa, piestika, plieškov atď.
vytočíme volant do strany, demontujeme koleso, 14kou kľúčom povolíme spodný šrób strmeňa, vytiahneme šrób von, strmeň vytočíme do hora, vyberieme staré platničky, očistíme čo sa dá, založíme nové platničky, povolíme uzáver na brzdovej kapaline, na piestik priložíme dosku a hasákom pomaličky piestik zatlačíme dovnútra, nasadíme strmeň na doštičky, vložíme šrób naspäť (tu pozor na gumovú krytku šrobu), zatiahneme, nasadíme koleso a šmytec... pred jazdou ešte našlapeme brzdu... ak bolo veľa kapaliny treba odčerpať...
https://www.youtube.com/watch?v=sO1JTJo5J5E (https://www.youtube.com/watch?v=sO1JTJo5J5E)
v skratke na videjku, ale doporučujem vypnúť zvuk... desná hudba
po výmene treba auto zo začiatku "opatrno" pár krát poprebrzďovať (ak zostal pôvodný kotúč) ono si to sadne...