Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: tomorrow Jún 02, 2013, 09:28:26 dopoludnia
-
Caute, vsimol som si, ze sa mi hladina chladiacej kvapaliny blizi k dolnej hranici. Aku kvapalinu doplnujete do svojich lancerov vy?
Mozu sa kvapaliny miesat alebo, ked budem menit, musim vymenit cely objem.
-
staci dokupit litrik tyrkysovej a doliat, kvapalina sa meni okolo 7 rokov provozu alebo neviem kolko km, hlavne teda pozeraj aby bola pre hlinikove bloky motorov
-
Sedem rokov je troška dosť na to, aby v nej zostali ešte nejaké z tých vecí, ktoré tam majú byť...
-
ja mam predpisanu vymenu kazdych 60000km alebo 48 mesiacov. A ked mi chybalo trochu kvapaliny tak som dolial iba vodu.
-
pisal som z hlavy nechcelo sa mi pozerat do servisky
-
ja mam predpisanu vymenu kazdych 60000km alebo 48 mesiacov. A ked mi chybalo trochu kvapaliny tak som dolial iba vodu.
aha tak to mozem asi rovno vymenit celu, prave sa chystam na tretiu servisnu, neviete nahodou, kolko sa do nasho lancera tej kvapaliny zmesti? Napr niekto kto uz ste tretiu servisnu absolovali, mohli by ste to mat napisane na fakture, kolko vam tam nacapovali.
-
podla tabulky motul 7L, tak ta sedmicka neboli roky ale mnozstvo co sa mi marilo :)
-
Dik, takze potrebujem asi 4l chladiacej kvapaliny a 4 litre destilovanej vody? Alebo je lepsie kupovat uz namiesanu zmes?
Co som pozeral, tak vyzera, ze tato by mohla byt vhodna:
http://olejposta.sk/r_15565.html (http://olejposta.sk/r_15565.html)
Nemate niekdo fakturu z 3 servisnej, aby ste mi vedeli povedat, co si za tu chladiacu kvapalinu pytaju? Nech viem ci sa to vobec oplaca riesit.
-
teraz pozeram do servisnej knizky a interval vymeny chladiacej kvapaliny v lanceri pre 4Bx motory je prvych 180 000km alebo az 9rokov a kazdu prehliadku inspekcia, ak je bod mrznutia ok je potreba to menit kvoli inym parametrom?
-
teraz pozeram do servisnej knizky a interval vymeny chladiacej kvapaliny v lanceri pre 4Bx motory je prvych 180 000km alebo az 9rokov a kazdu prehliadku inspekcia, ak je bod mrznutia ok je potreba to menit kvoli inym parametrom?
Ok dik, len pre istotu, kedze som to nejak nevygooglil, 1,8 103kW benzin je z tej rady 4Bx, hej?
-
no v serviske nieje pisane konkretne objem ale 20 000 covi interval pre motor 4Bx takze ano, ak chces vecer ti to mozem oskenovat a upnut sem
edit: aha uz som pochopil otazku, ano 1,8cka je 4B10
-
Tak som sa po dlhej dobe rozhodol, že skúsim rýpnuť do tejto témy. Rád by som vymenil chladiacu kvapalinu, no stále sa akosi nemôžem rozhodnúť akú. Čo som zatiaľ zistil: G11, G12 (i ich odnože) sú skoro všetky na báze etylénglykolu (v popise môže byť uvedený aj ako monoetylénglykol alebo 1,2-etylénglykol). Najväčší rozdiel medzi modrou resp. modro-zelenou (G11,G48) a červenou resp. ružovou (G12, G12+, G12++ a pod.) je v použitých antikoróznych inhibítoroch. Modré používajú anorganické aditíva (silikáty) a červené organické aditíva (označené ako OAT). Tu tiež spomeniem, že modré z pravidla neobsahujú amíny, nitrity a fosfáty, kdežto červené z pravidla neobsahujú amíny, nitrity, fosfáty, silikáty a bór. Výhoda silikátových inhibítorov je v rýchlom nástupe, ale nevýhoda v nižšej životnosti. Výhoda OAT je zas v predĺženej životnosti, no s pomalším nástupom ochrany. Preto vznikli tzv. HOAT, čo značí hybridnú technológiu, kde do OAT je pridané malé množstvo silikátov a označuje sa G12++. Tieto sa ale horšie zháňajú. G13 obsahuje okrem etylénglykolu aj glycerín a tak by mala byť viac "EKO".
V manuáli je napísané, že by sa do chladiaceho systému mala liať ("samozrejme originál") Dia Queen Super Long Life Coolant Premium alebo ekvivalent tzn. bez silikátovú, bez amínovú, bez nitrátovú a bez bórovú HOAT kvapalinu.
Už toto sa mi vylučuje, keďže HOAT obsahuje silikáty. Tiež by som týmto zavrhol modrú G11, pretože tam sú silikáty primárne. Takže mi zostáva už len skupina červených kvapalín.
Samozrejme tu nerozoberám lacné alebo no name kvapaliny, ktoré neprešli ani testom pH alebo testom dostatočnej rezervnej alkality a pod.
Moja otázka teda znie - má cenu sa hnať za originálom alebo zháňať HOAT ako napr. http://kvapaliny.heureka.sk/dynamax-cool-ultra-g12-plus-plus/ (http://kvapaliny.heureka.sk/dynamax-cool-ultra-g12-plus-plus/)? Resp. ak tam nalejem napr. https://www.motorove-oleje.sk/total-glacelf-auto-supra-nemrznuca-kvapalina-oranzova-1l/ (https://www.motorove-oleje.sk/total-glacelf-auto-supra-nemrznuca-kvapalina-oranzova-1l/) či to bude vyhovovať? Samozrejmosťou je preplach pred nálevom novej kvapaliny.
Celkom by ma zaujímali vaše názory, pretože kým by som si ja vybral kvapalinu, tak už by existovala min. norma G16.. ;D ::)
-
Nalej tam ako vsetky servisy G48 a mas po probleme...
-
JJ suhlasím s adminom :) Každých 5 rokov preplach a G48 a no problem :) Riešiš kde aké normy no zbytočne :) dôležitý je bod kryštalizácie v mraze a aby si ju raz za 5 rokov/xyz km vymenil aby bola zachovaná ochrana chladiaceho systému pred koróziou nič viac nič menej :)
-
No ani by som to toľko neriešil, ale v manuáli je priamo napísané, že kvapalina nesmie obsahovať silikáty - a G48/G11 je práve na báze silikátov... Z toho mi vyplýva, že G12 by mala byť vhodnejšia alternatíva.
-
Zdravim,
V lednu planuju navstevu autorizaku, kvuli prohlidce po 100TKM, vymena nebo alespon dukladna kontrola chladici kapaliny nebude od veci, pridavam do seznamu toho co chci zkontrolovat.
Diky!
-
Nalej tam ako vsetky servisy G48 a mas po probleme...
Môžem tam teda naliať napr. Motul Inugel Expert?
https://www.motul.com/sk/sk/products/oils-lubricants/inugel-expert-ultra (https://www.motul.com/sk/sk/products/oils-lubricants/inugel-expert-ultra)
-
Zdravím, dnes jsem byl v servisu a mimo jiné mi měnili chladící kapalinu. Doma jsem podrobněji zkoumal fakturu a zjistil jsem, že mi naúčtovali 0.65 jednotky kapaliny. Ta je v 5l kanystru, takže mi naúčtovali 3.25l. V manuálu je ale napsáno, že objem chladící soustavy je 7l. Má se kapalina nějak ředit a nebo mi jí neměnili všechnu a jen trochu odpustili a dolili novou?
Další problém, který jsem nyní zjistil je, že v nádobce je kapalina na spodní rysce, spíš nepatrně pod ní. Otázka tedy zní čím to dolít? Ideálně navštívit servis a ať to dají do pořádku, ale to je pro mě 100km cesta...
Podle faktury tam lili MZ320130.
Díky.
-
Ano chladiaca kvpalina (koncentrát) sa riedi s destilovanou vodou. U drvivej väčšiny je to 1:1 a bod tuhnutia je v tomto pomere -38°C. To znamená že ak ti naučtovali 3,25L kvapaliny + 3,25L destilky to máš 6,5L a pri výmene nikdy nevypustíš chladiacu kompletne ;)
-
Destilovaná voda na faktuře uvedená není. Ale ta nestojí skoro nic, takže to možná započítali do ceny chladící kapaliny.
Kdybych tedy dolil jen destilovanou vodu, tak by to mělo být OK?
Volal jsem do servisu a zítra se mi ozvou.
-
Ak máš chladiacu kvapalinu v expanznej nádobe po rysku MAX a nebude ti klesať tak je to OK ;)
-
Po výměně chladící kapaliny v autorizovaném servisu to vypadá takto:
-
No ešte tam niečo je takže to nieje až tak strašné :D Ja som to mal podobne po servise rozvodov ked mi to začalo klesať , kupil som liter už nariedenej G48-ky a postupne dolial asi 7 deci doexpanznej nádržky....to bolo asi pred rokom a 2 mesiacmi a odvtedy mi to už nekleslo takže stačí len doliať :)
-
No ja jedu do servisu s timhle ukonem pristi stredu, tak to se mam na co tesit teda. ;D
Diky a info
-
Tak jsem dnes volal do servisu a řekli mi, že tam mám dolít destilovanou vodu. Prý 200-300ml by mělo být OK.
Před odjezdem to tedy doliji a snad to bude OK.¨
Díky.
-
Prosimte co to bylo za "autorizovany servis", ze kdyz vidi nejakou provozni kapalinu na minimu i po vymene, tak se na to vykaslou a nedoplni ji nebo ti o tom aspon pri prevzeti auta nereknou? :o
No zejtra to ceka me, tak jsem zvedavej, ale jestli dopadnu stejne, budu fakt hnusnej. Cekam profesionalni pristup, jelikoz se tim na jejich ofiko strankach chvastaj. ???
Jako by bylo nad jejich sily ti tam tu destilku dolejt. No hnus velebnosti. :-\
-
Ak vymieňaš chladiacu kvapalinu nikdy nevypustíš 100% starej kvôli termostatu ktorý otvára obeh mimo motora na kúrenie, tvaru chladiča atd atd.....Taktiež keď naleješ novú stáva sa že systém môže byť čiastočne ovzdušnený a až neskôr keď všetok vzduch nahradí kvapalina treba zase trochu doliať. Je to bežný jav :)
-
Bylo to ve Žďáru nad Sázavou.
Do telefonu mi říkali, že si to asi sedlo. Ale ocenil bych, kdyby mě při předávaní upozornili, že to může klesnout a třeba mi dali trochu chladící kapaliny na dolití a nebo řekli, že stačí dolít jen destilka. Hlavně že mi dolili 3L kapaliny do ostřikovačů za 200kč, o kterou se je nikdo neprosil a ani se tam 3L vejít nemohly. Asi museli hodně ostřikovat okno...
Před jízdou jsem dolil 400ml destilované vody a jsem skoro na Full, takže snad OK.
-
Tak v Brno Caru, auto v ramci servisu i projedou aby zjistili jestli neni neco jeste dalsiho spatne.
Chladici kapalinu doplnili, sice trosku jeste klesla, ale je asi dva centimetry pod max. Z cenou servisu jsem byl taky dost prekvapenej, na to ze je to autorizak, tak to bylo levne, cekal jsem to horsi. Takze Brno Car v Brne zatim palec nahoru. :)
-
Čaute! Chcel by som sa spýtať ktorý typ nemrznúcej zmesy použiť ako alternatívu k originálu. Podľa manuálu my to vychádza na G12, no podla farby tej originálnej asi G11/G48.
-
Po dlhej úvahe na túto tému (viď predchádzajúcu stranu) som tam na odporúčanie chalanov nalial modrú. Rozhodol som sa pre Motul Inugel Expert Ultra, ktorá by mala mať hybridnú technológiu a všetko je OK.
-
Ja po te nehode tam nalil... zeleno-modrou, ma to byt primo original rikal v Mitsu servisu a zatim perfekto.