Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: TomasTM Júl 11, 2017, 11:39:10 popoludní
-
Dobrý deň želám rád by som poprosil majiteľov auta spomenutého v predmete tejto témy Lancer 1.6 mivec 2017 resp aj staršie ročníky. Veľmi zvazujem kúpu tohto modelu (nového) a aj si o ňom veľa čítam dizajnovo je to strašne pekné auto takže toto tu nechcem riešiť ale zaujímajú ma odporúčania ohľadom technických súčasti všeobecne, hlavne motor,prevodovka nápravy a podobne zaujíma ma poruchovosť a pod. rád by som si prečítal vaše názory aj negatívne a či sa toto auto oplatí po technickej stránke . Ďakujem za vaše názory a informácie.
-
Zdravím, ja mam tento model už druhy rok a som spokojný. Na bežné jazdenie je to super autíčko, pohodlné a priestranné. Jeho jazdné vlastnosti sú veľmi dobré, nakoľko má kvalitnú viacprvkovú zadnú nápravu. Motor je spoľahlivý a úsporný, auto je tiché. Osobne vlastním ešte 20 ročného Lanceríka 1,3 a nemal žiadne problémy, dokonca má originál výfuk. Jedinou slabinou je slabý lak a päťstupňová prevodovka. Z dôvodu úspornosti by sa mu lepšie hodila šesťstupňová prevodovka. Radenie je presné a riadenie tiež. Odporúčam Ti, isť si auto najprv vyskúšať na skušobnú jazdu, či ti vyhovuje, ale jeho jazdné vlastnosti sú výborné. Ak naň nahodíš 17" kolesá a širšie a nižšie gumy na leto, tak to nemá chybu. Osobne by som išiel do výbavy invite, ale to je každého vec. 8)
-
tak totok je japonec z japonska... jaká poruchovosť... ;-) motor je cukrík, rozvod je reťazový, jediná chyba je, že nemá turbo :D :D :D
tiež by som išiel do strednej výbavy (tú mám), je trošku krajší interiér, senzory, disky, automatická klíma atď
k motoru a prevodovke nie je čo dodať... na parádu, dá sa ísť aj brutál na spotrebu, aj na "výkon", ale celkovo nežerie veľa...
-
Poruchovosť? Z môjho pohľadu zatiaľ úplne irelevantná otázka...
Na naše kľukaté slovenské cesty ideálne auto s výborným podvozkom. Ten šiesty prevodový stupeň mi trochu chýba iba na diaľniciach. Spotreba? Ja mávam cca 7 litrov*, manžel cca 5,5 %)) Záleží iba od toho, aká chceš, aby bola ;) A vzhľadovo krajšie auto v tejto cenovej kategórii budeš dlho a márne hľadať.
*Odkedy ho mám, jazdím pre radosť.. :)
Nepodstatné mínusy:
- Priťahuje iné autá na parkovisku ;)
- Lak je veľmi slabý.. ;( Ak chceš, aby vyzeral pekne, musíš sa mu venovať, umývať šetrne, ručne a periodicky riešiť stopy po kamienkoch.
- V interiéri mi od nova vŕzga plastové orámovanie rádia ;\
-
výbavu som zle napísal budem kupovať invite verziu. v aute som už sedel viezť som sa neviezol a ani sa mi nedá objednať na predvádzaciu jazdu lebo som vodič kamióna a u nás v BB Lancer nemajú musia mi ho len objednať. ale budem presadat z nemeckého 20 rocneho kostitrasu Audi a4 1.9 TDI čo si myslím že bude lepšie. diesel už nechcem ani vidieť len ako som sa pýtal mam trochy obavy z poruchovosti lebo niekto mi tvrdil že je to francúzsky motor ale na internete sa píše že od francuzov majú len dieselové motory.
Ďakujem zatiaľ za všetky príspevky.
-
Od frantíkov motory nemali ale od VW mali 2,0 diesle ktoré sa trošku kazili. Benzín je poctivý japonský atmosférický 4 valec.
Nemáš sa čoho báť. V BB majú len väčšie autá tam sa lanceri skoro nepredávajú ;)
-
Neviem odkiaľ si, ale v Žiline majú Lancera a skúšobnú jazdu by mali umožniť aj nezáväzne. Ak ho budeš brať, tak si daj namontovať fólie na zadné okná a vaničku do kufra. Samozrejme nech Ti namontujú denné svietenie do hmloviek, alebo aspoň na počítači nech Ti nastavia denné svietenie. V BB Ti ich ponúknu, objednávali mi ich.
Ak Ti môžem ešte poradiť, skús pozrieť Opel Astru 1,4 turbo prípadne /kombik/. Je to asi najlepšia ponuka na trhu aj keď v jazdných vlastnostiach na Lancera nemá. Ma Wattov priamovod, dosť odskakuje v zákrutách, ale výkon a cena ťa zaujme...
Dúfam, že ma Mišáci nezožerú za túto radu.
Pozri aj Toyotu, tiež má slušnú ponuku aj keď je iná.
-
Taktiež môžem autíčko odporúčať. Závisí od vkusu a čo od toho človek očakáva, ale pokiaľ ti netreba zbytočne prekomplikovaný interiér, dobludu vecí ktoré sa časom kazia tak myslím, že nie je o čom. Spoľahlivosť motora 1,6 je perfektná, počuť o tom z každej strany a z vlastnej skúsenosti tiež potvrdzujem aj keď ešte len po 2 rokoch. Čo sa týka spotreby tak skutočne akú chceš. Úsporne, pokojnou jazdou medzi mesto 4,5-5 no mám aj tesne nad 4l/100km. Pri dynamickej jazde tak povediac pre radosť a trošku sa ponaháňať to vyjde tak na 6,5 max do tých 7. Hovorím o "letných" podmienkach. V zime to ide aspoň liter vyššie, ale to je všade. Veľa robí vonkajšia teplota. K jazdným vlastnostiam, auto sedí na ceste krásne ako pribité. Radenie presné krásne sedí každý stupeň. Pomer cena kvalita je tiež fajn a ako tu už kedysi niekto spomínal za takú cenu ťažko kúpiť lepšie auto (aj keď je už drahšie) a krajšie už vôbec nie. :) Osobne jedno negatívum dávam laku. Je jemný veľmi náchylný na škrabance. Treba sa s tým hrať ak na tom človeku záleží. Asi toľko má zatiaľ napadlo.
-
Neviem odkiaľ si, ale v Žiline majú Lancera a skúšobnú jazdu by mali umožniť aj nezáväzne. Ak ho budeš brať, tak si daj namontovať fólie na zadné okná a vaničku do kufra. Samozrejme nech Ti namontujú denné svietenie do hmloviek, alebo aspoň na počítači nech Ti nastavia denné svietenie. V BB Ti ich ponúknu, objednávali mi ich.
Ak Ti môžem ešte poradiť, skús pozrieť Opel Astru 1,4 turbo prípadne /kombik/. Je to asi najlepšia ponuka na trhu aj keď v jazdných vlastnostiach na Lancera nemá. Ma Wattov priamovod, dosť odskakuje v zákrutách, ale výkon a cena ťa zaujme...
Dúfam, že ma Mišáci nezožerú za túto radu.
Pozri aj Toyotu, tiež má slušnú ponuku aj keď je iná.
Som priamo z BB keď som sa pýtal že kde je najbližší vystavený Lancer tak som musel ísť do Bojnic ale to mi nevadilo a navyše som tam šiel v sobotu . Momentálne som v robote takže sa nemôžem nahlásiť na jazdu a prídem domov až o dva týždne a to už budem riešiť nové auto. Ale som uz na 95% presvedčený že Lancer mi bude hovoriť pane :-) Opel ma nejak nelakal a Toyotu som pozeral ale bolo pár veci čo mojej priateľke vadilo v interiéry takže spolu sme sa rozhodli že pôjdeme do Misaka.
-
Myslím, že si sa dobre rozhodol, ja by som ho znovu kúpil. Nezabudni si dať namontovať cúvacie senzory priamo v servise, aby si nestratil záruku na lak. Možno sa B.B. stretneme, ja tam chodievam často na Fončordu.
-
@TomasTM
Iba na okraj, keď sme kupovali nášho, čakali sme naň pol roka... tvrdili, že je to normálne a že rýchlejšie sa to auto kúpiť nedá. Kupovali sme ho v BB. Metalízu.
-
Zdravím,
ja si tiež myslím, že Lancer nie je krok vedľa. Ja som s ním veľmi spokojný. A vždy sa teším keď na jazdu s ním. ;)
-
Podla mňa dosť zaleží čo čakáš od auta . Ak chceš moderne auto s kadejakou výbavou tak lancer nie je voľba . Tiež momentálne čakám na lancer a riešil som dosť dlho čo kúpim . Lancer bol jeden z prvých aut ktoré som bol pozrieť ,ale nakoľko som sa nechcel rozhodovať srdcom (lancer si ma získal okamžite) tak som chodil po skušobnych jazdách kade tade . Každé auto v niečom bolo dobre a snažil som sa ostať objektívny pri výbere ale lancer . No v mojom prípade som sadol a vedel som že to je ono :D Bola to posledná škušobna jazda ktorú som absolvoval medzi značkami a teda pokiaľ vieš ako sa chovať k atmosfére tak si myslím že auto určite nesklame pokiaľ nečakáš auto napustené tzv. kurvitkami , výbavou ktorú nepotrebuješ . Lancer čo sa tyká výbavy trošku zaostáva zato si nahrádza viacprvkovou nápravou ktorú je cítiť a charakterom ktoré v tej cenovke som necítil v žiadnom aute ...
Hore spomínanú opel astru s 1.4 turbom som bral aj ja ako hlavnú a jedinú serióznu konkurenciu ale cenovka bola trošku inde ,ale auto ako také , no nemal som čo tomu vytknúť okrem malého kufra na hatchback podla mňa. Tam snáď aspoň môj subjektívny názor je že ten motor je rozhodne väčšie kurvitko oproti ešte starej japonskej 1.6 z dielne Mitsubishi .
Inak nedá mi ešte nereagovať na to ako vlastne vznikla ta prezývka pre lancer misiak ?:D
-
Inak nedá mi ešte nereagovať na to ako vlastne vznikla ta prezývka pre lancer misiak ?:D
Neviem kde to vzniklo ja som to odkukal niekde tu na fóre.
A k ďalším reakciám. Našťastie nepotrebujem auto z tuti fruti vybavou to čo je v lancri my bude bohate stačiť. Ľúto my bude že nieje v ponuke s dvojzonovou klimatizáciou lebo ja chladim a priateľke je zima a keď neham priateľku nastaviť tak ja sa varím vo vlastnej šťave ;)
Jedine čo budem dávať dodatocne sú vyhrievané predné sedadlá. A cuvacie senzory ja osobne nepotrebujem. Jazdím s kamiónom a stým nemám problém cúvať tak hádam osobák zvládnem iked stať sa môže čokoľvek, po dalsie sú dosť drahé a už nechcem napinat rozpočet dosť tenký na kúpu auta.
A keďže je to atmosféra s ktorou nemám až take skúsenosti rady a tipy uvitam ako sa správať správne k atmosférickej motorizácii. Kľudne môžete poslať aj nejaký ten link na nejaký web kde sa o tom píše. Niečo mám o tom prečítané ale vatsinou len také všeobecné informácie.
Zatiaľ ďakujem za všetky príspevky.
-
Atmosféra má svoje čaro a výhody ako žiadne dochladzovanie turba, dvojhmota, atd atd....odporúčam kvalitný olej napr taký Motul Xcess 5W40, ak budeš robiť krátke trasy tak skrátiť intervaly výmeny oleja na max 15 tisíc km ideálne na nejakých 10 tisíc, parkovacie senzory si v kvalitnejšej sade vieš spraviť do 50€, cúvaciu kameru mám z Ali za cca 15€ pripojenú na MMCS a ide parádne (neviem či je možné pripojenie kamery na rádio nových myšiakov ? ), na vyhrievané sedadlá by som ti poradil poťahy na mieru od MAD v koži za nejakých 370€ a sedia perfektne a dodajú punc luxusu lanceru (vid môj fotoalbum) :) A čo sa týka spoľahlivosti ja mám síce 1.8 ale až na rozvody (ktoré sa menia len u 1.8 4B10), a vyčistenia škriacej klapky na motore nebolo nič iné robené (nepočítam zvolávačku na klinový remeň) za 200 tisíc km :)
-
Zdravim, taky pridam neco do mlejna. Rikas, zejezdis s kamionem, takze pocitam, ze uz mas hodne najezdino. Lancer je predevsim auto pro lidi, ktere bavi ridit, coz u lidi, ktere znam, ze jezdi prave s kamionem, naves a jednou do mesice zahranicni cesta, tak spis hledaji auto na pohodu a pohodli. Coz Lancer umi, jenze ma rad kdyz ho clovek casteji protahne a to hlavne v zatackach(samozrejme az kdyz ma Lancer zajetej motor, za me to vychazi tak po prvni servisce 10-20TKM). Ikdyz ta 1.6 neni tak nutne tociva jako 1.8.
Ale hlavne co tu chci rict, v dnesni dobe nesetrit na pojisteni auta... ja to podcenil a i celkem banalni oprava pomuchlanejch plechu vyjde na tisice eur. V autorizovanem me dokonce rekli cca 3150E za poskozeny chladic, praskla nadobka na vodu do ostrikovacu na sterace, poskozeny predni naraznik, predni blatnik, kapota a vymena horni a stredni predni vyztuze. Blbec jsem z havarijnim pojistenim nespechal a takhle se me to vymstilo.
Takze krome povinneho ruceni je havarijko v dnesni dobe nutnost.
Toz preju hodne stastnych kilometru s Lancelotem a pak posli fotky az si pro nej pujdes at se taky pokochame. :)
-
pod toto sa môžem len podpísať... na dnešných autách v autorizovanom servise aj blbosť typu hmlovka, zrkadlo a pod. = minimálne 150 €...
zvlášť keď zákonná poistka stojí 100€ a havarijná 200 € nie je čo riešiť... len blbé lakovanie 1 dielu vyjde aj u súkromníka na 100€ a v autorizáku... násobne viac...
-
Ahojte, nebudem zakladat novu temu tak to napisem sem, kedze sa jedna o informaciu taktiez na Lancer 2017 ale vo vybave invite v bielej farbe.
Kazdopadne uz o par dni sa stanem hrdym majitelom tohto auta, na co sa neskutocne tesim. Ale ako asi vacsina z nas vie, tak japonske auta maju problem s korozia a taktiez u mitsubishi je to problem s lakom.
otazocka teda: mate niekto skusenosti (BA - ZA ) s nanesenim antikorozneho nateru na podvozok? Pripadne viete odporucit niekoho, kto sa tomu venuje a ma s tym skusenosti?
co sa tyka laku, ako je najlepsie sa o to starat, odporucate naniest nieco v prve dni? pripadne ake pripravky odporucate pouzivat. Do autoumyvarne urcite s tym nechcem chodit.
Dakujem velmi pekne :)
-
Čo sa antikoróznej ochrany týka tak ja na svojej 2009 badám koróziu len na nápravách a ich časťiach samostatne ka karosérii a plechoch nebadám nejaké znaky ale tiež sa idem do toho konečne pustiť :D Na lak hneď odporúčam minimálne kvalitný vosk/sealant aj keď rovno na nové by som odporúčal nejaký nano/keramický coating ako napr. Chemichal Guys SS6, Dodo Juice Supernatural Infinity a pod., vosky JetSeal, Butter wet wax, white light.... a kedže nejde o lak ktorý by len pred týždňom vyšiel z linky nebál by som sa ochrany ale pred aplikáciou určite kvalitné umytie a odmastenie izopropyl alkoholom aby sa na lak daná ochrana naviazala (po aplikácii je najlepšie aby nejakých 12h bolo auto v suchu aby vosk/sealant/coating vyzrel). Prípravky odporúčam bud Chemical Guys, alebo Dodo Juice. Prípravky na interiér napr od CHG taký inner clean, natural shine, nonsense, lightening fast....môžeš si vybrať podľa použitia :) A na pravidelné ručné umývania technika dvoch vedier, na spodok vedier sitká, mikrovláknová alebo vlnená rukavica a aby ti ochrana čo najdlhšie vydržala tak pH neutrálny šampón a žiadne kefové myčky a pri bezdotykových bacha na zloženie kedže častokrát niesu pH neutrálne :)
-
super diky moc za rady, urcite vsetko poriadne nastudujem a o par dni sa vrhnem na to :)
este premyslam okrem toho ze by som na kapotu dal tu foliu, myslim si ze to bude najviac zatazena cast karoserie co sa tyka kamienkov a cena by tiez len za kapotu nemala byt nejaka velka
-
Tak to sa pekelne mýliš :D najviac budeš vidieť od kamienkov obité podbehy pri zadných dverách tam je to katastrofa :D
-
Pravda, pri zadných dverách je to katastrofa. U mňa horšie ako kapota. Preto som hneď vymenil origo predné zásterky (ktoré sú mimochodom úplne k ničomu), nahodil som Elegant 1 a som spokojný. Nevyzerá to vôbec tak zle a ochrana laku je predsa len prednejšia.
-
Tak to sa pekelne mýliš :D najviac budeš vidieť od kamienkov obité podbehy pri zadných dverách tam je to katastrofa :D
To je fakt.To uz bola hroza po prvej zime.Inak dost tomu pomohli aj podbehy.Vacsina kamienkou teraz ide do nich zospodu
-
pfiuuuu vidno ze som novacik :D tak to budem teda musiet dako poriesit :). Su este nejake taketo smakotinky ktore by som mal vediet? :)
-
Na všetko prídeš aj sám uvidíš :D najcitlivejší je ale fakt lak auta na ten pozor inak je to pohoda.
-
Pravda, pri zadných dverách je to katastrofa. U mňa horšie ako kapota. Preto som hneď vymenil origo predné zásterky (ktoré sú mimochodom úplne k ničomu), nahodil som Elegant 1 a som spokojný. Nevyzerá to vôbec tak zle a ochrana laku je predsa len prednejšia.
Moja reč... ja mám aj zadné, nešpiní sa tak kufor. Tiež Elegant.
-
@jawo
Hlavne to nešúchaj hocijakou handrou. Každá, okrem čistého, mäkkého mikrovlákna Ti to auto viditeľne poškriabe. Pozri si tému "Starostlivosť o lak"...
Hlavne je to kritické, keď budeš chcieť lak odmastiť izopropylom!
-
A neskúšaj umývať obyčajnou hubou to je tiež na sračku :D najlepšia je ovčia alebo mikrovláknová rukavica
-
Moja reč... ja mám aj zadné, nešpiní sa tak kufor. Tiež Elegant.
Zadné som nechal origo, tie sú celkom fajn, ale tie predné, to je skôr výsmech. Pekné, ale o ničom...
-
ja som zasterky origo ani nedaval, ako uprimne za taku cenu za kus plastu mi pride prehnane. A nejako som ich ani neplanoval, pretoze Lancer so zasterkami nie je podla mna ono. Ale teraz ako citam, asi to zvazim a nejake teda dokupim :D
-
Pravda je taká že prvých pár kamienkov a škrabančekov ťa bude neskutočne srať no časom si zvykneš a povieš si čo už dám to prestriekať :D
-
Tak bych se rad vratil k osetrovani laku... kaminky. Horsi je, kdyz te vecer v lese navstivi srna, jelen a nebo nejake hovado v protismeru. Pak jsou kaminky to posledni co resis. ;D
Kazdopadne treba ja mam v planu poridit na sveho cerneho Lancelota ty orig zasterky, ono to nepomuze tolik, ale presto je to o dost lepsi, nez kdyz je tam nemas vubec a ono treba staci, az ti od nejakeho auta co zasterky nema nebo kamionu vleti takovy maly kaminek do predniho okna nebo do svetla! To uz pak neni jen skrabanecek ale peknej pavouk, jen skoda, ze ty zasterky nedavaj uz jako zakladni vybavu, clovek by si na to zvyknul.
Na druhou stranu je to vec nazoru. :)
-
Samozrejme, že keď stretneš srnu tak už ťa nebude zaujímať obitá kapota. No ak sa snažíš udržiavať si autíčko čo najdlhšie pekné a v dobrom stave, tak ťa to štve - aspoň mňa to štve určite ;D
Nikomu samozrejme svoj názor nenútim, no na prvej fotke si môžeš pozrieť čo sa stalo s origo "o dosť lepšie" zásterkami a na druhej ako to vyzerá s Elegant 1. Vôbec si nepripadám divne a tým, že je to na pôvodných dierach, tak si ich kedykoľvek môžem napr. na leto zhodiť dole.
-
Ja prve co som spravil na mojom ked som ho doniesol z predajne, bolo kompletne vystriekanie dutin sprejom Motip Hollow Section Wax. Relativne dobre sa s tym robi, ma to asi metrovu hadicku s rozprasovacom na konci. Na kompletne osetrenie podvozku som pouzil dve balenia (2x500ml, cca 20eur dohromady). Kazdy dalsi rok mi stacil uz len jeden sprej. Robil som to v garazi s jamou. Inak mi dajte prosim typ kde zohnat tie vacsie zasterky, lebo sa mi celkom pozdavaju, tie origo su naozaj miniaturne
-
To plánujem ako druhý krok - vystriekať preventívne podvozok. 8)
Keď si dáš vyhľadať zásterky (lapače nečistôt) Elegant 1 príp. Elegant 2 (fotku tu niekde mala duun), určite ich nájdeš. Keď tak existujú aj iné, univerzálne zásterky.
-
Ahojte, ja som pred dvoma rokmi kupoval Lancera a mal som požiadavku, aby mi ho odovzdali už s nastriekaným podvozkom. Zabezpečili to cez vybranú firmu. Najprv som si myslel, že sa na to jednoducho vykašľali, ale keď som siahol na podvozok, tak som cítil niečo ako umelú hmotu, ktorá bola priesvitná, takže bolo vidieť zvary, len na krajoch podbehoch auta bola ta hmota čierna. Auto som kupoval vo Frýdku-Místku Auto Emistar. Platil som za nástrek 3000 Kč. Ja som v automobilke Kia striekal na autách rok podvozky, dvaja sme podvozok nastriekali za 45 sekúnd. Tento nástrek na Lanceriku bol kvalitný. Dúfam, že sa to odzrkadlí na životnosti Lancerika. Ušetril som naviac fúru času a peňazí s behaním po firmách.