Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: Teroo Január 17, 2015, 01:19:27 popoludní
-
Zdravím Vás,
Dúfam, že nezakladám duplicitnú tému. Tento rok by som rád na svojom sportbacku vymenil letné pneu plus disky. Myslel som si, že to bude celkom ľahké ale asi som sa mýlil.
Vybrať niečo fakt pekné aby sa to hodilo k autu a aj niečo aby sedelo s TP ? Momentálne mám klasika originál z mitsu 18R, 215/45. Rafik 18x7/46
Mám pocit že asi najťažšie je vybrať disky k čiernej farbe auta a nakoľko ja žiadny chróm ani neznesiem, disky ktoré sa mi pozdávajú sú Japan Racing jr11 v Bronzovej farbe, ale tam zas je rozmer pri
R18 8,5.
http://www.fusion.sk/katalog/product/146617/ (http://www.fusion.sk/katalog/product/146617/)
Čiže to je štýl, dizajn diskov aký sa mi páči. Čo sa týka pneu tak to ešte nemám ani páru ktoré. Rád by som uvítal Vaše názory nato, aké by ste kúpili, či s TUV či bez, akú farbu k čiernemu autu, aký rozmer, kde kupovať, a teda aj pneu ;) Najradšej by som dal pneu aspoň 225 ale zas ako je to s TP, poisťovňa atď.
-
Po diskoch od znacky JR sa obzeram aj ja, ale neviem ako je to s legalnostou takychto diskov. Nenasiel som totiz ziadnu zmienku o tom na ich oficialnej stranke ( http://www.japanracing.eu/index.php?kat=29 (http://www.japanracing.eu/index.php?kat=29) )
Pride mi to ze su to len "show car" kolesa, ale opravte ma ak sa mylim.
-
Pride mi to ze su to len "show car" kolesa, ale opravte ma ak sa mylim.
tiez si to myslim :)
-
Zohnať 18" Al disky na lancer, aby sedeli parametre dľa výrobcu (18J7, ET46, GMP 67,1) je skoro nadľudský výkon. Ešte podobné sa dajú nájsť u MAKWheels.it (mám disky od nich). 18" disky už skoro nikto nevyrába so šírkou 7 palcov.
-
Dufam že sa dá niečo vymyslieť ???
-
jedine kupit s TUV certifikatom a dat si zapisat
-
Takže zrejme kúpim disky bielej farby, ešte váham nad zlatou ale budú biele.
Keby boli prachy tak aj OZ Ultraleggera W 8x18 white ale zrejme pôjdem do niečoho lacnejšieho.
-
Ja som sa po 2 mesacnom hladani alternativ rozhodol ist do rozmeru 7,5x17 (uspesna bola aj legalizacia) a volba padla na Sparco GARA. Ceny diskov a pneu ako som zistil su v pomere o 1/3 vyssie pri porovnani 17" a 18", co uz je na zvazenie. Po mnohych telefonatoch sa mi podarilo ulovit posledne nove kusy kdesi z Ciech, udajne vyroba Sparco kolies skoncila :(
http://www.centrumkolies.sk/product/sparco-gara-hlinikove-disky-75x17-5x1143-et45-bronzovy-116167/ (http://www.centrumkolies.sk/product/sparco-gara-hlinikove-disky-75x17-5x1143-et45-bronzovy-116167/)
-
nedavaj to na auto. su makké ako hovienko. Dali sme to na ASX a prva jama a su ohnute ako koleso z bicykla >:(
-
Uvidime ako sa osvedcia, ludia co ich jazdia sa vyjadrovali skor pozitivne
http://www.focusst.org/forum/focus-st-wheels-tires/24821-sparco-wheels-high-quality.html (http://www.focusst.org/forum/focus-st-wheels-tires/24821-sparco-wheels-high-quality.html)
Ak je jama velka, ohne sa aj kvalitne koleso.
-
ja mam sparco gara 16" a úplne v pohode...
otázne je do akej jamy behol
-
Zatial som nič nevybral, aj ked uz vybrate mam tak potom riesim farbu, neviem sa v sebe dohodnut ci biele, či zlaté, či bronz k čiernemu autu :-\
-
cim dalej tym je ten vyber tazsi.
Zatial sa rozhodujem medzi (ktore su dostupne rozmermi na lancer) :
japan racing 18 jr1 biele,
Evo corse 18 sanremo biele,
ENKEI wakasa titan,
BRAID fullrace 18 biele,
Team Dynamics Pro race 1.2, 18 biele,
zaujimave su aj disky znacky ROTA WHEELS,
Aky je Vas nazor na dane disky? Znacku, dizajn, a atd. co z tohto vybrat. . .
-
mne osobne sa najviac hodia na lancera japan racing a potom asi ENKEI
-
z uvedeneho zoznamu by som siel do ENKEI wakasa titan :)
-
Corse su nadherne, ale skoda ze nie na ulicny provoz, ani braid nie
-
Takze finalista je PLATIN P70 black/polisch
http://www.pneuok.sk/m6%7Cmt438%7Cmo139070/platin-8j-x-18-5-114-et45-72-6/ (http://www.pneuok.sk/m6%7Cmt438%7Cmo139070/platin-8j-x-18-5-114-et45-72-6/)
-
A víťazom sa stáva ENKEI YAMATO antracit.
Vyhral dizajn, dostupnosť, cena a váha. Farba ani moc nie k čiernemu autu, ale som spokojný.
-
Na nas Lancer tiež nieco netradicné...sice 16 ale uvidime
JAPAN RACING JR-3 WHITE
-
pekné, ja som dosť uvažoval nad JR1 :)
-
takže už su na autičku
-
Bude aj polep ? ... ci uz je to final ?
-
este polep a kriiiiidlo
-
Ta som zvedavy co zas vykuzlis .... ;D ked ze si dal biele elektrony predpokladam ze nalepka sa bude tiez niest v bielom duchu ...ci ?
-
Ale na tych bielich diskoch su tie gumy riadne balony :D
-
Ale na tych bielich diskoch su tie gumy riadne balony :D
Ta biela 16stka vypada naozaj optycky o dost mensia
-
Moje sú už aspoň doma :p
-
Tieto budu vyzerat lepsie .... aj ked su to 18 tky ...konce lucov su potiahnute az po okraj disku ...
Kolko si dal za ne ?...
-
ENKEI R18x8 - 146 EUR za ks, bola zľava zo 195 tuším. Majú KBA, majú TUV, 9,6kg váhu a poistenie v cene. Za tú cenu podľa mňa super.
-
Heeezkyyy .... Hoď tu potom foto ked ich budes mat na aute ;)
-
Jasná vec :)
-
To nie je zla cena :)
Mas ale vyhodu ze nemas TPMS nemusis pripocitat 250 € za 4 senzory ;)
-
Marcel skus pozriet toto
Ze by uz isli cenovo dole ? :o
Automat. nacitanie kodu.
Nie je potrebna cipovacia sada a preprogramovanie ....
http://www.pneumatiky-obchod.cz/tpms-elektronicky-senzor-snimac-tlaku-v-pneu-valor-6102b.html (http://www.pneumatiky-obchod.cz/tpms-elektronicky-senzor-snimac-tlaku-v-pneu-valor-6102b.html)
Ani nie cca 140 eur za 4 ks ....
No neviem co je to do kvality ....
-
je potrebne to nacitat, ale cena je dobra
-
To by mohlo fungovat :D ja som asi pred mesiacom hladal nejake univerzali a nic som nenasiel a toto ma milo prekvapilo :)
Bolo by dobre to vyskusat :)
-
No vidiiiš ..... ;) ;) ;)
-
Na kom sa poučíme??? ;D ;D ;D
-
No šup šup Noro kup aspoň 2 sady .... a šup šup nahodiť a vyskušať .... však maš tam dosť aut .... ;D ;D ;D
-
a vsetky maju z vyroby senzory ;)
-
Vsak ano ale keby si kupil ku vsetkym 18 tky kola urobil na ne akciu ? Hned sa mozes realizovat ;D ;D ;D ....hned za prvy stvrt rok by si bol 8x najlepsi predajca ...ani do konca roka by si nemusel cakat ;D
-
aj ja som zato aby ich Noro vyskusal :D ja si myslim ze fungovat to bude ;) A tridiam si podla mna moze dovolit obetovat par eur na experiment sak to aj tak preda ;)
-
Moje sú už aspoň doma :p
A kde si ich nakoniec objednal? dostal si k nim aj matice? ci to su origo mitsu?
-
Objednával som z centrumkolies.sk
Boli aj matice celkom pekné k nim. Mam aj Odľahčené matice kolies D1 Spec čierne ale tieto čo boli k diskom sa mi páčia viac :)
Alebo skúsim z tých čiernych spraviť strieborne :D
-
No ja som tam tiez kupoval, a predtym ako som ich objednal som sa pytal ci su sucastou dodavky aj matice naco mi napisaly ze ano. A ked som dosiel po disky tak sa zacali vykrucat, nakoniec mi ich po 15 minutach dohadovania dali, ale dobuducna cez nich uz nic riesit nebudem
a kde si kupoval tie cierne matice? kolko stal ks?
-
Ja som zatial s nákupom spokojny, nakolko ochotne poradili, pomohli, objednali a za tri pracovne dni boli v NR. Matice som kupoval na fusion.sk kde cela sada 20ks stala tusim 48 EUR.
-
no nebyt tej diskusie ohladom matic tak by som bol tiez na 100% spokojny
a ako drzi farba na tych maticiach, nezlieza dole pri utahovani?
-
Ani nie ale riadny pozor dávam :D
-
mate link na tie snimace tlaku?
a kolko asi trva nacitanie a trvacnost priblizne nespominal predajca?
-
Ved link je na prechadzajucej strane :D
-
Na japonské auta treba japonské kola :)
-
Palec hore ;) pekne su ... 10 lucove po 2 pary sa mi pacia asi najviac ....
-
Ďakujem, ale poviem Vám, že výber diskov to je riadna dilema. :)
-
Panove neviete niekto ci JAPAN RACING je polska znacka??? velmi sa toho obavam
-
Tak to asi nie ;)
-
japanracing je polska znacka, staci pozriet na ich oficialnu stranku. Inak nikde som nenasiel zmienku o tom, ze su povolene na pozemnych komunikaciach, alebo nieco o homologizacii. Chcel som aj ja tie disky a tento fakt ma od nich odradil
-
Tuv ani homologizáciu nemajú to je pravda.
-
bože si tu človek ale prečíta zarucene informacie.
Za prve su disky Japan Racing predavane v Europe cez polskeho importera, vyroba je v Taiwane...ako väcsina doplnkových veci pre Japoncov.
za druhe....kde ste videli napisane že to nema TUV ani homologizaciu???? To že ich niekto tak predava neznamená že ich nemaju.
Napriklad centrumkolies ho ma.
Je zauijimavé, že my ich mame na aute so vsetkým potrebným.
-
Uz len potvrdim lancermanove tvrdenie. Z jap.racing mi odpisali ze su made in taiwan s velkoskladom pre europu v polsku.
-
Potvrdzujem ja ma Dragy nie su sice pre euro homo ale nevidim v tom problem :)
-
Tak dnes som nahodil nové disky MAK na svojho Lancra.
-
tak tieto MAK sa mne osobne nepacia.....tie originaly su suprove/nenahraditeľne...tiež som ich na Lancri mal
-
lancerman....ved preto si to dal na svoje auto nie na tvoje :)
jemu sa to paci tebe nie
-
No tak pôvode tam mali ísť tieto disky z eva, ale keďže u nás je taká maličká byrokracia, tak disky putovali na eclipsa. Ja ti verím, že originál, je originál (mimochodom nenahraditeľný a veľmi dizajnovo pekný), ale toto bola podľa mňa najlepšia voľba, ktorá to dokázala trochu nahradiť. Chcel aby sa čo najviac podobali originálom.
-
prosim vas na aky tlak davate letne pneu 16 palcove na sportback? alebo aky je optimal, mi to nahustil na 2,5 a sem tam mi pipa ze nizky tlak v pneu
-
Neviem ci aj na sportback ale na sedan je predpisany tlak 2,7 ... stale !
pozri na stlpik na dverach ....
-
aj sportback
-
No neviem ako čitate ale na stlpiku je predpisany tlak 2.2
-
tak ako pise vyrobca ;) na mojom 2014 je 2.7
-
Záleží jaký rok máte. U starších se kola foukají na 2.2 u novějších na 2.7.
Já mám sportback 2009 a mám uvedeno 2.2 a pro rychlosti nad 160km/h 2.5. Stejné hodnoty pro 16" i 18".
-
ja som hlavne vypozoroval, že akonáhle klesne tlak pod 2,5 pri 16 "balonoch" s profilom 60% (t.j. výška pneu) tak začne volant "plávať" okolo stredovej polohy...
tak to je taky indikator pre mňa že treba dofúkať... pri 2,2 (tak mi to nafúkali ked som auto kupoval) to chodilo snáď 1 cm dolava doprava bez toho aby auto začalo meniť smer, až po chvylke...
-
2010 a tlak 2.6
-
No tak to je fakt zaujimave že prečo tie tlaky su rozdielne?...ja mam 2009 a 2,2. :o
-
No tak to je fakt zaujimave že prečo tie tlaky su rozdielne?...ja mam 2009 a 2,2. :o
To by aj mna zaujimalo preco,mozno su aj pruziny trochu ine pre novsie rocniky.
Inak aj na 16 mi pride 2.2 uplne v pohode,ziadne plavanie som si teda nevsimol
-
mozno to suvisi s EU normami nejak treba znizovat emisie.
zvysis tlak - znizis valivy odpor a tym aj spotrebu
-
mozno to suvisi s EU normami nejak treba znizovat emisie.
zvysis tlak - znizis valivy odpor a tym aj spotrebu
Na nižšom tlaku, ako je uvedený na štítku, mi to citeľne pláva. S nejakou snahou o znižovanie emisií to nemá nič spoločné. Je to proste nepohodlné a pri vyššej rýchlosti aj nebezpečné. Predpísaný tlak je daný konštrukciou auta..
-
no snad si nemyslis ze konstrukcia lancera je rozdielna medzi rokom vyroby 2009 a 2014?
-
mate iny druh pneumatik.
Vyrobca casom zistil co je najlepsie tak priebezne upravuje
-
no snad si nemyslis ze konstrukcia lancera je rozdielna medzi rokom vyroby 2009 a 2014?
Myslím si, že nie sú totožné.
-
na dverách bolo 2,7 uz je to vsetko OK. Otazka: Daju mi v mitshu doklad na zapisanie 17tok do TP?
-
kontaktuj importera 8)
-
Ja mam 11/2009, model je 2010 a na dverach mam 2,2. Stale sa mi vsak gumy zdali nejake splasnute tak som to zacal fukat na 2,5 a je to lepsie.
Aj ked Chvala na smecku testoval nahustenie pneumatik v rozpati +/- 0,5 atm ako udaval vyrobca a nezaznamenali ziadne markantne rozdiely ani v jazdnych vlastnostiach ani v brzdnej drahe a podobne.
-
Ahojte,
zaujal ma príspevok od hosťa lancermana ohľadom homologacie resp. certifikátu TUV listov k diskom Japan Racing /JR/. Ak to nevadí, rad by som sa k tejto téme vrátil a doriešil daný problém, nakoľko sa téma neukončila a nikde v ponukách som nenašiel túto možnosť.
Na jar 2016 budem riešiť kúpu týchto diskov samozrejme s TUV certifikátom, ale mám záujem aj o veľkosti 17", 18" disky poprípade o JR 18, alebo JR 11, 12 atd.. Rád by som vedel, či sa dajú zohnať - kúpiť tieto disky s TUV certifikátom z dôvodu zápisu do TP na na Mitsubishi. Pokiaľ by sa jednalo o nepovolenú reklamu, tak by som poprosil o link na môj e- mail, prípadne všeobecne odpísať názor, info. pre dobro veci.
Určite to zaujíma aj ostatných členov klubu, ktorí riešia tento nekonečný problém s diskami.
Dúfam, že nám svitá na dobré časy a dožijeme sa kvalitnej ponuky diskov na naše autíčka.
Ďakujem za info aj po 120 dňoch.
Neskôr sa chcem vrátiť aj k súvisiacej téme a to zápisu alternatívnych rozmerov diskov do TP, nakoľko sa legislatíva zmenila a zaslúžime si nové informácie od členov klubu, ktorí to majú úspešne za sebou. Ale to bude téma do iného vlákna, ktoré treba obnoviť a členov informovať.
Prajem Vám príjemné sviatky.
-
nazdarte ludia :)
čo by ste povedali na tuto trojici diskov, , co by sa tak mohlo najlepsie hodit a vyniknut na lanceriku? :)
BBS SR , Team Dynamics alebo Japan racing Jr3 ;)
-
JR :)
-
Mne sa pacia tie bbs
-
ja by som tiez volil BBS aj ked neviem ci prave vyniknu na ciernom lancerovi
-
Inak cenovo sú disky skoro rovnaké, ,
Farba u všetkých je v podstate rovnaka /gunmetal alebo antracit, matna seda,/ pri JR3 by na vyber farby toho bolo viac.
A je to tak alebo sa mylim, že posledne kusky Evo x maju disky ENKEI wakasa? Ktore u nas sa daju v pohode kupit.
http://www.etrend.sk/auto/evolucia-definitivne-konci-u-mitsubishi.html (http://www.etrend.sk/auto/evolucia-definitivne-konci-u-mitsubishi.html)
-
Ahojte, mne sa celkom páčia disky AEZ Straight Shine na www.fusion.sk (http://www.fusion.sk), alebo na www.alcar.sk (http://www.alcar.sk), naviac sa vyhnete problémom na úrade, nakoľko sa dajú jednoduchšie zapísať, ako alternatívny rozmer diskov s TUV certifikátom do TP. Stačí protokol o vykonanej montáži v servise, ktorý ma homologaciu na montáž diskov- kolies AEZ, ktoré sú u nás dodatočne schválené Ministerstvom.
Chcel som kúpiť a zapísať JR 18, ale zdá sa, že u nás úradníci na ObÚ OD neuznávajú zápis iných alternatívnych diskov do TP než tie , ktoré sú dodatočne schválené Ministerstvom dopravy SR. Pani mi len krútila záporne hlavou, o Protokole o zvláštnej kontrole STK, ktorý je v súlade s § 15 plat. zákona č. 725/2004 Z.z. § 49 ods. 2 písm. c) Zákona č. 725/2004 Z.z. o overení praktickej montáži na dané vozidlo s podmienkami posudku TUV sa so mnou nebavila. Ešte zvažujem podanie sťažnosti, ale pokúsim ju nejako usmerniť.
-
Čítam čítam.....
Je ozaj umenie nájsť disky 18x7.... Na mojom lancriku mám 16tky a chcem tam tiež buchnúť 18tky. No vždy som našiel 18x8, čo mne problém nerobí, len som si istý ďalšími číslami, do akého ET mám ísť a aké hodiť na to gumy či 215/45 alebo nejaké iné.
Za radu by som bol vďačný.... resp. doplnenie údajov.... R 18x8 ET ? ... pneu 215/45???
Toto by mohlo byť? šlo by to dokopy....
http://www.pneuok.sk/m6%7Cmt413%7Cmo176368/borbet-8j-x-18-5-114-3-et40-72-5/ (http://www.pneuok.sk/m6%7Cmt413%7Cmo176368/borbet-8j-x-18-5-114-3-et40-72-5/)
http://www.pneuok.sk/m7%7Cmt269%7Cmo160577/toyo-215-45-r-18-proxes-t1-sport-xl-93y/ (http://www.pneuok.sk/m7%7Cmt269%7Cmo160577/toyo-215-45-r-18-proxes-t1-sport-xl-93y/)
-
Čítam čítam.....
Je ozaj umenie nájsť disky 18x7.... Na mojom lancriku mám 16tky a chcem tam tiež buchnúť 18tky. No vždy som našiel 18x8, čo mne problém nerobí, len som si istý ďalšími číslami, do akého ET mám ísť a aké hodiť na to gumy či 215/45 alebo nejaké iné.
Za radu by som bol vďačný.... resp. doplnenie údajov.... R 18x8 ET ? ... pneu 215/45???
Toto by mohlo byť? šlo by to dokopy....
[url]http://www.pneuok.sk/m6%7Cmt413%7Cmo176368/borbet-8j-x-18-5-114-3-et40-72-5/[/url] ([url]http://www.pneuok.sk/m6%7Cmt413%7Cmo176368/borbet-8j-x-18-5-114-3-et40-72-5/[/url])
[url]http://www.pneuok.sk/m7%7Cmt269%7Cmo160577/toyo-215-45-r-18-proxes-t1-sport-xl-93y/[/url] ([url]http://www.pneuok.sk/m7%7Cmt269%7Cmo160577/toyo-215-45-r-18-proxes-t1-sport-xl-93y/[/url])
8x18 ET40 tam uplne v pohode vopcháš :) A s pneu 215/45 by si nepotreboval ani nejaký dodatočný zápis (ak už máš v TP zapísané 215/45/R18) lebo šírku disku v palcoch ti nik merať nebude ;) Ak na to ešte hodíš Mitsubishi pukličky ani si to nik nevšimne že to sú aftermarket disky :D Na predchádzajúcom vozidle mám už takto 11 rokov disky ktoré sa líšia o 0,5" voči TP a auto prešlo desiatkami kontrol polície, 4x TK/EK a aj v menších kolíziách kde to kontrolovala poisťovna a každý sa len pozrie na čísla na pneu (aspoň u mna to takto bolo nehovorím že je to štandardom) ;) Ale od Japan Racing zoženieš aj 7,5x18 ET40 ak by si hladal :)
-
Takúto radu, informáciu či odpoveď som dlho hľadal..... Dikečko "PatkoDuda"
-
pre zaujimavosť: mam založené Hankook VENTUS V12 EVO K110 215/50 ZR18
je to na naše cesty lepšie riešenie ako tie 45ky, ESP funguje dobre, obvod je len o 3,5% dlhší, efekt na brzdy je zanedbateľný, tachometer ukazuje lepšie i keď stále o niečo viac ako skutočnost a vyzerá to na aute o mnoho lepšie...
-
Nahod foto, ja mam tento rozmer na 17 a je to akurat, pri 18 to uz musi byt trocha velke, neviem si to predstavit
-
a v techničáku to zapísané máš? ono samozrejme že drobné odchýlky v rozmeroch ničomu nevadia... ale poisťovňa ti to spočíta pri nehode...
či mám gumy 215/45 R18 alebo 225/45 R18 je šuma fuk... 10 mm na šírku nehrá rolu, takisto pár mm na výšku, šírka dokonca zlepšuje jazdné vlastnosti by som povedal... ale to poisťovnu nezaujíma a policajtov takisto... ak je to vrták, a pri námatkovej kontrole ťa vymákne, tak na mieste prídeš o papiere plus 200 € pokuta a vymeniť gumy, plus znova na inšpektorát na kontrolu...
-
je to potom naozaj na posudeni policajta, ja jazdim slusne, nesaliem, skoro 250 000km bez nehody, nepijem, netelefonujem, male decko za mnou v sedacke...
Spolieham sa na to ze bude clovek a pochopi, ze po cestach jazdia važne ini kaskaderi. Kolko na brzdnom ucinku spravi 3,5% na obvode pneumatiky a kolko nepozornost za volantom, alebo neprisposobenie rychlosti povahe vozovky... ten centimeter je vazne blbost, dalsia osoba v aute znamena viac. Videl som chlapa co mal paletu brikiet na privese za Cordobou. Ved to je dve tony! 80km/h sa s tym valil.
-
Zdravim, vim ze je to trosku divne resit letni pneu a disky ted v zime. Ale mel bych dotaz pro ty co maji Lancera na 18" jake pneu byste me doporucili.
Urcite zalezi od stylu jizdy... no ted v zime se snazim jezdit opatrne, ale za tech par mesicu co Lancera mam, tak ja proste nedokazu jezdit pomalu, teda samozrejme mimo obec. No a pocitam, ze s prichodem jara a leta se moje choutky jeste zhorsi. :o
Ale zpet k tematu, vybral jsem si tyhle dva typy pneu, na testech pro rozmer 215/45 18" dopadli dobre, a lidi si je chvali.
Kazdopadne podle recenzi, pro blazny co radi rezou zatacky doporucujou spis Micheliny, jen se docela sjizdi a pro lidi co si cas od casu chteji auto poradne projet tak Pirelli uplne staci, jinak se taky dost rychle sjizdej, pokud se jezdi sportovne.
Michelin Pilot Sport 3 | 215/45 ZR18 93 W | Letní - Sportovni pneumatika pro narocnejsi.
Pirelli P7 Cinturato | 215/45 R18 93 W | Letní - Komfortni pneumatika, ktera snese cas od casu rychlou jizdu.
Kazdopadne budu rad za jakekoli tipy nebo rady.
Diky
-
Ja mám Falken Ziex ZE-912 a plánujem nové Ziex ZE-914 :) Mam s nimi len dobré skúsenosti či už na vode/suchu :)
-
PatkO opet mockrat diky, zda se, ze tedy zkusim zustat u rodiny Falken i pres leto. :)
-
Jj ja tiež a aj s novými diskami Enkei ak Roman (Teroo) nezmení názor :D
-
Hmm a ty "stare" originalni 18", ktere ti zbydou budes prodavat? Nebo na zimu prezujes taky na 18". :)
-
Hmm a ty "stare" originalni 18", ktere ti zbydou budes prodavat? Nebo na zimu prezujes taky na 18". :)
Ano ak budem kupovať nove disky staré 18" budem predávať ;)
-
Zdravim, toz jen bych se chtel zeptati, ti kdo maji Falkeny ZIEX ZE914 jak se vam s nima jezdi? Mam je teda par dni, ale moje choutky vrhat se do zatacek jako prase to nevydrzeli a mam smisene pocity.
Mel jsem zimni Falkeny, ktere meli byt do sportovna. Byly mekke a velmi komfortni na hrbolech a na suchu kdyz bylo do 10stupnu venku, tak fakt drzely stopu fest, ale zarazil me odpich nebyl nicmoc a dost casto jsem prikluzoval i na suchu aniz bych chtel nebo to delal naschval, ikdyz jsem to prepalil a ikonka na palubce ASF(ASC) moc neblikala, ovsem jakmile prislo mokro nebo snih, tak gumy ztracely jistotu. Aspon si clovek rychle rozmyslel blbnout a jel opatrne.
ZE914 jsou oproti zimakum snad jeste vic komfortni... clovek by neveril ze sedi v aute s 18" :o
Odpich to je taky silenost, nehrabe to, ale cejtim zatah a mirne zapluti do sedacky. ;D
Ale co se tyka zatacek, tak tam to oranzove blikatko ASF(ASC) uz blika mnohem casteji na suchu nez tomu bylo u zimaku, jenze pak prijde mokro a me prijde, ze muzu kosit zatacky jeste vic nez na suchu je to mozne? :o
No budu rad za jakekoli vase vstupy a nejenom pro Falkeny. :)
-
Mám ZE914 2 týždne ale ani raz mi nepreblikla kontrolka :D Ale ani na predošlých ZE912 som nemal žiaden problem iba ak boli teploty pod nulou tak do kopca uz sem tam prekĺzli :) Ináč co sa komfortu týka sú tiché a ľudia vo sadnú doménou do auta sa čudujú že je auto aj na 18" tak pohodlne ale zato vďačiť aj podvozku :) nemáš ich zle obuté alebo skôr niečo s nápravou/diskami atp ? Lebo za cely čas co mám ja lancera som videl blikať kontrolku len na snehu a ľade ináč nie :)
-
Zdravim, toz jen bych se chtel zeptati, ti kdo maji Falkeny ZIEX ZE914
Mal som ich tri sezóny. Dobré gumy na sucho výborné na mokro. No, stále sú to "ECO" gumy, nie nejake performance atď atď.
Ak si dobre spomínam, sám si vravel že moc extrémne nejazdíš takže nie, nemal by si pociťovať tieto zmeny - Falkeny by ťa pri +-15kmh nad limitom zákonným mali podržať aj sucho aj mokro. Skús odjazdiť prvých 500km aby sa poriadne znich dostala von všetka konzervatná látka a potom to skús znova :)
Podotýkam, tam kde sú predpisovo zátačky pre 40-60kmh sa dá jazdiť aj 2x toľko.... ale nie že by som niečo o tom vedel.... :)
-
@PatkO: Jo podvozek to je lahoda. Jinak po vymene a prevazeni kol mi rekl mechanik, ze jedno kolo malinko hazi, ale v mem pripade se to da jeste lehce opravit. No holt bejvalej majitel tomu nedaval asi tolik lasky jako se snazim ja. :-\
@Cyanide_Power: Nejsem zavodnik hlavne v zime, na snehu mam fakt respekt, ale v lete, tam se me obcas splasej ruce a nohy a tachometr se pak v tom pripade drzi celou dobu nad hranici stovky a vys a tam kde to uz znam, tak je to jeste klidne i o padesat vys, takze pokud v takove rychlosti na silnici kde je na krajnici prach a lina z poli jak jsem si vsimnul, tak muzu bejt rad, ze z te silnice neletim do prikopa, ale verim, ze jsou i pneumatiky, ktere dovoli jeste vic. Na opravdovou zabavu za volantem uz bych volil EVO a me tohle staci dosti. Uvidime jak to bude dal, kazdopadne vam musim podekovat za super tip na pneu. Ted si Lancera uzivam opravdu plnymi dousky. ;D
Update z 22.5. Tak si Cyanide_Power mel pravdu ai na tech gumach byly opravdu zbytky konzervacnich latek, dneska si me dobiral pan Ford Fiesta, tak jsem za to zkusil vzit a parkrat jsem to seredne prehnal, ale ASC nebliklo uz ani jednou... no smekam, jestli to nejsou sportovni pneumatiky tak maji opravdu solidni potencial. :o
-
Zdravím vás páni,
aby som nezakladal nové vlákno, tak sa spýtam v tomto. Vedeli by ste mi povedať či budú kompatibilné TPMS snímače z EVA 10 s Lancerom 2016??
Vďaka.
-
Evo este nemalo TPMS snimace.
-
Ahojte, ohladne pneu, na 18" vozite vsetci len rozmer 215/45? Vdaka
-
ahoj ja prave teraz v piatok idem prezuvat na 17ky 225/45. a ziaden problem :-D
-
Zdar, otazkou je jake mas disky, jestli originaly, tak na ty proste nejlepe padne rozmer 215. Ale 225 myslim, ze tu nekdo aj na originaly narval, pokud mas disky jine, tak by se melo stacit mrknout u vyrobce tech disku jake rozmery pneumatik dany disk zvladne. Jenom vem v uvahu, ze kdyz das sirsi rozmer, tak je tu pravdepodobnost, ze ti to muze drit.
-
225 je oproti 215 širšia o 1 cm - 0,5 cm na každú stranu. Takže čo sa tu rieši?
-
Ved ale zalezi ake disky ma hlavne.Ak ma et35 a 8 palcov,ako dava vela ludi na lancer,tak mu to bude suchat aj pri 215kach.Ak ma disky s predpisanym ET a sirkou,tak naozaj nieje co riesit
-
Ja len taká otazocka, tie 225 na 17kach a spol aj máte zapísané v technicaku?
-
nie nemam, budem ich zapisovat v priebehu tohoto alebo buduceho tyzdna. Aktualne to funguje tka ze pokial sa kupuje od kvalitneho predajcu, tak predajca poskytne aj certifikaty ktore stacia aby dane rozmery zapisali do TP. Kolesa su uz na auticku a vsetko v poradku. Avsak do 15dni musim prist na policiu a zapisat ich
-
Nezabúdať na to... Toto bude stačiť policajtom, ale v prípade nehody to bude dôvod pre poisťovňu na krátenie plnenia, nakoľko podľa nich je vlastne auto technicky "nespôsobile"
Je to blbosť, ale je to tak... Nehovorím, keby tam dal človek disky 9J 255ky gumy a pod zle ET tak poviem že OK, ale či bude guma 215 alebo 225 široká je fakt že jedno... Holt ale papier nepustí...
-
no mam na mysli origo 18". v TP mam len 215/45 R18. Ale chcel by som tam dat 225/45. No obavam sa ci nebude problem na STK resp. pri kolizii. Mitsubishi zastupenie v BA sa samozrejme stavia na zadne aj ked screenshot ktory mi poslali uvadza, ze "alternativne rozmery pneu na 18" su dodatocne schvalitelne" ..udajne tak uz ziadali vyrobcu, bez uspechu.
-
Jak uz bylo receno, nemas-li to zapsane v TP, tak ti na STK projde, ale jakmile se stane nejakej pruser a nebo nehoda, kterou ty ani nezavinis, tak te pojistovna stahne z kuze. Pokud ti jedna pobocka rika, ze to zkouseli a nejde to, tak bych zkusil jentak ze srandy par dalsich at si pak muzes udelat kompletni obrazek pane.
Kazdopadne nechal bych si to tam zapsat at tak ci tak.
-
A ako si to tam nechat zapisat???
-
15min na policii a nove rozmery zapisane, ziadne problemy. pokial.mas vsetky doklady
-
Ahojte, ja mám tie 17" disky zapísané v TP oficiálne, ale nebolo to tak jednoduché, nakoľko 17" disky nemá Lancer schválené. Celý postup som napísal na fóre/nové letné pneu+ disky/ v príspevkoch od 27 10.2015 až 18.22016, následne na Fóre/Lancer/disky 285 v príspevkoch od 18.2.2016 až 10.6.2016.takže až má niekto záujem tak nech si prečíta tieto vlákna. U nás to funguje tak, že Vám Odbor dopravy na ObÚ zapíše len dodatočne schválené disky Ministerstvom dopravy.. a to je kameň problému, nakoľko je to len 7 výrobcov. Týchto 7 výrobcov Vám povie úradník na ObÚ mesta a o iných možnostiach s Vami nebude ani komunikovať. Takže sa jedná vlastne o výber diskov AEZ, DOTZ, atd. dodatočne schválených Min. dopr. .. Čiže sa jedná prevažne o nemeckých výrobcov. Výber sa vám takto rapidne zníži a zabudnite na Japan Racing a podobne krásky aj keď majú certifikát. Pokiaľ ich ale chcete, tak musíte voliť 16" a 18" disky s rozmermi ako máte napísané v TP a volte stránku www.fusion.sk (http://www.fusion.sk) . V opačnom prípade volte www.alcar.sk (http://www.alcar.sk), kde vás formulár presne navedie na vaše možnosti k Vášmu modelu auta. Následne to začína certifikátom diskov tzv. TUV, následne montážou v certifikovanom servise na uvedené disky, ktorý Vám vydá protokol o montáži s potvrdeným certifikátom. Až potom pôjdete na ObÚ Odbor dopravy, kde požiadate o nový TP a zápis nových alternatívnych rozmerov diskov a pneumatík.Následne od Vás úradník bude chcieť potvrdenie, že máte tieto disky namontované, teda si odfotíte auto s diskom a tiež číslom KBA vyrazeným na disku, dajte si to vytlačiť a tieto dve fotky, priložte k papierom žiadosti. Úradník bude spokojný. Za poplatok 6 eur za zápis a tiež ešte nejaký poplatok 6 euro, ktorý si už nespomínam. Ďalej čakáte na nový TP, keď Vás ObÚ vyzve, aby ste si prišli poň. Do 15 dní následne až potom idete na Dopravný inšpektorát urobiť zápis, kde zase platíte. Snáď som Vás trochu pobavil, ale podrobnejšie je to v spomínaných vláknach. Snáď som Vás neodradil.
-
Ja som to taketo problemove nemal. Kupil som disky a pneumatiky s tym ze u predajcu mi hned ich namontovali na auto a vystavili TUV a dalsie veci potrebne k zapisu. S tym.co mi dali som siel na policiu, zaplatil 12 eur a to bolo vsetko (+ bidla karta a ziadost vyplnena)
-
Ano.ak mas vsetky doklady, je to brnkacka. K dokladom sa neviem dopracovat. Disky origo mitsubishi 18" a k nim len jeden rozmer pneu. EU zastupenie sa odvolava na SK a SK sa vyjadrilo ze sa to neda.
-
Zákon umožňuje zápis alternatívnych diskov a pneu na DI /políciu/. Zrejme to bude ten prípad, postup ktorý si urobil. Na ObÚ to priam preháňajú, preto tie nezmysly. Dokonca keď som tej babe ukazoval Zákon, kde je možné zapísať aj iné tzv. nie dodatočne schválené disky od iných výrobcov pre dané vozidlo, postup je rovnaký, akurát je treba isť s autom na STK, kde vydajú protokol o kontrole správnosti montáže diskov. O tomto postupe sa so mnou kategoricky odmietala baviť. Policajti majú lepšie vedomosti o zápise a nerobia z toho vedu, pokiaľ sú splnené náležitosti v žiadosti.
Z uvedeného vyplýva, že treba isť cez DI a urobiť všetko, čo je v žiadosti formulára.
-
Stale ale nerozumiem, odkial ziskat potvrdenie o tom, ze tam tie pneu mozem obut, na zaklade ktoreho mi to DI zapise. Ci mi nieco uniklo? Nemozem predsa vypisat ziadost o zmenu do TP bez akehokolvek potvrdenia.
-
skúsim sa zapojiť ale neviem či poradím. . .
ja som taktiež kupoval disky a pneu ktoré som nemal zapísané.. ale bolo to jednoduché..
R19 a pneu 225x35
Kupil som disky a pneu a k diskom mi dali (predajca) všetky potrebné papiere doklady. . tie som následne predložil na DI a za pol hodinku vybavené. Cena 12eur.
-
Ano, kupoval si disky aj pneu ktore nemas zapisane. Ja ale disky mam original mitsubishi a chcem na ne obut pneu ktore, nemam zapisane.
-
Dávnejšie som to riešil keď som mal Galanta. Kupoval som 16-tky disky miesto origo 15-tiek. Predajca mi k nim dal certifikát, kde boli zapísané aj všetky možné pneumatiky na dané auto/model a typ disku. Toto som zaniesol na DI, kde mi to zapísali do TP za príslušný poplatok. Jediný problém, ktorý som v tom videl, že mi do TP zapísal typ disku, výrobcu a komplet všetky údaje o ňom, takže zmena disku na nejaký iný bola nemožná, ale neviem či to tak majú povinnosť písať.
-
V certifikovanom servise kde kupuješ tie disky, alebo pneu Ti ich pozrú v tabuľkách, či ich môžu namontovať na tvoje vozidlo. V opačnom prípade Ti ich nenamontujú, majú k tomu školenia u výrobcov preto majú tie certifikáty. Následne Ti dajú to potvrdenie o montáži na daný typ vozidla. Potom ideš na DI, alebo ObÚ odbor dopravy. Ten odporúčam vynechať a isť na DI. Pokiaľ Ti nebudú pasovať rozmery disk- pneu, tak Ti ich nenamontujú. Policajti Ti zapíšu len ten rozmer, ktorý máš v tom potvrdení o montáži. Preto nekupuj obutie dopredu, ale konzultuj to s daným servisom, ktorý ma certifikát. Nie všetky servisy majú certifikáty.Tie servisy sú na internete v zozname certifikované servisy k danej značke obutia.
-
Super, vdaka. Konecne som sa dopatral k nejakej pre mna relevantnej informacii. Skusim sa dopatrat k certifikovanym servisom v mojom meste.
-
Keď si otvoríš stránku servisov, tak tam majú informácie o certifikátoch k jednotlivým diskom a tiež popis čo ponúkajú, vzor potvrdenia o montáži atd. Ale nezabudni si pozrieť moje príspevky na fóre, kde tieto veci opisujem. Mne sa už nechce znovu všetky tie príspevky čítať, ale prečítaj si tie stránky. Hore ich opisujem v svojom príspevku.
-
Zdravim vsechny, chtel bych se zeptat, jestli mel nekdo tu cest na vlastni kola vyzkouset pneumatiky Falken Azenis FK453 a nebo FK510.
Co jsem zkoumal, tak FK453 jsou pry super, akorat se dosti sjizdej, ale pomer cena vykon je dobra. A vyrabej je aj pro 18" 215/45.
FK510 jsou chvaleny jako navrat Falkenu ve velkem stylu, pomer cena vykon silenost, tolika se nesjizdej, jenze tenhle model vyrabi jen pro 18" 225/45.
Toz mel nekdo uz tu cest?
Diky
-
Ja som pred rokom mal rovnakú dilemu či kúpim FK453 ale nakoniec som sa rozhodol pre Ziex ZE-914. Nemajú síce takú priľnavosť ako FK453 alebo 510 ale zase omnoho dlhšie vydržia a vždy ma podržali takže skús ešte pouvažovať o Falken Ziex ZE-914 tiež sú v rozmere 215/45/R18.
-
Vsak Falkeny Ziex ZE-914 prave mam na vase doporuceni pane. :)
Takze jsem se ptal spis ze zvedavosti, jestli nekdo mel tu cest se sportovni verzi Falkenu. Kazdopadne pokud se ty sportovni hodne sjizdej, tak vklidu vydrzim s temi co mam. Diky za osvetu :)
-
ak som kúpil auto na ktorom sú iné rozmery diskov a pneu ako v TP, ako to mám riešiť?
-
Tie servisy sú na internete v zozname certifikované servisy k danej značke obutia.
Ahoj, vedel by si pls poslat link na tie certifikovane servisy? Niektore som uz kontaktoval, no vsetci tlacia do kupy novych diskov, co ale vobec nie je pointa mojho problemu. Ta byrokracia okolo toho je katastrofalna, pritom na ceste postretavas auta s obutim na zamyslenie.