Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: PatkO Október 28, 2015, 06:31:28 popoludní
-
Čaute :D Napíšem to tu ako varovanie pre mnohých majiteľov nieje to žiadne strašenie alebo čo :D určite si spomínate na príspevok keď sa objavili problémy u môjho myšiaka. Kto nie tu je link: http://www.mitsubishi-club.sk/lancer/dusiaci-sa-motor/ (http://www.mitsubishi-club.sk/lancer/dusiaci-sa-motor/)
Autíčko je r.v. 2009 najazdených 176000km.
Takže autíčko mám opravené a kde bola chyba ? Takže chyba bola v natiahnutom rozvode (presnejšie natiahnutá rozvodová reťaz, dodrbaný napinák).
Dozvedel som sa (aspoň zo zahraničných stránok) že je to u lancerov z tých rokov s motormi 4B10,4B11...(1.8, 2.0...) bežnou závadou a vyzerá to nejak takto: https://www.youtube.com/watch?v=UdOBGun5_nc (https://www.youtube.com/watch?v=UdOBGun5_nc)
Týmto článkom by som len chcel upozorniť majiteľov 1.8-čiek skorí majú už vyšší nájazd aby si dali skontrolovať rozvody u mňa to takmer skončilo totálnou deštrukciou lebo reťaz bola tak natiahnutá že napínak bol plne vysunutý a napriek tomu bola medzi klzákom a napinákom medzera 2-3mm. U mňa to skončilo len preskočenou vačkou nasávania o 1 zub. V olejovej vani sa nachádzali kovové čiastočky ktoré sú pravdepodobne z reťaze kedže nikde nieje žiadne poškodenie a kompresia je dobrá. Na aute bol samozrejme vymenený celý rozvodový kit (2xretaz, 4 klzáky, napinak,....) + menený simering, preplach motora, 3x olej.
Suma sumárum 1500€ vyhodených do vzduchu :D (ešte to riešim cez záruku na skryté vady no je otázkou či sa s tým niekde dostanem)
Autíčko bolo servisované v servise Japanese Customs v Poprade. Neskôr napíšem aj recenziu na servis.
Prikladám aj foto môžte sa pokochať :D
-
Mne to hovoril aj servisak v mitsubishi ze to odporuca skontroloval po 120000km aj ked to nemaju ako povinny ukon v servise,takze nieco natom bude
-
No aspon ze sa ti neroztrhla ako sa trha na BMW-ckach :) (s cim mam zial osobnu skusenost)
Natiahnuta retaz by sa vsak mala pri studenych startoch nejako prejavovat, napr. iny zvuk motora... Mal si takuto skusenost, resp. vsimol si si nieco take ?
-
Tohle nerad slisim
-
Ťažko popísať lebo ja som druhý majiteľ a na aute som odjazdil cca 4000km. Auto sa správalo úplne normálne až na jedno ráno keď mi motor zdochol a zacali mi kolísať otáčky na voľnobehu a celé auto sa triaslo. Diagnostika hladila chybu vo variabilnom časovaní no bola to tá preskocena vačka o jeden zub :) ale keď tak spomínam posledných 1000km som mal problémovejšie studené štarty no bolo ich iba pár takže som z toho nerobil vedu :)
-
pri kazdom aute...ci retaz alebo remen....treba rozvody skontrolovat aj ked to nieje povinné.
-
Mno keby "inzinieri" poriesili cidlom polohu sponovakov, auto by "same" vedelo ci su este OK alebo nie :)
-
pri kazdom aute...ci retaz alebo remen....treba rozvody skontrolovat aj ked to nieje povinné.
Áno skus niekomu pri kúpe vozidla rozoberať celý kryt motora :D vieš kde ta pošle :D
-
pri kazdom aute...ci retaz alebo remen....treba rozvody skontrolovat aj ked to nieje povinné.
Áno skus niekomu pri kúpe vozidla rozoberať celý kryt motora :D vieš kde ta pošle :D
myslim po najazdeni urcitych km že to treba aby kazdy dal skontrolovat
-
No neviem,ale podla toho čo píšeš sa mi javí,že je to tak trochu zanedbaný servis majiteľa pred tebou.Ked si auto kupoval ,mal si v servisnej knižke záznamy o predpísaných kontrolac?.Boli absolvované zvolávačky na 4B10?ja som ich mal už dve...atd.Navyše pri kúpe a takom nájazde kilometrov (hlavne,ked neviem celú historiu servisovania) by bolo ako prve,že by som dať vymeniť naplne a skontrolovať rozvody v autorizáku.Aj keď sa 176000km zdá už celkom pekný nábeh,predsa len ešte niekolko desiatok tisic km ten motor mal vydržať.
-
Je v pokynech pro mitsu servis uvedena kontrola rozvodů? Nebo se počítá s tím, že to má vydržet čtvrt mega a kašle se na to?
Za chvíli bude mít moje auto nalítáno 150k, takže rozvody rozhodně nechám zkontrolovat. Na youtube jsou návody a nevypadá to jako něco do čeho bych se chtěl pouštět sám.
Kdyby byl řetěz volný, tak ho stačí vyměnit a nebo se vždy mění komplet sada za ranec peněz?
Jaké byly svolávačky? Vím je o řemenu, senzorech airbagů a nyní probíhající s řídící jednotkou světel.
-
No neviem,ale podla toho čo píšeš sa mi javí,že je to tak trochu zanedbaný servis majiteľa pred tebou.Ked si auto kupoval ,mal si v servisnej knižke záznamy o predpísaných kontrolac?.Boli absolvované zvolávačky na 4B10?ja som ich mal už dve...atd.Navyše pri kúpe a takom nájazde kilometrov (hlavne,ked neviem celú historiu servisovania) by bolo ako prve,že by som dať vymeniť naplne a skontrolovať rozvody v autorizáku.Aj keď sa 176000km zdá už celkom pekný nábeh,predsa len ešte niekolko desiatok tisic km ten motor mal vydržať.
Ako nové kupené na SR presnejšie v BB tam bolo aj pravidelne servisované dokonca tesne pred tým než som ho kúpil bola na aute robená servisná prehliadka (nové kvapaliny, filtre, brzdové obloženie, klinový remeň v rámci zvolávačky....) , taktiež bolo kontrolované u predajcu v servise (LionCar BB) pri kupe dlha jazda, taktiež kontrolované na dviháku + pichnuté na diagnostiku autíčko bolo uplne v poriadku. Ale ako píšeš majiteľ to možno zanedbal, možno to aj skryl, možno je to len ich choroba no kým nerozoberieš celé veko hlavy motora nezistíš to :) Asi 500km po kúpe som bol v Autorizáku a ked som sa príjmacieho technika v PP pýtal na kontrolu rozvodov povedal mi že to netreba že to je na "celý život" a že on sa ani raz nestretol aby mali rozvody nejakú chybu alebo žeby ich bolo potreba vymeniť a že to nieje ani ako pravidelný servisný úkon :) Taktiež na foto vidno že Originálne diely (reťaz, napinák) sa konštrukčne zmenili takže asi si je Mitsu vedomé že tieto motory majú s týmto problém :) Na videách na YouTube sa dozvieš to že je to potrebné kontrolovať a v prípade určitej miery natiahnutia vymeniť reťaze a napinák no ja som dal vymeniť radšej celý rozvodový kit s klzákmi atd. inac by ma diely vysli mozno na 1/2 kedže rozvodový kit stál cca 890€. Dalo by sa o tom polemizovať hodiny :)
-
Pochybujem že Lioncar BB ma aktualny softver na diagnostiku. nechcem podcenovat neautorizovaneho servisaka ale na 1/2 chyb tymi svojimi diagnostikami neprídu a nevedia co maju naozaj pozriet
-
Diagnostikou asi tazko zistia ci je natiahnuta retaz :) Alebo sa mylim ?
-
Mozno by bolo zaujímavé odoslať túto skúsenosť aj s fotodokumentáciou do Mitsubishi v Bratislave (čo je oficiálny importér pre Slovensko uvedený na stránke mitsubishi motors / global network
Nech sa k tomu vyjadria. A možno sa dočkáme ďalšej zvolávacej akcie.
-
radsej do prg poslat. tam je importer pre SVk, pokial viem no
-
Mozno by bolo zaujímavé odoslať túto skúsenosť aj s fotodokumentáciou do Mitsubishi v Bratislave (čo je oficiálny importér pre Slovensko uvedený na stránke mitsubishi motors / global network
Nech sa k tomu vyjadria. A možno sa dočkáme ďalšej zvolávacej akcie.
Ved prave technik v BA mi to hovoril,ze to treba preverit po 120000km,len neviem preco to nieje ako odporucany ukon
On mi to povedal len ako kamaradsku radu
-
Diagnostikou asi tazko zistia ci je natiahnuta retaz :) Alebo sa mylim ?
Ach jáj .....................tu ma niekto nepochopil :D :D :D Nie diagnostika neukáže závadu akou je natiahnutá reťaz :) ja som len podotýkal že pri kúpe som si dal napichnúť auto na diagnostiku a ešte raz po kúpe priamo v mitsu a auto nevykazovalo žiadnu chybu :) natiahnutú reťaz zistíš len tým že dáš dole veko hlavy :)
tu je video: https://www.youtube.com/watch?v=DHJ3D9Dmsn8 (https://www.youtube.com/watch?v=DHJ3D9Dmsn8)
-
Mozno by bolo zaujímavé odoslať túto skúsenosť aj s fotodokumentáciou do Mitsubishi v Bratislave (čo je oficiálny importér pre Slovensko uvedený na stránke mitsubishi motors / global network
Nech sa k tomu vyjadria. A možno sa dočkáme ďalšej zvolávacej akcie.
Ved prave technik v BA mi to hovoril,ze to treba preverit po 120000km,len neviem preco to nieje ako odporucany ukon
On mi to povedal len ako kamaradsku radu
Už sa stalo napísal som mejl s foto Technickému manažérovi tak uvidíme či dostanem vôbec nejaké stanovisko :D
-
Už sa stalo napísal som mejl s foto Technickému manažérovi tak uvidíme či dostanem vôbec nejaké stanovisko :D
[/quote]
Som celkom zvedavy ci tam bude nejeka reakcia.
Ja mam momentalne auto v servise kvoly buranemu zadku,tak to dam rovno aj pozriet pre istotu
-
Ináč ako zresetujem servisný interval na prístrojovke ? :D :D :D lebo som sa dostal len k takémuto resetu: https://www.youtube.com/watch?v=oH5mGqcpgV4 (https://www.youtube.com/watch?v=oH5mGqcpgV4)
Lenže ani jeden z týchto nieje 15000/20000 km alebo 12 mesačný interval >:(
-
Ináč ako zresetujem servisný interval na prístrojovke ? :D :D :D lebo som sa dostal len k takémuto resetu: https://www.youtube.com/watch?v=oH5mGqcpgV4 (https://www.youtube.com/watch?v=oH5mGqcpgV4)
Lenže ani jeden z týchto nieje 15000/20000 km alebo 12 mesačný interval >:(
Mne sa to raz nejako podarilo ani ani sam neviem ako.Ale aj tak len na 24 mesiacov a 40000km.
Asi najlepsie nastavit v servise
-
Tak to radšej nastavím na OFF ako behať do servisu pri každej výmene oleja :D :D :D
-
Presne tak ako je uvedené na videu.4x dlho podržať info, klikaním si vyberáš interval (je tam aj OFF) a nakoniec potvrdíš zvolenú voľbu dlhým stlačením.
-
Presne tak ako je uvedené na videu.4x dlho podržať info, klikaním si vyberáš interval (je tam aj OFF) a nakoniec potvrdíš zvolenú voľbu dlhým stlačením.
Princípu som pochopil len mi ide o to že ani jeden z týchto "intervalov" nieje na 15000km/12 months :) vážne som skúšal všetky a ani jeden :D dokonca mi prišlo až vtipné kde majú interval 13800km/3mesiace ? :D :D :D
-
Najlepšie je to mať na OFF a všetko si odsledovať sám :)
-
Jop mám to na OFF :) ja sa vždy držím toho že ak aj nenajazdím dané km tak aspoň raz ročne výmena oleja + filtrov :)
-
preco chces 15000/12 mesiacov???? >:(
Lancer ma predsa 20000/12 mesiacov.
Jedine že by si mal 2,0D od VW
-
preco chces 15000/12 mesiacov???? >:(
Lancer ma predsa 20000/12 mesiacov.
Jedine že by si mal 2,0D od VW
Pri vyšších nájazdoch je dobré skracovať intervaly :)
-
Diagnostikou asi tazko zistia ci je natiahnuta retaz :) Alebo sa mylim ?
Ach jáj .....................tu ma niekto nepochopil :D :D :D Nie diagnostika neukáže závadu akou je natiahnutá reťaz :) ja som len podotýkal že pri kúpe som si dal napichnúť auto na diagnostiku a ešte raz po kúpe priamo v mitsu a auto nevykazovalo žiadnu chybu :) natiahnutú reťaz zistíš len tým že dáš dole veko hlavy :)
tu je video: https://www.youtube.com/watch?v=DHJ3D9Dmsn8 (https://www.youtube.com/watch?v=DHJ3D9Dmsn8)
Ale pochopil :) Ved to je prave ten problem, ze rozoberat motor pri kupe ojazdeneho auta nie je zvycajny ukon :) Nehovoriac o konstrukciach, kde sa k rozvodom dostane clovek len ak je "gynekolog" :)
-
preco chces 15000/12 mesiacov???? >:(
Lancer ma predsa 20000/12 mesiacov.
Jedine že by si mal 2,0D od VW
Pri vyšších nájazdoch je dobré skracovať intervaly :)
A striktne sa toho drz aby si si mohol dopriat nove cim skorej :)
-
preco chces 15000/12 mesiacov???? >:(
Lancer ma predsa 20000/12 mesiacov.
Jedine že by si mal 2,0D od VW
Pri vyšších nájazdoch je dobré skracovať intervaly :)
A striktne sa toho drz aby si si mohol dopriat nove cim skorej :)
Haha teraz si zadelil :D :D :D nového sa tak skoro nedočkám :D :D mám v pláne podržať toto aspoň 2-3 roky :D
-
preco chces 15000/12 mesiacov???? >:(
Lancer ma predsa 20000/12 mesiacov.
Jedine že by si mal 2,0D od VW
Len preto že na benzínové motory s ktorými sa jazdí sa doporučuje max. do 10.000km :) Turbované do 5-6.000km :)
-
preco chces 15000/12 mesiacov???? >:(
Lancer ma predsa 20000/12 mesiacov.
Jedine že by si mal 2,0D od VW
Len preto že na benzínové motory s ktorými sa jazdí sa doporučuje max. do 10.000km :) Turbované do 5-6.000km :)
Ja najazdím tak 1000 km/mesiac takže mne to tak vychádza na rok alebo tých 10-12 tisíc km :)
-
proste z výroby je prednastavený taký interval a basta.....da sa to zmenit iba na pocitaci v Mitsu...takze ak ti to vadi, tak sup do Mitsu...ak nie tak to znuluj
-
proste z výroby je prednastavený taký interval a basta.....da sa to zmenit iba na pocitaci v Mitsu...takze ak ti to vadi, tak sup do Mitsu...ak nie tak to znuluj
Kľud chlape :D :D :D ja som sa len pýtal nič viac :D :D
-
proste z výroby je prednastavený taký interval a basta.....da sa to zmenit iba na pocitaci v Mitsu...takze ak ti to vadi, tak sup do Mitsu...ak nie tak to znuluj
Len kratka poznamka k tomuto. Ja si servisne intervaly nulujem sam (uz nechodim do autorizaku) a tiez si viem nastavit aky interval chcem, su tam celosvetove moznosti (US, EU, Japan, ...).
Video, ktore som ja pouzil ako navod (pre starsi Lancer, ale mozno to funguje aj v novych):
https://www.youtube.com/watch?v=9u-8mV_I6Yg (https://www.youtube.com/watch?v=9u-8mV_I6Yg)
-
180tkm je na 4-valcove atmosfery proste vela. Aj na predchadzajucich autach ktore som mal bud ja alebo otec, tak to bola presne hranica kedy sa zacali kazit veci.
-
180tkm je na 4-valcove atmosfery proste vela. Aj na predchadzajucich autach ktore som mal bud ja alebo otec, tak to bola presne hranica kedy sa zacali kazit veci.
Všetko záleží aj na tom ako sa o auto staráš :) Jazdil som na benzínovej L200 ktorá mala cez pol melóna natočených a išlo to auto bez jedinej chybyčky :) (preto som sa aj rozhodol pre kupu svojho lancera :D ). Dodržiavať intervaly výmeny oleja + filtrov a nejazdiť na doraz motora hlavne za studena :) Je to tak ako ked ti niekto povie že životnosť turba u hocijakého turbo dieslového motora je max 200-250 tkm a zažil som TD ktorý mal 380 tisíc a pôvodné turbo :D :D :D všetko je to hlavne o udrzbe a starostlivosti :)
-
180tkm je na 4-valcove atmosfery proste vela. Aj na predchadzajucich autach ktore som mal bud ja alebo otec, tak to bola presne hranica kedy sa zacali kazit veci.
A to boli aké ročníky a značky? Jednoduchý atmosférický benzín musí s olejom a vodou natočiť pol milióna!
-
A to boli aké ročníky a značky? Jednoduchý atmosférický benzín musí s olejom a vodou natočiť pol milióna!
[/quote]
TAK JEST...
-
Čeká mě další servisní prohlídka, a tak jsem se ptal i na kontrolu rozvodů.
Bylo mi řečeno, že kontrola se standardně nedělá a výrobce neuvádí kdy se mají rozvody měnit. Pokud auto nevydává divné zvuky nebo nemá problémy se startem, tak by to mělo být OK. Nicméně kontrolu mi klidně provedou, ale prý se musí rozebrat skoro celý motor a je to práce tak na 4h, ale stejně se nedá určit jestli jsou rozvody na výměnu... Cena 3000kč. Pokud chci mít jistotu, tak se rozvody můžou vyměnit. Komplet rozvody + vodní pupma + práce za 17000kč, což mi nepřijde tak špatné na mitsu servis.
Ta kontrola mě docela zarazila. Podle videí na youtube jsem čekal, že se jen sundá kryt a zkontroluje vůle řetězu. Odhadoval jsem to max na hodinu práce.
Teď otázka jestli jen kontrolovat nebo rovnou měnit.
-
Čeká mě další servisní prohlídka, a tak jsem se ptal i na kontrolu rozvodů.
Bylo mi řečeno, že kontrola se standardně nedělá a výrobce neuvádí kdy se mají rozvody měnit. Pokud auto nevydává divné zvuky nebo nemá problémy se startem, tak by to mělo být OK. Nicméně kontrolu mi klidně provedou, ale prý se musí rozebrat skoro celý motor a je to práce tak na 4h, ale stejně se nedá určit jestli jsou rozvody na výměnu... Cena 3000kč. Pokud chci mít jistotu, tak se rozvody můžou vyměnit. Komplet rozvody + vodní pupma + práce za 17000kč, což mi nepřijde tak špatné na mitsu servis.
Ta kontrola mě docela zarazila. Podle videí na youtube jsem čekal, že se jen sundá kryt a zkontroluje vůle řetězu. Odhadoval jsem to max na hodinu práce.
Teď otázka jestli jen kontrolovat nebo rovnou měnit.
Ako hovoríš je to cca hodinka práce treba dať len dole veko hlavy motora a skontrolovať vôľu + podľa rysky mieru natiahnutia. Čo sa týka tej ceny aj tak mi príde nízka ja som dal niečo cez 800€ za celý rozvodový kit (2x retaz, 2x napinák, 4x vodiaca lišta, horne vedenie retaze). Bežne sa v servisoch ale mení len hlavná reťaz, napinák a dve vodiace lišty rozvodu. Taktiež je zaujímavé že ti povedali výmenu vodnej pumpy aj ked vodnú pumpu poháňa pomocná sustava a nie rozvod.
Čo sa týka tej kontroly tak ti stačí začať nad tým premýšľať až niekde cez 120 000km ak si nejazdil nejak agresívne a taktiež po roku 2010 boli tieto reťaze už riešené inak a už nemali túto chybu.
Taktiež ešte ročníky do roku 2008 mali inak riešenú olejovú trysu a pri veľkej vôle reťaze ju reťaz zachtí a dôjde vo väčšine prípadov k fatálnej deštrukcii.
-
Mám 2009 a najeto necelých 150 000km. Když jsem auto koupil, tak mělo najeto asi o 10k méně. Jak s tím předchozí majitel jezdil pochopitelně nevím.
Já to moc nehoním, ale jednou za čas na to trochu šlápnu.
Psali kompletní rozvody + pumpa 12000kč + 5000kč práce. Právě že mi cena přijde celkem nízká v porovnání s tvojí. Ale oni asi opravdu nebudou měnit všechno.
Tu vodní pumpu pohání stejný klíňák jako alternátor, klimu, posilovač... ?
Právě že se mi nedáno objevil stejný divný zvuk jako má torbo32 v tématu"Divny zvuk od motora" a je možné že by mohly být ty rozvody.
edit: ptal jsem se na tu pumpu a přiznali, že se spletli a měnit se nemusí.
-
Mám 2009 a najeto necelých 150 000km. Když jsem auto koupil, tak mělo najeto asi o 10k méně. Jak s tím předchozí majitel jezdil pochopitelně nevím.
Já to moc nehoním, ale jednou za čas na to trochu šlápnu.
Psali kompletní rozvody + pumpa 12000kč + 5000kč práce. Právě že mi cena přijde celkem nízká v porovnání s tvojí. Ale oni asi opravdu nebudou měnit všechno.
Tu vodní pumpu pohání stejný klíňák jako alternátor, klimu, posilovač... ?
Právě že se mi nedáno objevil stejný divný zvuk jako má torbo32 v tématu"Divny zvuk od motora" a je možné že by mohly být ty rozvody.
edit: ptal jsem se na tu pumpu a přiznali, že se spletli a měnit se nemusí.
Kedže máš už takýto nájazd odporúčam to fakt skontrolovať ! ja som ich meni pri 175 tkm čo nieje daleko od teba. Je to síce suma ale aj tak lepšie ako deštrukcia motora :) potom daj vedieť ak si dopadol :)
-
Takže rozvody jsem nechal vyměnit. Bez té vodní pumpy stály díly jen 7000kč + 5000kč práce.
Měnili řetěz, napínák, 2 vodící lišty a nějaké 2 šrouby.
Onen divný zvuk zmizel. Uvidíme jestli se vrátí...
-
ľudia, ten problém je aj u 1.6 MIVEC (117 Hp) ? Alebo je to hlavne u 1.8?
Lebo mám jeden Lancer vyhľadnutý a práve chytá na 100 000 a pozerám že prístup k tomu..to mi nedovolí na 100% majiteľ.
Ďakujem za každú radu...ak repost tak pardón.
Parametre auta :
Engine (full):
1.6 MIVEC (117 Hp)
Engine Displacement (ccm):
1590
Engine Power (kW):
87
Engine RPM:
6000
Engine Cylinders:
4
Engine Cylinders Position:
Inline
Valves per Cylinder:
4
Engine Position:
Front, transversely
Engine Torque (Nm):
154
Transmission:
Manual/Standard
Number of Gears:
5
Max Speed (km/h):
191
Acceleration 0-100 km/h:
10.7
Minimum turning circle (turning diameter):
10
ABS:
1
Production Started:
2007
Emission Standard:
Euro 5
CO2 Emission (g/km):
132
-
ak sa nemýlim, tak problémy s rozvodovou reťazou mali staršie ročníky 1,8 motorov... reťaz sa vyťahala... ale malo by to byť počuť tuším, zvýšený rachot, hlučnosť...
od nejakého roku, už dávajú reťaz pevnejšiu, takže u novších nepredpokladám problémy...
u 1,6 sa myslím tento problém ešte nevyskytol... je to iný motor, iná prevodovka...
-
zatiaľ u tohto motoru problémy nikto nenahlasoval tak ktovie :)
-
Mám taktie Myšiaka 1.8 MIVEC (4B10) kód motora, 2010 sedan. Stála sa mi tá ista chyba čo mal PatkO, tie isté náznaky. Nik mi nevedel prísť nato kde je chyba, teraz už moje autíčko majú asi 2 týždne v Japanesse Customs v Poprade, kde mi ho dávajú dokopy. Reťaz mi vraj preskočila o 2 zuby, bola natiahnutá, takže sa mení celý rozvodový kit, vraj bola aj pokrivená hlava motora, ventily našťastie sú ok, menili sa aj gufera. V utorok by som mal mať auto hotové, napíšem potom viac k tomu, čo všetko sa menilo a čo to bude stáť. Už som 2 mesiace bez myšiaka, neviem sa ho dočkať ::) .
Auto som kupoval pri 105 000 a teraz sa to mení už pri 110 000.
-
2 tejdny? Tak tam toho bude v kelu asi vic... No preju pevne nervy a at ti ho daji radne do kupy pane. :)
-
Zdravím páni, takže v utorok som bol po myšiaka v Japanese customs v PP, kde mi ho dali chalani dokopy.
Takže pekne od začiatku a v skratke, stalo sa mi to isté čo PatkOvi. Auto mi začalo zdochýnať, na volnobehu otáčky skákali medzi 400-600 cca, auto sa triaslo a dusilo. V križovatke keď som podradil a išiel cez spojku, otáčky automaticky padli na nulu a auto zdochlo.
S myšiakom som šiel k známym, ktorý ho napojili na diagnostiku, vyhadzovalo chybu P0011 Variable Valve Timing System. Čiže Variabilný systém časovania ventilov.
Najprv sa vytiahla škrtiaca klapka, ktorá sa poriadne prečistila, dala naspäť a nastavila. Nepomohlo. Taktiež sme z ebayu objednávali Voľnobežný ventil, kedže orig z Mitsubishi stál nejakých 300€. Ebay - 72€ . Kedže sa nevedelo či to bude 100% tým, tak sa to obj odtiaľ. doba čakania 3 týždne.
Ventil sa vymenil, chyba sa z pc vymazala, no problém pretrvával. ďalej sa vymenili sviečky BOSCH, auto už prestalo zdochýnať, dalo sa s ním ako tak jazdiť, no na voľnobehu sa to stále dusilo. Tak som to nakoniec odtiahol do Japanese Customs, kde sa chalani už stretli s touto chybou, a bolo to presne to čo mal Patko. Čiže rozvody. Reťaz bola natiahnutá, skočila o 2 zuby. Je to vraj vada od výroby, reťaz tam bola slabá, jedná sa o kód motora 4B10. Tie reťaze sa vraj už nevyrábajú, ale kvalitnejšie, hrubšie, ktoré vydržia viac. Fotky budú neskôr.
Takže čo všetko sa robilo a zakoľko: Komplet rozvodový kit aj s reťazou, asi 8 súčiastok, napinak, oil motor, chladiaca kvapalina, oil filter, semering prsia, tesnenie pod viko, remeň, vodná pumpa, preplach motora, hlava po go komplet, gufera, tesnenia pod hlavou, predne zadne brzdové dosky, 2x kladka. Hlava išla dole z dôvodu, aby sa skontrolovalo, či reťaz náhodou nepoškodila ventily alebo hlavu. Tak sa to dalo dole... Dokopy s prácou: 2542€..
Suma urobila prievan v peňaženke, ale autíčko idem momentálne krásne, tichučko, ako nové. Veď aj musí za tú cenu.. ::) .. Dúfam že mám na nejaký ten rok pokoj a postarané.
-
2500E? Tak to je brutalni palka na opravu... ikdyz je fakt, ze casem se na stejnou mozna i vetsi castku dostanu taky. Ale jako jednorazovka... smekam pane, ze si to podstoupil. Tady je nekdo srdcar :)
Vystarano na par roku? To auto te ted prezije, pokud tomu budes menit pravidelne provozni kapaliny. :)
No to me pripomina, ze je nejvyssi cas vymenit olej a filtry. :)
Tak hodne stesti at Lancelot dlouho slouzi a bavi! 8)
-
Zdravím!
Tiež som po výmene komplet rozvodov. Auto som si kúpil v roku 2009, motor 1.8, 105 kW, 4B10, sedan.
Mám najazdených 90 tisíc km, väčšinou v meste, plus 3-4 krát ročne Tatry a sem tam dlhšie dovolenky do zahraničia.
Po tejto zime mi začali blbnúť otáčky. Po naštartovaní a na voľnobehu sa otáčky pohybovali medzi 500 – 800. Sem tam pri jazde som mal po zaradení dvojky pocit, že motor nemá silu. A zdalo sa mi, že aj motor je hlučnejší a ako keby tam bolo aj meškanie po pridaní plynu.
Kamarát automechanik to zisťoval v Mitsu, ale hovorili mu, že rozvody meniť netreba. Napriek tomu sme sa rozhodli (nakoľko sa mi bál povedať nie :-) ), že ich vymeníme. Po rozoberaní rozvodov sa zistilo, že reťaz bola natiahnutá a nová reťaz bola už posilnená (zrejme aj v Mitsu prišli na to, že je slabá). Takže už bolo načase. Odvtedy auto ide tichšie a reaguje hneď na plynový pedál.
Samozrejme nebolo by to také jednoduché riešiť, keby som nesledoval toto fórum a keby tu neboli dobrí ľudia ochotní pomôcť so svojimi príspevkami. Ušetrilo mi to zbytočné kolečká pri zisťovaní problému a asi nemálo financií.
-
Zdravím!
Tiež som po výmene komplet rozvodov. Auto som si kúpil v roku 2009, motor 1.8, 105 kW, 4B10, sedan.
Mám najazdených 90 tisíc km, väčšinou v meste, plus 3-4 krát ročne Tatry a sem tam dlhšie dovolenky do zahraničia.
Po tejto zime mi začali blbnúť otáčky. Po naštartovaní a na voľnobehu sa otáčky pohybovali medzi 500 – 800. Sem tam pri jazde som mal po zaradení dvojky pocit, že motor nemá silu. A zdalo sa mi, že aj motor je hlučnejší a ako keby tam bolo aj meškanie po pridaní plynu.
Kamarát automechanik to zisťoval v Mitsu, ale hovorili mu, že rozvody meniť netreba. Napriek tomu sme sa rozhodli (nakoľko sa mi bál povedať nie :-) ), že ich vymeníme. Po rozoberaní rozvodov sa zistilo, že reťaz bola natiahnutá a nová reťaz bola už posilnená (zrejme aj v Mitsu prišli na to, že je slabá). Takže už bolo načase. Odvtedy auto ide tichšie a reaguje hneď na plynový pedál.
Samozrejme nebolo by to také jednoduché riešiť, keby som nesledoval toto fórum a keby tu neboli dobrí ľudia ochotní pomôcť so svojimi príspevkami. Ušetrilo mi to zbytočné kolečká pri zisťovaní problému a asi nemálo financií.
No a to si čítal fórum aspoň tu v slovenčine ja som prišiel až po rozobratí a neskôr som sa bádaním na zahraničných fórach dozvedel že je to choroba motorov rodiny 4B1x :)