Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: dusanhomer Január 09, 2010, 05:11:04 popoludní
-
Cavte.
Neviete ci sa robi nieco podobne ako rallitronic aj pre benzinove motory.Pripadne nejaky iny legalny chip
-
dusanhomer Napísal:
Cavte.
Neviete ci sa robi nieco podobne ako rallitronic aj pre benzinove motory.Pripadne nejaky iny legalny chip
Pokial viem tak len chipom nie. Ale daju sa pridavat ine komponenty, ale za kopec eurikov ;)
-
Napriklad?
-
Čipovanie atmosférického motora? Zabudni! Vyhodené peniaze...
-
len som zvedavy ake su moznosti
-
Dusan, pokial chces robit s autom xujoviny, kup si koncernovu karu, zajdi na ich forum a tam najdes kazdeho jedneho z nich, ako dodatocne upravuje, steluje, chipuje, meni sania, zvody, proste vsetko, co sa len da. Maju take navody na chipy a vselico mozne, ze sa cloveku hlava pozastavuje. Preco ked chcete vyssi vykon, tak si nekupite vykonnejsiu motorizaciu :unsure:
Ludia, ktori si kupuju MM, rozmyslaju snad inac a maju iny pristup k autam... Aspon v to verim a preto som si vybral auto, ktore ma tak malo ludi a nemusim sa za nich hambit...
Jednu radu ti ale zato dam...chod do EVO 2.0 MIVEC Turbo a snad necelych 300 koni by ti malo stacit, co povies? Ci aj to by si chcel este chipovat, lebo 5 a pol sekundy na 100km/h je strasne vela? :P
-
No tak pri evo X by nebolo co riesit,teda aspom pre mna,no na to bohuzial nemam.
Nejake pretekarske ambicie nemam,sem tam to vytocim,alebo poskusam nieco na letisku.Na ten chip som sa pytal preto,lebo aj pri vypnutom protismykovom system,sa mi ta jednaosmycka zda ako keby reakcie na plyn boli stale nejako obmedzene
-
Tak ano, to urcite sposobuje riadiaca jednotka...
Neviem, ci je to mozne bezne upravit na ine hodnoty. Mozno skusit dobry kabel a soft a mozno by s tym slo nieco vyladit pre svoje potreby.
Nemam skusenost, iba som pocul...treba popozerat zahranicnych, tam beha takychto aut viac a viac sa upravuju.
soft aj kable su, no ci tym ide upravit iba EVO alebo aj bezny Lancer, to netusim...
http://www.limitless.co.nz
-
dusanhomer Napísal:
Napriklad?
Napríklad ho dat prestavat cez firmu Ralliart alebo Blitz.
Ale to stojí kooooopec penazí :laugh:
Ale ja osobne by som do toho nesiahal a kupil radsej Ralliart alebo EVO
-
skusim nieco pozriet o tej riadiacej jednotke,ci nieco nenajdem.
-
do aut sa velmi nerozumiem ale citam tu ze chip na tento motor sa neoplati.....preco vlastne?
-
Podla mna sa neoplati preto, lebo tam mas maly narast vykonu pri atmosferickom stvorvalci.
Este tak mozno pri nejakom lahsom aute, kde je citit aj 15 koni, ale pri 1.400kg a 18\" kolesach ti 15 koni nepomoze.
Tych 15 koni je len moj odhad co by asi cisto len chip mohol dat.
Ale podla mna dostat z 1.8 R4 143koni je pekna hodnota. Otazka je ako ten priebeh vyzera v 3D mape (otacky, výkon, krutak).
Ina vec je. ci ten chip spravy nieco s odozvou na plynovy pedal. Mam skusenost z Feliciou 1.6MPI, tam po nachipovani bola reakcia sktiacej klapky pruznejsia. Ale to bol uplne iny software a uplne iny motor.
-
S plynovou odozvou by to hadam mohlo nieco spravit,ktora je dost taka tupa.Mozno je to tak nastavene od vyrobcu aj kvoly spotrebe,ktora je uz sama o seba trochu vyssia
105kw si myslim ze nie je zly vysledok,ale krutak 180Nm je zase dost malo
-
Ani nie tak kvôli spotrebe, ako kvôli emisným normám - takmer žiadne moderné auto spĺňajúce Euro 4 alebo 5 ťa nepustí na odpichy s plynom na podlahe. Teda pedál pustí, ale nič sa nedeje - auto zrýchľuje tak, ako RJ uzná za vhodné pretože najvyššie emisie sú práve v týchto režimoch.
A čipovanie atmosféricky plneného motora podľa mňa nepridá ani tých 15 koní, 8-10 je maximum. Tajomstvo čipovania je totižto vo zvyšovaní plniaceho tlaku turba...
A ten krúťak nemôžeš porovnávať s dieslom...
-
a ako sa da pomoct vykonu lancera v nizkych otackach?
-
1. Ak chces vykon v nizkych otackach, kup si naftak.
2. Ak ti nestaci 1.8cka, kup si ralliart alebo evo.
...tu jednoducho nie je co riesit. Benzinovy motor ma inu krivku ako naftovy a s tym nic vyrazne neurobis.
-
Mitsubishi naimplementovalo prechodove mapy medzi otvorenym a uzavretym cyklom.
Da sa s nimi pohrat aby si dosiahol co chces. Ale ako uz bolo spominane porusis Euro IV, V.
(http://mitsubishi-club.sk/media/kunena/attachments/legacy/images/2008_Lancer_1.JPG)
-
moc sice tomu grafu nerozumiem,ale vypada to zaujimavo :)
-
Riadiaca jednotka v uzavretom cykle robi vsetko preto aby udrzala pomer vzduch/palivo na urovni 14.7, co je chemicky vyvazeny pomer pri ktorom by sa nemali vytvarat skodlive splodiny iba voda a oxid uhlicity. Riadi prisun paliva aby sa tento pomer udrzal na zaklade odozvy prednej lambda sondy. Tento pomer je sice najlepsi z pohladu splodin ale nie je najvhodnejsi s pohladu energetickej vytaznosti (vykonu). Najvacsia energeticka vytaznost paliva je pri bohatsej zmesi. Tato mapa (funkcia) hovori pri akom prietoku vzduchu/zatazi sa ma opustit riadenie podla lambda sondy a prejst na riadenie podla palivovej mapy, ktora pre dane otacky a zatazi vobec nemusi byt 14.7(lambda 1).
Dufam ze je to jasnejsie :)
-
Este jednoduchsie:
Drzat otacky 4000+ (podla horeuvedenej stupnice)a vtedy bude odpich :)
-
caglio, a vies aj ako na to? aj mne to ide celkom na nervy, do 3000 rpm je zivsia aj moja stara felicita 1.3 bez MPI :)
-
cookiee82 Napísal:
caglio, a vies aj ako na to? aj mne to ide celkom na nervy, do 3000 rpm je zivsia aj moja stara felicita 1.3 bez MPI :)
asi takto (http://www.mitsubishi-club.sk/index.php?option=com_kunena&Itemid=2&func=view&catid=109&id=3124&limit), len kabel treba OpenPort2.0 lebo mas CAN zbernicu
-
Tak pani, mam pre Vas vsetkych novinku. Mitsubishi zacalo ponukat supravu na zvysovanie vykona motoru Rallitronic uz konecne aj do benzinoveho motoru. Bohuzial zatial iba pre EVO 9. Inak vsetko je urcene iba pre diesel.
www.rallitronic.com
Snad pomoze v dileme.
Pekny den praje servisman
-
Ktovie prečo sa neponúka čipovanie atmosféricky plneného benzínu... :whistle: