Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: Marko Máj 22, 2008, 01:50:10 dopoludnia
-
Netýka sa to iba Lancera ale všetkých áut . Už roky odkedy jazdím štartujem motor vozidla pri zatlaèenom spojkovom pedáli t.j. môže tam by zaradená aj hocijaká rýchlos . Kolega v práci prišiel s takou poznámkou , že vraj niekde poèul, že motor sa ma štartova iba pri vyradenej rýchlosti pri neutráli bez vytláèania spojky, vraj ak sa vytláèa spojka a štartuje sa iba \" èistý\" motor trpia nejaké ložiská , neviem èo je na tom pravda ale že je to špecialita slovenska a èiech . Údajne inde vo svete sa štartuje bez spojky. Neviem èo je na tom pravda. Èo vy nato?
-
Ja so spojkou nestartujem nikdy.:P Neviem aka je pravda,ale ja spojku stlacam len,ked treba radit. A este mam aj dialkovy start,takze musim mat neutral,aby mi to nastartovalo.:woohoo:
-
Asi je to zvyk, ale ja štartujem so stlaèenou spojkou. Zaènem asi uvažova o inom systéme keï to tu tak èítam aj keï si nemyslím že by tým malo nieèo trpie. Urèite nie nato¾ko aby nieèo odišlo.
-
jeden nikdy nevie. Aka je tea pravda? :laugh:
-
Esti v tom máš pravdu - ked máš vytlaèenú spojku že to chytí skor- je lepšie štartova zo stlaèenou spojkou lebo toèíš iba motor a nie motor aj prevodovku- a šetríš tým aj štartér ...troška:) Na starej škodovici to vidno pekne napr. v zime ked je olej stuhnutý že zo spojkou to toèí lepšie -t.j. moj názor a skúsenos nikomu to nenútim a opak neberiem :) :P robte èo je lepšie vám :woohoo:
-
Najlepsie je tam poslat niekoho,kto ti to nastartuje:P :P Aspom nevybuchnes,ak tam mas bombu:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :woohoo: :woohoo:
-
ja som pocul ze by sa malo startovat bez stlacenia iba na neutrale....vraj iba u nas a okoli bolo zavedenie stlacenie kvoli tom ze sa jazdilo na skodovkach ktore to potrebovali kvoli uz spominanemu oleju......ale ja osobne som si zvykol na neutral a stlacenie
-
u nas v praci som zdielal auto s japonskym kolegom. Ja som ho
odparkoval s jednotkou a bez rucnej brzdy.
Zakazdym, ked nastupil a startoval, tak takmer bural.
Oni parkuju s neutralom a rucnou, startuju okamzite a bez spojky.
Musel som sa naucit aj ja takto parkovat, lebo on
sa nebol schopny naucit niekolko zakladnych ukonov pred jazdou
- vyhodit rychlost, alebo zatlacit spojku.
-
Ja mám doma dve autá: jedno automat, druhé manuál. Ja som zvyknutý vytlačiť spojku a druhou nohou stáť na brzde. Toto učím aj manželku, lebo by som bol nerád aby niekomu rozbila auto. Zatial sa mi tento sposob osvedcil a nemam s tym problem ani pri presadani z auta do autaB)
-
No mna ucil instruktor v autoskole ze treba stlacat ci uz je zaradene alebo jeneutral lebo spojka oddeli daco v motore..... neviem proste ze by sa to malo!! :D
-
Matt, jasne ze sa \"daco v motore oddeli\". Ale je to aj sila zvyku.
Ja spojku stlacam, ci startujem traktor, kamion, osobak.
-
Myslim, ze je to vec zvyku. Asi dnesnym autam to je jedno. Tiez si myslim, ze to pochadza z cias staruckych skodoviek, ale ako zvyk to nieje zla vec aj na dnesnych autach.
Pochybujem ze sa s tym nieco zle spravy z technickeho hladiska. Ja vzdy vytlacam spojku. Povazujem to za bezpecnejsie startovanie.
-
Nakladak a bus sa startuje v neutrali bez stlacania spojky, lebo nas ucili, ze sa mozu tam pretlacit gumicky. No tam je zlozitejsi system, vyssi prud, silnejsi starter...
Na osobnom je to cista hydraulika, ked sa spojka vytlaci;
starter odobera prud iba na pretocenie klukovky (ked je zima, olej kladie vacsi odpor), ked spojku nedrzime, musi sa pretacat aj jeden hriadel v prevodovke, co je odpor naviac. Avsak, ked je baterka spravna a v poriadku, zvlada to v pohode. Inde rozdiel asi nebude. Snad ;)
-
zaujimave tema, zhodou okolnosti som cital clanok \"experta\" ktory sa zavzdusnoval nad tym ze len Slovaci a Cesi startuju so spojkou a je to prezitok, ktory skodi autu. Tak by som si dovolil citovat z Navodu na obslubu pre Mitsubishi Lancer 2006:
Startovanie motora (normalne podmienky):
1. zasunte do zapalovania kluc a zalozte si bezpecnostny pas,
2. zatiahnite rucnu brzdu,
3. stlacte brzdovy pedal a drzte ho zosliapnuty,
4. pri vozidlach s manualnou prevodovkou uplne zosliapnite pedal spojky,
5. otocte klucikom v zapalovani do polohy \"ON\" a pred startovanim sa ubezpecte, ci vsetky vystrazne kontrolky riadne funguju,
6. iticte klucom v zapalovani do polohy \"START\" bez toho, aby ste zoslapli plynovy pedal. Akonahle motor naskoci, pustite spinac zapalovania.
Nikde som ta nenasiel stat o tom, ze sa to ma pouzivat len za predpokladu ze som Slovenskej alebo Ceskej narodnosti. Viem ze nemam najnovsie auto, podarilo sa mu uz dozit troch rokov ale myslim si ze by sa to dalo aplikovat aj na ostatne \"moderne\" vozidla. Paradoxne som mal aj vozidlo, ktore si vynucovalo stlacenie spojky, inak elektronika odmietala startovat a blikala vystrazna kontrolka. Tolko k danej teme B)
-
Logiku to ma - menej casti rozhybat naraz, mensi odpor = mensie opotrebenie pre starter, ozubenie, baterku...
-
ci startovat so zosliapnutou spojkou alebo bez nej je jednak sila zvyku a co je lepsie alebo horsie zavysi od druhu motora. kdesi som cital ze benzinove motory by sa mali startovat so zosliapnutou spojkou na prvej rychlosti a diesel by sa mal startovat bez spojky s neutralom. ale podla mna zalezi od sofera ako je zvyknuty
-
Ked parkujem auto v garazi alebo na parkovisku , rucnu nedavam , ale dam len rychlost , zvykol som si startovat so zatlacenou spojkou a to aj praktizujem .
-
Len taky poznatok ohladom tejto temy.
Novy Opel Astra J bez vytlacenej spojkly nenastartujete. Neviem ci to pouzivaju aj v ostatnych novych modeloch, ale asi ano. Takze tam na vyber nieje.
-
Ja som zase počul že nová A4-ka bez spojky nenaštartuje. Ja štsrtujem tiež so stlačenou spojkou
-
ano ano niektore auta bez vymacknutia spojky nestartuju...
ja mam pocit ze po nastartovani pri stlacenej spojke mi lahsie vojde rychlost (spiatocka) ako ked startujem bez stlacenej spojky
ak startujem a potrebujem sa cim skor pohnut alebo som na tesnom parkovisku tak mackam spojku inak nie...
a rucnu davam len ak nestojim na rovine alebo som niekde natesno inak skoda tahat rucnu a zbytocne natahovat lanko... sebe dumam ;)
-
Takže páni.
Od modelového roku 2011 okrem PAJERA a L200 inak ako so stlačenou spojkou nenaštartujete motor. :silly:
Prvá je ASX
-
tak isto treba vysliapnut spojku na octaviach na passatoch a co ja viem na com :D takze ked pri startovani vysliapnete spojku to neni zle, ale ksor dobre, lebo keby mate rychlost zaradenu a zabudnete na spojku , je to na nic :D