Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: madbugie Január 07, 2019, 11:00:01 dopoludnia
-
auto má 5 rokov, a nejako sa mi zdalo, že teraz v zime sa dlhšie zohrieva... možno že je to len dojem
ale po dlhej dobe som išiel autom do práce a aj keď nebola nejako extra zima okolo 0°C tak sa mi motor nezohrial ani cez 60°C (teda predpokladám, že pri 60ke začína ten digitálny ukazovateľ naskakovať)... je to 2,3 km, a viem že motor už kúril, keď som prichádzal do práce a teraz bol taký ništ moc vlažný vzduch... tak som to začal sledovať
cca po 3 km začne stúpať ukazovateľ, po 6 km je skoro v strede a až po 8 km skočil ukazovateľ do stredu ako je teplomer, posledné políčko...
ako overím, či termostat dobre funguje? resp. napíšte niekto po koľko km vám začne stúpať teplota, prípadne kedy je zohriata na 90°C (mám tie červené monochromatické ukazovatele)
ináč problém nie je s ničím, ale nejako som si to spojil s o cca Liter vyššou spotrebou ako obvykle v tomto období, čo som síce pripisoval zimnému obdobiu, ale zasa tu okolo TT zima ani poriadne nieje... stále okolo 0°C
-
Zdarec, tak ja muzu dat jen svoje poznatky o zahrivani vody v zime. Mam 1.8 2009 a v zime mam o trosku nizsi spotrebu, ale je pravda, ze ja to mam do prace 35km. Pocitam taky ze ti auto stoji celou dobu venku ze?
Ja ho mam vzdy v garazi, ale kdyz jsem venku, tak se me to zahrejva podobne jako tobe pane, teda aspon voda.
Na druhou po tech 8km, mam pak asi 5km kopec dolu, takze teplota na ukazateli spadne dolu, ale topeni porad hreje stejne.
-
Dnes rano v TT. Po vytiahnuti z garaze 0°C. Po 1 km prvy pohyb na ukazovateli teploty. Po 2,4 km ukazovatel v polohe tak ako byva ked je motor zohriaty. Stal som na cervenej pri poliklinike, vsetci isli dnes rano nejako opatrne a casto som daval dvojku. Po ceste teplomer ukazal -2°C.
Kludne by to mohol byt aj snimac teploty. Zvysena spotreba moze byt sposobena v takom pripade ze motor ma nespravne udaje o teplote. Pri vadnom snimaci teploty ukazatel skor skace ako plynule stupa. Tuto variantu vylucuje ze auto slabo kurilo.
Funkcnost termostatu vyskusas tak, ze po nastartovani chyt hadicu ktora ide do chladica, ked sa zacne po par minutach zohrievat, termostat prepusta a treba ho vymenit.
-
No... Cez víkend to odsledujem aj s teplomerom... A uvidíme...
Auto kúriť kúri, ale aj včera 3 km trvalo kým sa teplota pohla a potom bolo treba ďalších 5 km na zohriatie na prevádzkovú teplotu, ale medzimesto 90ka, asi prepúšťa...
-
Termostat sa overuje v hrnci...
-
Termostat v hrnci sa moze chovat inac ako termostat v aute pod tlakom....
-
Šupni do OBD ELM327 na bluetooth, aplikácia do mobilu a teplotu chladiacej kvapaliny si pozrieš na stupne presne. Či je termostat ok alebo nie ťažko povedať uvidíš čo ti to vyhodí.
-
Ing. fero, to fakt?!
-
Fakt ing.Čičo. Netvrdim, ze kazdy, ale mal som v rukach aj taky.
-
mno... ako to zhrnúť...
prvá palička na tom ukazovateli mi naskakuje cca po 2 km (tak to bývalo aj v minulosti), čiže auto sa na tých cca 60°C zohreje pomerne rýchlo, a aj kúri...
potom sa asi otvorí termostat a trvá dalších cca 5-7 km kým sa voda zohreje na 90°C a to mi príde divné... asi sa potom už termostat nezatvára, ale zostane otvorený... teda bol som v tom, že keď má voda 60, tak na 90 to trvalo ďaľšie max 1-2 km...
skúste mi toto niekto overiť, že koľko km vám to trvá, po naskočení prvej paličky na ukazovateli po zohriatie na full
-
Zdarec, tak venku pri -17 stupnich to mam po 6-7km.
-
To by aj zodpovedalo, mne to robí pri teplotách okolo 0'C a trvá 8-10 km, takže termostat asi bude špatný