Autor Téma: Problém s kúrením Lancer 1,3 GL r.v 1996  (Prečítané 3377 krát)

Ondrej559

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 71
  • Karma: +0/-0
  • Pohlavie: Mužské
Problém s kúrením Lancer 1,3 GL r.v 1996
« kedy: December 15, 2016, 11:05:50 popoludní »
Ahojte chalani,
spokojne jazdím s 20 ročným starčekom Lancerom bez jedinej poruchy, ale v poslednom čase sa teplota v aute znižuje  a v chladnejšom počasí už nevykúri interiér.  Skúšal som odvzdušniť radiátor, ale márne. Snáď by mu pomohlo nejaké preháňadlo na vyčistenie usadenín, ale bojím sa, aby som neupchal chladiace kanáliky v motore a nespôsobil tak prehriatie motora. Vie mi niekto poradiť, čo stým? Ďakujem za info.

madbugie

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 452
  • Karma: +8/-1
  • Pohlavie: Mužské
Re:Problém s kúrením Lancer 1,3 GL r.v 1996
« Odpoveď #1 kedy: December 16, 2016, 12:41:44 popoludní »
a možno len taká blbosť... neviem síce ako funguje termostat, ktorý reguluje chladiaci okruh auta u mistu... ale toto sa mi stalo na favorite, že sa pokazil, okruh zostal stále otvorený a tým pádom aj voda idúca do vykurovania bola chladnejšie...

ale prejavilo sa to aj na spotrebe, a ani sa auto nedokázalo vyhriať na 90°C ale len na 65 °C...
« Posledná zmena: December 16, 2016, 12:43:43 popoludní od madbugie »
as mad as possible

Čičo

Re:Problém s kúrením Lancer 1,3 GL r.v 1996
« Odpoveď #2 kedy: December 16, 2016, 01:36:17 popoludní »
V prvom rade chýba informácia o tom či a za ako dlho dosiahne motor prevádzkovú teplotu a či sa ten čas líši od minulosti.
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998) 

Ondrej559

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 71
  • Karma: +0/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re:Problém s kúrením Lancer 1,3 GL r.v 1996
« Odpoveď #3 kedy: December 16, 2016, 06:01:05 popoludní »
Ahoj,
tento problém mám asi tak dva roky, keď som chcel ochrániť motor od chladu a dal som na prednú masku kartón- čo bola riadna hlúposť... Preháňal som starčeka na Šturci a začal sa prehrievať. Hneď som kartón vyhodil  a schladil teplotu na mieste a od tej doby myslím začal tento problém. Vymenil som termostat, ale problém pokračoval. Hadice od termostatu k radiátoru sú studené, respektíve  letné, vnútorný okruh je horúci-páli. Auto sa neprehrieva. Teplota na teplomery sa dosiahne rýchlo. Skúšal som ho odvzdušňovať, ale nepomohlo to. V servise mi hovoril technik o prehriati hlavy, ale kvapalina neubúda, ani olej nie je zmiešaný s glykolom. Spotreba je v norme okolo 5-6 l. Na STK boli hodnoty v norme až na vyššie hodnoty CO2 tesne pod normou. Auto dobre ťahá na svoj vek. Keď je veľká zima, jazdím na novom Lanceri, ale chcel som ho šetriť pred soľou a jazdiť na starom voze. Bol som u rôznych automechanikov,ale  nepochodil som. Snáď len toľko na objasnenie.

Čičo

Re:Problém s kúrením Lancer 1,3 GL r.v 1996
« Odpoveď #4 kedy: December 19, 2016, 09:22:02 dopoludnia »
Nájdi si mechanika, ktorý má test na prítomnosť CO v chladiacej kvapaline. Jednoducho, lacno a za pár minút budeš mať istotu či je to tesnenie/hlava. Ja si myslím, že áno. Neubúdanie a neprítomnosť oleja v chladiacej nie je záruka!
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998) 

Ondrej559

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 71
  • Karma: +0/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re:Problém s kúrením Lancer 1,3 GL r.v 1996
« Odpoveď #5 kedy: December 19, 2016, 08:28:43 popoludní »
Ahojte,
ďakujem za podnetnú  informáciu.  Skúsim takého technika vyhľadať, snáď to v Martine bude možné. Dnes som meral čas zohriatia chladiacej kvapaliny. Vonkajšia teplota bola 0°C a motor sa zahrial na prevádzkovú hodnotu za  7 min. Hmatom som skúsil teplotu hadice do radiátoru, ktorá bola horúca, ale z radiátoru bola hadica len letná.
To autíčko má už 20 rokov, tak neviem, či ta investícia bude stáť za tú námahu, uvidím, čo mi povedia v servise, ak to bude tá hlava. Dám Vám vedieť.

Ondrej559

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 71
  • Karma: +0/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re:Problém s kúrením Lancer 1,3 GL r.v 1996
« Odpoveď #6 kedy: Apríl 21, 2017, 08:59:50 popoludní »
Nazdar kolegovia, tak už je problém vyriešený. 
Kamarát mechanik akurát dolial vodu do vyrovnávacej /expanznej/ nádržky a autíčko už kúri, príjemný pocit. takže túto tému môžeme ukončiť, technika nebola na vine, ale ľudský faktor.