Mitsubishi Club SK
Poradňa => Ostatné => Téma založená: stamiel Október 15, 2009, 07:52:10 dopoludnia
-
Neviete niekto aku chladiacu zmes mam pouzit? Docital som sa ze obsah je 6 litrov, ale aku mam pouzit, to netusim. A este kde je najnizsi bod pre chladenie, respektive, kde to mam \"otvorit\".
Vonku prituhlo, a ja ani neviem co v tom motore je :(
-
na lanceri je vypustaci otvor na radiatore a na bloku motora.a treba este vypustit vyrovnavaciu nadrzku.
-
Chladiacich zmesí sú v podstate len 2 druhy - červená a zelená/modrá. Pri dolievaní sa nesmú miešať, pri výmene komplet náplne je to v podstate jedno. Kúp 3 litre hociakej červenej, 3 litre destilky a hotovo.
Ak nenájdeš vypúšťací otvor treba zhodiť hadicu z chladiča...
-
ja by som sa skor priklonil k tej zelenej,napr,Castrol-Antifreeze.cervene resp.ruzove sa davaju do embeciek:laugh:
-
jezko858 napísal:
ja by som sa skor priklonil k tej zelenej,napr,Castrol-Antifreeze.cervene resp.ruzove sa davaju do embeciek:laugh:
tak treba dat pozor aby bola na hlinikove hlavy. inac ti ju zozerie hh
-
jezko858 napísal:
ja by som sa skor priklonil k tej zelenej,cervene resp.ruzove sa davaju do embeciek:laugh:
Umm, zaujímavé. Vieš nám povedať aký je medzi nimi rozdiel a prečo nie sú vhodné do Mitsubishi (hneď ako mi to vysvetlíš si pôjdem z môjho GDI tú červenú vypustiť).
-
Ok, dik, takze na farbe nezalezi, len som pocul nejake oznacenie ze GD 11 a 12. U nas v obchode ju ponuka 1 liter za 3,6 € neriedena do -80 °C za GD12. A este som sa docital o nejakej odvzdusnovacej skrutke na telese termostatu
(http://files.myopera.com/cicmanec/albums/813774/cool2.jpg)
myslel som ze to je samo odvzdusnovacie, ale asi som sa mylil, takze po doplneni (skrutku bude povolena) nastartovat, nechat zohriat, a poskat kym z tej skrutky prestanu ist bublinky, potom dotiahnut, a hotovo.
-
Cico_ZH napísal:
jezko858 napísal:
ja by som sa skor priklonil k tej zelenej,cervene resp.ruzove sa davaju do embeciek:laugh:
Umm, zaujímavé. Vieš nám povedať aký je medzi nimi rozdiel a prečo nie sú vhodné do Mitsubishi (hneď ako mi to vysvetlíš si pôjdem z môjho GDI tú červenú vypustiť).
...mozno ma \"problem\" s ruzovou, mozno predsudky :laugh:
-
stamiel napísal:
Ok, dik, takze na farbe nezalezi, len som pocul nejake oznacenie ze GD 11 a 12.
Nie GD, ale G11 a G12 - je to VW označenie. G11 modrá/zelená, nahradená G48. G12 - červená, nahradená G12+ a G12++ ružová. Väčšinou sa riedia 1:1, dostaneš tak nemrznúcu cca do -33 až -38 °C.
-
ano to D tam bolo navise, som si to zmylil s niecim inym :)
uz to mam vymenene, teda aspon si myslim, pretoze 6 litrov odtial nevytieklo ( v manuale bolo pisane 6 litrov), a dostal som tam len nejake 3 litre. Ze by som to zle vypustil???
-
No nejakého pol litra-liter by tam teoreticky mohlo zostať, ale polovica...?
-
Ak je tych 6 litrov pravda ... tak potom je niekde problem, inac vsetko ide v pohode, zohrial som, odvzdusnil cez tu skrutku na telese termostatu, kuri vyborne, ani sa priliz rychlo nezohrieva, tak optimalne, tak neviem. Ked viac nevytieklo?
-
Neviem, nepoznám SS, kde sa tomu vypúšťa voda. Ale tie 3 litre sú málo podľa mňa. Kadiaľ si to vypúšťal? Najnižší bod je zvyčajne na bloku alebo spodná hadica chladiča. Ale ak si vypúšťal na bloku z chladiča podľa mňa nevytiekla...
-
vypustaciu som nenasiel, a cez spodnu hadicu hadicu som to nemohol vypustit, dovod - nejde povolit ta paska na hadici, teda prvy otoc a odtrhol som hlavicku z sk pasky, takze som ju ani nepovolil, co sa dalo vypustil som z chladica cez tu vypustnu skrutku, ale ta je v takej istej rovine ako ta spodna hadica. Kedze som tu pasku dolu nepovolil, uvolnil som tu stranu hadice co ide do termostatu, a dal do dolnej polohy. Este nieco vytieklo, ale to bolo vsetko. Hovorim cca 3 litre mozno 3,5 litra. Tu pasku sa mi nechce moc teraz odsekavat, kedze garaz nemam vykurovanu, na tom betone je riadna zima. A hlavne aby som neposkodil chladic (to hrdlo) alebo hadicu.
Idem este presne pozriet ten obsah chladiacej