Mitsubishi Club SK
Poradňa => Space Star => Téma založená: teller1 Február 17, 2012, 12:27:39 popoludní
-
zdravim, vedel by mi niekto poradit? Kupil som asi pred mesiacom space star 1,3, r.v. 2000. presiel som na nom cca 500 km a zacala svietit oranzova kontrolka motora, znizil sa vykon motora a akoby v takych vlnach triasol, akoby sme isli na vysokej rychlosti pri nizkych otackach. na diagnostike ukazalo chybu v snimaci vackoveho hriadela. vymenili sme to (novy mitsubishi original kus), po par kilometroch kontrolka zasvietila znovu. pocitac uz ale ziadnu chybu nehlasil, v servise iba vymazali chybu, teraz nesvieti, ale motor stale ide slabo. neviete, co by to mohlo byt? chcem dat vymenit rozvody (auto ma udajne najazdene nieco nad 73 tis km, ale tomu neverim), myslite, ze by to pomohlo?
-
ma to katalyzator?? ak ano moze to byt aj tym,ze je prepaleny..
-
je to draha zalezitost?
-
no ak kupis original od Mitsubishi,tak to bude urcite drahsie ako ked kupis inu znacku,ale ten isty typ,tak urcite dost usetris..
neviem kolko stoji na Mitsu ,lebo ja mam relativne nove auto.. ale kamarat menil na Fabii a kupil nie original skoda,ten stal mimochodom 500 eur a ten co kupil,ale od ineho vyrobcu ho vysiel na 260.. ale myslim ze na Mitsu to bude este o cosi viac.. mohol by si este skusit na neakom srotovisku, tam by to bolo za par euri..
-
no super. >:( a to by pocitac nehlasil?
-
Vsak prave vtedy zvykne svietit aj kontrolka motora.. a auto sa da do tzv. nudzoveho rezimu,ze poriadne netaha a trasie s nim.. ked ti zacne triast a dusit ho vtedy zastan a vypni motor ,nechaj ho cca 5 min. vypnuty a potom zase chod dalej.. zo zaciatku mozno pojde normalne ak este katalyzator nie je uplne odpaleny,ale po case ked sa zase prehreje,tak to znova bude robit..
-
dakujem za odpoved
-
niet zac.. rad som pomohol.. skus dat preverit ten katalyzator..
-
idem s tym v pondelok do original servisu, dam to na diagnostiku a uvidim, co povedia. hadam to poriesime a uz sa neobjavia dalsie vady. to auto sa zdalo byt v uplne super stave, aj sme ho dali preverovat nasmu mechanikovi, ked sme ho kupovali a vravel nam, ze je v pohode, tak neviem
-
tak ano, ale katalyzator moc nepreveris a ak nebol meneny,tak podla stavu km to bude najpravdepodobnejsia varianta..
-
aha. a viem este nejak inak zistit, ci to je ozaj katalyzator? alebo to len rozmontovat a pozriet?
-
no ono aj ked to rozoberies,tak to tazko zistis.. to by si sa musel dostat do vnutra.. neviem aky katalyzator tam je ale v katalyzatoroch je aj taka hmota co zachytava tie skodlive plyny a ta sa casom tiez zvykne vypotrebovat,,
skus sa na to opytat v servise,alebo si daj zmerat emisie ak budu velke,tak potom je to uz na beton kat...ale ten moj kamos mal presne tieto problemy,ked mu odisiel kat..
-
ale ved ked sme to teraz kupovali (mesiac dozadu), bolo to dovezene a museli sme ist na emisnu aj stk, tak tam by to hadam vyskocilo, nie?
-
no tam to mohlo byt este v norme a teraz sa to proste odpalilo.. pred mesiacom a vtedy ked si robil emisnu ti aj auto islo normalne ,nie?
-
no ved to, kurnik, jak to vedia v tych bazaroch odzubat, ze ked to kupujes, vsetko vyzera super a za mesiac to zacne.....
-
no to je problem bazarov a ten moj kamos tu fabku kupil cez AAAauto a po dvoch mesiacoch zacali problemy..
-
Katalyzátor ti neskontroluje nikto a diagnostika už vôbec nie! Možno tak nejaké príznaky...
-
no dobre, a teraz mi co radite, mam ho dat vymenit? a ak to bude nieco uplne ine? zbytocne vyhodim x evri?
-
nuz skusit najst niekoho s takym istym autom prehodit katalyzator a odskusat...
-
obavam sa, ze toto sa mi nepodari. no nic, skusim pozriet, za co by som ten katalyzator zohnal a uvidim, ked to nebude nejaka nezmyselna palka, tak to dam vymenit
-
no ine ti uz asi neostava.. tak nech sa to podari..
-
Tento chorý slovenský systém vymeníme-uvídíme nikdy nepochopím! >:(
Bohužiaľ nájsť skutočného mechanika-opravára nie vymieňača dielov podľa toho čo vypíše diagnostika je veľký problém...
Cený nových univerzálnych katov si pozri napr. tu: http://www.aci.cz/sk/default.asp?cls=spresenttrees&strid=9188
-
ano, ale ja ako laik nemam sancu to inak riesit, len sa spolahnut na mechanika, ktory mi doteraz auta opravoval vzdy k mojej spokojnosti. len tymto si nebol celkom isty, preto idem s autom do original servisu na diagnostiku. dik za link, pozriem
-
no podle těch km bych ta na kat.neviděl nech si zkontrolovat rozvody stačí aby ti řemen poskočil o 1-2 zuby a auto nepojede jak má
-
tie kilometre mozu byt klamstvo (a asi aj su, kto by najazdil za 11 rokov tak malo). rozvody som chcel menit v kazdom pripade.
-
Vsetko zalezi od skusenosti mechanika. Pomocou diagnostiky sa da diagnostikovat zavada na katalizatore a potvrdit sa to da analyzatorom vyfukovych plynov ako maju na STK. Podla dat s lambda sond to ide celkom pekne. Aj ked v prvom rade by som sa zameral na chod motora, lebo to emisie vyrazne ovplyvnuje. pozrel by som rozvod, sviecky, zapalovacie kable. Nieje v tom plyn?
Daj vediet co ti povedali v servise a ktorom...
-
no takze, boli sme na diagnostike v mitsubishi servise v NZ (M.A.N. Slovensko),skontrolovali sa lambda sondy, katalyzator bol ok, zistilo sa, ze nespaluje stvrty valec, vymenili sme sviecky, motor isiel hladko cca 100 km, kontrolka nesvietila, potom sa zapla znovu. ten vykon je teraz v pohode, len obcas nim akoby zamykalo. nebudu to rozvody? kolega ma 5 rocnu Toyotu Yaris, ma tento isty problem uz pol roka, jemu povedali, ze problem je v rozvodoch, nezosuladene pohyby vackovych hriadelov. preto si myslim, ze u mna pojde o ten isty problem. dakujem za vsetky nazory.
-
keby bol problem v rozvode. bola by to trvala zavada. Cize auto by slo stale zle. Nemalo by vykon, trhalo by ..... Ja by som to skor tipoval na prerazenu fajku zapalovania. Pises, ze bol problem zo zapalovanim na 4.valci a ked vymenili sviecky bolo to chvilu OK. Pozreli aj fajky ci niesu prerazene od iskry? Na tychto motoroch sa to stavalo dost pravidelne. Do rozvodu by som zatial nesiel. Nema s tym nic spolocne...
-
povedal som to mechanikovi či nieje odpálená tá fajka, nech to vyskúša. Tvrdí, že by to mohlo byť trafo, ktoré napája dve sviečky naraz. navrhol kúpiť nové trafo. dalších 50 až 80 ečok preč a zase to nieje isté
-
ta cievka odchadza len velmi zriedka. Najcastejsie je problem v tych fajkach. Treba sa do nej pozriet, ci tam nevidno taky biely pasik ako blesk. Myslim, ze by sa mala dat zohnat iba ta fajka, lebo cievka je dost draha zalezitost
-
no ved to, kurnik, jak to vedia v tych bazaroch odzubat, ze ked to kupujes, vsetko vyzera super a za mesiac to zacne.....
nic v zlom ze co cakas od 12 rocneho auta, ze bude etalon spolahlivosti?
-
Ok bratm, to som ale ani v jednom príspevku netvrdil. Ja som len dúfal, že mi bude vedieť niekto z vás poradiť ako to poriešiť. A aj by som sa rád poďakoval tým, ktorí sa mi ozvali s nejakým možným riešením, ale problém stále trvá. fajky som skontroloval, uplne ciste, krasne, ziadne zoxidovanie, spalenie, nic.