Mitsubishi Club SK

Poradňa => Tuning => Téma založená: mychak Október 04, 2009, 04:54:37 popoludní

Názov: úpravy motorů
Prispievateľ: mychak Október 04, 2009, 04:54:37 popoludní
úpravy motorů a ŘJ Mitsubishi (RalliArt) na zakázku,např.nový Colt CZT lze upravit výkon až na 220 PS dále úpravy motorů 4G63T (popř.dovoz USA - GB )
http://www.mychak-tym.cz/?p=p_464&sName=Juka-Tuning-
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: peter3000 Marec 17, 2010, 03:47:55 dopoludnia
Nemate skusenosť s chipom 2.0 D-ID vraj to ide zo 140k na 170k a hlavne kruta ide hore.  Len ako sa to podpiše na trvanlivosti motora a spotrebe?  :)
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: 1norbert Marec 17, 2010, 03:52:45 popoludní
peter3000 Napísal:
Citácia
Nemate skusenosť s chipom 2.0 D-ID vraj to ide zo 140k na 170k a hlavne kruta ide hore.  Len ako sa to podpiše na trvanlivosti motora a spotrebe?  :)



motor je ten istý ako v Outlanderi a veeeelka spokojnost zákazníkov.
Spotreba vraj nižšia(podla toho co vravia zákazníci), ale osobne som nemeral
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: fidodog Marec 17, 2010, 07:05:19 popoludní
peter3000 Napísal:
Citácia
Nemate skusenosť s chipom 2.0 D-ID vraj to ide zo 140k na 170k a hlavne kruta ide hore.  Len ako sa to podpiše na trvanlivosti motora a spotrebe?  :)


Ak môžem niečo doporučiť, tak sa pozri na http://www.racechip.de/. Práve som si kúpil ich chip. Oproti RALLIARTu je za smiešnu sumu (dve verzie, RaceCHip za 129 Euro + poštovné a RaceChip PRO za 229Euro ten má však možnosť upravy charakteristík motora).
Priznám sa bol som trochu skeptický, či sa to týka výkonu (u Mitsu OUTLANDER 2.2 DiD nárast z 115kw na 144kW a krútiaci moment z 380 NM na 447 NM),ako aj spotreby. Avšak spotreba mi, aspoň podľa doterajších zistení, išla dole skoro o 1 liter a čo sa týka výkonu, pri takýchto silných motoroch je to ťažké posúdiť (objektívna by bol dynamometer), ale aspoň mne sa zdá, že motor šlape hladšie a zrýchlenie je tak isto výborné (ešte som to nemeral).
Montáž je neskutočne jednoduchá a v prípade záručnej prehliadky je ho zasa odmontovať. Je to vlastne lem akýsi medzikus.
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: lukas.luko Marec 18, 2010, 02:10:58 dopoludnia
nieco take na benzin asi tazko hladat ze? :blink:
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: misenko83 Marec 18, 2010, 03:09:09 dopoludnia
no, aj mňa by zaujímalo, či je to aj na benzín, konkrétne 1,6 66kW, prípadne od inej firmy, ten racechip je asi iba na diesel, keďže som tam iné nenašiel...
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: djbb Marec 18, 2010, 03:22:41 dopoludnia
fidodog Napísal:
Citácia
peter3000 Napísal:
Citácia
Nemate skusenosť s chipom 2.0 D-ID vraj to ide zo 140k na 170k a hlavne kruta ide hore.  Len ako sa to podpiše na trvanlivosti motora a spotrebe?  :)


Ak môžem niečo doporučiť, tak sa pozri na [url]http://www.racechip.de/.[/url] Práve som si kúpil ich chip. Oproti RALLIARTu je za smiešnu sumu (dve verzie, RaceCHip za 129 Euro + poštovné a RaceChip PRO za 229Euro ten má však možnosť upravy charakteristík motora).


Ak k tomu mozem zaujat nejake stanovisko, tak taketo nieco by som si do auta nikdy nedal. Ked som si pozrel video na ich stranke, po minute som vedel, ze jedine co moze urobit ten super chip, je znicit ti motor! To co ty nemci ponukaju je \"hlupe\" chipovanie bez spatnej vazby! Ked som videl, ako odpaja konektor zo senzoru tlaku v common-railu a pripaja tam nejaku krabicku v peknom obale, bolo mi to hned jasne. Princip je sice spravny, vykon motora by to mohlo zdvihnut, ale inteligencia je nulova! On uz od nastartovania meni data common-railu, ale nehladi pri tom, ci je motor uz zohriaty, alebo nie. Najvacsia sprostost aka moze byt, zhavit studeny diesel do vykonu. Daj mu chvilku a zistis, ze mam pravdu. Poskodi ti to motor. Je len otazka casu kedy, ale urcite sa to stane. Je to len atrapa za smiesnu cenu a smiesnu kvalitu, ktoru dostat aj na Slovensku pod nazvom P-Box! Bohuzial Ralliart sa na 2,2 nedodava.


P.S. Este som zabudol, ze na zvysenie vykonu nestaci pri systeme common-rail iba odrbat senzor tlaku v raile. Musis tam zmenit aj dlzku otvorenia vstrekovacov (tento system to nerobi), a pre spravne miesanie zmesi potrebuje vediet aj mnozstvo vzduchu.
A o tej spotrebe, nespoliehaj sa na palubny pocitac, ale skus to odmerat pri tankovani. Mozno budes nemilo prekvapeny :-(
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: djbb Marec 18, 2010, 03:26:26 dopoludnia
misenko83 Napísal:
Citácia
no, aj mňa by zaujímalo, či je to aj na benzín, konkrétne 1,6 66kW, prípadne od inej firmy, ten racechip je asi iba na diesel, keďže som tam iné nenašiel...


Na benzin oficialne chipovanie existuje(este sa nedodava)iba na EVO9 (ale to je 2.0l) Inak len u garazovych magorov so stratou zaruky na motor. Ked budes mat po zaruke, v cechach je firma ktora to robi profi aj do zavodnych aut.
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: fidodog Marec 18, 2010, 04:33:57 dopoludnia
Ak k tomu mozem zaujat nejake stanovisko, tak taketo nieco by som si do auta nikdy nedal. Ked som si pozrel video na ich stranke, po minute som vedel, ze jedine co moze urobit ten super chip, je znicit ti motor! To co ty nemci ponukaju je \"hlupe\" chipovanie bez spatnej vazby! Ked som videl, ako odpaja konektor zo senzoru tlaku v common-railu a pripaja tam nejaku krabicku v peknom obale, bolo mi to hned jasne. Princip je sice spravny, vykon motora by to mohlo zdvihnut, ale inteligencia je nulova! On uz od nastartovania meni data common-railu, ale nehladi pri tom, ci je motor uz zohriaty, alebo nie. Najvacsia sprostost aka moze byt, zhavit studeny diesel do vykonu. Daj mu chvilku a zistis, ze mam pravdu. Poskodi ti to motor. Je len otazka casu kedy, ale urcite sa to stane. Je to len atrapa za smiesnu cenu a smiesnu kvalitu, ktoru dostat aj na Slovensku pod nazvom P-Box! Bohuzial Ralliart sa na 2,2 nedodava.[/quote]

Možno más pravdu, nie som až taký odborník, ale mám taký pocit, že každý rozumný človek nevytáča auto hneď za studena do maximálnych otáčok a neviem či si si prečítal aj niečo o tomto chipe. Tu je len krátky citát z ich stránky: \"Our software is unique: It acts in real-time in the engine management system and optimizes the enigne characteristics just then when the improved performance for you and the engine is reasonable and gentle: When you call up the accomplishment, for instance when overtaking or acceleration. ´Cause let´s be honest: Do you need increased efficiency when you´re in a traffic jam?\". V krátkosti to znamená asi toľko, že upravuje charakteristiky motoru smerom k väčšiemu výkonu, len keď na to \"šliapneš\". Ináč je tam oveľa viac užitočných info.
Len na záver. Môj kolega jazdí s týmto zariadením už vyše rok a pol a najazdil s ním viac ako 40 tisíc kilákov a zatiaľ žiadne problémy nezbadal, dokonca na pravidelnej kontrole v značkovom servise ani diagnostika motora nezistila žiadne zmeny k horšiemu a ani skutočnosť, že tam má niečo namontované(pred kontrolou chip odmontoval). Tak neviem!?
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: fidodog Marec 18, 2010, 04:35:18 dopoludnia
A ešte, bohužiaľ RaceChip je len na diesely.
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: fidodog Marec 18, 2010, 04:42:11 dopoludnia
A ešte raz ešte, spotreba s RaceChipom šla kolegovi dole v meste o 1 liter +- a na dlhé cesty o nejaké tie dve deci menej. Má to zmerané.
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: djbb Marec 18, 2010, 05:48:19 dopoludnia
fidodog Napísal:
Citácia
A ešte raz ešte, spotreba s RaceChipom šla kolegovi dole v meste o 1 liter +- a na dlhé cesty o nejaké tie dve deci menej. Má to zmerané.


Zmerane palubnym pocitacom, alebo fyzicky na nadrzi. Len tak pre info.

Pokial viem, tento typ zariadeni je zapojeny priamo na motore = za jednotkou motora, tym padom data ktore vypocita jednotka niesu zhodne s realitou.
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: djbb Marec 18, 2010, 06:00:43 dopoludnia
fidodog Napísal:
Citácia
Možno más pravdu, nie som až taký odborník, ale mám taký pocit, že každý rozumný človek nevytáča auto hneď za studena do maximálnych otáčok a neviem či si si prečítal aj niečo o tomto chipe. Tu je len krátky citát z ich stránky: \"Our software is unique: It acts in real-time in the engine management system and optimizes the enigne characteristics just then when the improved performance for you and the engine is reasonable and gentle: When you call up the accomplishment, for instance when overtaking or acceleration. ´Cause let´s be honest: Do you need increased efficiency when you´re in a traffic jam?\". V krátkosti to znamená asi toľko, že upravuje charakteristiky motoru smerom k väčšiemu výkonu, len keď na to \"šliapneš\". Ináč je tam oveľa viac užitočných info.
Len na záver. Môj kolega jazdí s týmto zariadením už vyše rok a pol a najazdil s ním viac ako 40 tisíc kilákov a zatiaľ žiadne problémy nezbadal, dokonca na pravidelnej kontrole v značkovom servise ani diagnostika motora nezistila žiadne zmeny k horšiemu a ani skutočnosť, že tam má niečo namontované(pred kontrolou chip odmontoval). Tak neviem!?[/quote]



Ked sa zamyslis nad tym textom tak tam pisu len o tom, ze chip ti doda potrebny vykon ked ho budes potrebovat, teda kedykolvek. On nema skadial vediet v akom prevadzkovom stave mas motor, kedze nekomunikuje s motorovou jednotkou.

Len mimo temy. Uz 13 rokov pracujem ako autoelektrikar-diagnostik, a za tu dobu som uz toho videl kopec. V zasade niesom proti chipovaniu (aj ked to tak mozno vizera), ale som perfekcionalista a pokial si niesom isty, ze to chipovanie neublizi motoru, tak to neriesim. Uz som videl niekolko rosipanych motorov, prepalenych piestov, roztavenych trysiek ..., aby som vedel zaujat stanovisko k \"neinteligentnemu chipovaniu\", co si myslim, ze tento system je.
Ale OK, ak to mas overene, pohoda :-)
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: fidodog Marec 18, 2010, 06:05:42 dopoludnia
djbb Napísal:
Citácia
fidodog Napísal:
Citácia
A ešte raz ešte, spotreba s RaceChipom šla kolegovi dole v meste o 1 liter +- a na dlhé cesty o nejaké tie dve deci menej. Má to zmerané.


Zmerane palubnym pocitacom, alebo fyzicky na nadrzi. Len tak pre info.

Pokial viem, tento typ zariadeni je zapojeny priamo na motore = za jednotkou motora, tym padom data ktore vypocita jednotka niesu zhodne s realitou.



Fakt detailne neviem, ako to po technickej stránke funguje, ale podľa jeho skúseností je ten chip O.K. a spotrebu meral fyzicky na nádrži. Je dosť veľkým nadšencom a skúša každú novú vec.
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: djbb Marec 18, 2010, 06:09:16 dopoludnia
fidodog Napísal:
Citácia
Fakt detailne neviem, ako to po technickej stránke funguje, ale podľa jeho skúseností je ten chip O.K. a spotrebu meral fyzicky na nádrži. Je dosť veľkým nadšencom a skúša každú novú vec.


ok pokial to ma zmerane nadrzou, tak fajn. Este dotaz, ake auto mas, lebo sme na fore Lancer a v profile mas Outlander :-D
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: fidodog Marec 30, 2010, 05:20:25 dopoludnia
Zdar, tak ako som spomínal, zmeral som si spotrebu na nádrži a porovnal s palubným počítačom. Ten mi po najazdení asi 200 km ukázal 7,8L a po prepočítaní dotankovaného množstva a prejdených km mi vyšlo 7,8445. Takže spotreba ktorú ukazuje palubný počítač je viac než O.K. Len pre info, polovica cesty bola vykonaná s 5 dospelými a jednou 10 ročnou kočkou na palube a zbytok vyplnili kufre (cesta na letisko), rýchlosť bola štandardných 130 km/h na budíku(120 km/h podľa navigátora - povolené v Belgicku na diaľnici). Naspäť som šiel sám, avšak keďže som mal naponáhlo, tak som švihal 140 až 150 km/h - skutočná rýchlosť podľa navigátora (na budíku 150 - 160km/h), samozrejme časť cesty v Bruseli (asi 30km) som už šiel +- podľa predpisov (nejaké semafóry, malá zápcha,...). Takže aj spotreba sa mi javí, vzhľadom na profil jazdy, celkom slušná!  
Ale aby som len nechválil, kolega, ktorý má Volvo mi tvrdil, že mu celkom nesedeli údaje, ktoré mu ukazoval palubný počítač a skutočne namerané hodnoty.
Názov: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: fidodog Marec 30, 2010, 05:36:29 dopoludnia
A sorry, naozaj mám OUTLANDERa 2.2D, avšak myslel som si, že táto diskusia nie je len o tuningu Lancerov, ale motorov ako takých (všetky typy MITSU). Ešte jedna vec k predchádzajúcemu príspevku. Auto s chipom viditeľne ožilo, normálne má max. krútiaci moment pri 2000ot/min a max výkon pri 4000 ot/min a nárast výkonu bol viac menej plynulý. S chipom tieto hodnoty neviem, ale auto s ním sa  \"utrhne z reľaze\" pri 2500 ot/min a potom je z neho malá raketa.
Názov: Re: Re:úpravy motorů
Prispievateľ: peter3000 Apríl 06, 2011, 07:50:31 popoludní
No momentálne som dostal super ponuku na ten chip.  Vraj sa to samo kontroluje a v pripade problemov znižuje výkon aby nedoško k poškodeniu + zaruka zostava. Tak neviem či mam alebo nie. :(