Mitsubishi Club SK
Poradňa => Carisma => Téma založená: milanste September 01, 2010, 06:52:49 popoludní
-
Mám Carismu 1,6, rok 2001 s centrálom bez diaľkového. Ak otvorím kľúčom dvere šoférové odblokujú sa všetky dvere, ale piate dvere (kufor) nie. Ak otvorím piate dvere odblokujú sa aj ostatné štyri, tak isto keď kufor zavriem zablokujú sa aj ostatné štyri. Je to takto dobré ??? Podľa manuálu keď otvorím dvere majú sa odblokovať všetky aj kufor.
Kde je chyba ?? Ďakujem za info
-
jednoduche. Ked otvoris piate dvere na lavej strane pri pante mas prechdku. Ked ju odistis a posunies na jednu stranu najdes roztrhnute kable. Oprav ich a vsetko bude OK. :-) Carismy na to trpeli. :-(
-
Ďakujem,zajtra sa na to pozriem a dám vedieť
-
Prechodku som odsunul, a káble su pekne zaizolované, žiaden náznak predratia izolácie
-
skus ju odistit na oboch stranach a posunut potom na jednu stranu. Potom postupne potahavaj za kazdy kabel. Myslim si ze niektory bude urcite urvany. Stara choroba ktora sa opakuje. Inde nema byt kde problem. Uz len v motorceku, ale ten este neodisiel nikomu.
-
Ok, zajtra skúsim
-
Okrem Carismy na to viac či menej trpí každé auto, ktoré má takto ťahané káble do 5. dverí...
-
Rozobral som gumenú prechodku viď foto a nedá sa zisťiť ktorý kábel je prerušený. Rozobral som aj kryt piatých dverí až som sa dostal k zámku s mororčekom centrálu (foto). Potrebujem vedieť ktorý kábel do konektora ovláda motorček (ďalšia fotka). Vyčisťil som kontakty a nič stale to robí to isté. Dokonca som vytiahol aj Door central unit, ani tam nevyzerá byť nič zle. Po poskladaní to chodí ako predtým (http://www.mitsubishi-club.sk/media/kunena/attachments/legacy/images/gumen_prechodka_mini.jpg)
-
a (http://www.mitsubishi-club.sk/media/kunena/attachments/legacy/images/zamok_5_dver_mini.jpg)
-
a
-
aa (http://www.mitsubishi-club.sk/media/kunena/attachments/legacy/images/konektor_zamku_5_dver_mini.jpg)
-
kedze ti ide central, v riadiacke problem nebude. Nechcem podcenovat, ale dufam ze hovorime o tom istom. Ale este raz. Myslim kable v nutri prechodky od auta k dveram kufra. OK? Nie v aute, alebo dverach. Pekne foto :-)
-
k tomu konektoru... Cierny je kostra, ked hnedy alebo zeleny na moment ukostris, malo by ti zamknut, alebo otvorit (ovladanie). A tie posledne dva s pasikmi by maly byt silove do motorceka. Ked zamkne/odomkne, mal by si mat na jednom, alebo druhom s nich plus.
-
Díky za rady, zajtra pokračujem,musím na to prísť !
-
Mal si pravdu, spojením čierneho a hnedeho sa zatvoria dvere spojením čierneho a zeleného sa odomkne. Modré na napájanie mororčeka sú bez napätia v oboch prípadoch. Takže šťava tam nejde, z toho vyplýva že je to naozaj prerušené. Urobil som aspoň test ohmickej hodnoty motora , ukazuje to okolo 980 Ohmov,takže motor bude asi OK. Večer pripojím motor na 12 V či ide,ak áno tak je definitívne chyba v kábloch.Len tá gumová prechodka je pekný oriešok,veľmi sa posunúť nedá a káble sú tam tak namačkané na seba, že je problém nájsť tie modré na motorček
-
odisti si prechodku na strane dveri a povytiahni zvazok smerom od auta kolko pojde. Potom pouzi primeranu silu a zroluj prechodku smerom do auta. Urcite sa k nim dostanes :-) drzim palec.
-
Rozobral som celý zámok, odpor motorčeka bol v norme ale motorček po priložení 12 V sa netočil, tak som ho vybral a po zapojení na napätie a roztočení rotora sa roztočil. Po zastavení a opätovnom priložení napätia sa opäť netočil.Bol zadretý. Tak som ho rozobral a vo vnútri boli malé kúsky kefky ktorá sa čiastočne odlomila a rozsypala.(viď obrázok) Motorček som zložil ale občas sa tiež zasekne a nechce sa rozbehnúť,takže tak. Káble v prechodke sú možno aj dobré.Niekomu sa to možno zíde pri podobnej poruche (http://www.mitsubishi-club.sk/media/kunena/attachments/legacy/images/zberne_ustrojenstvo.jpg)
-
a takto vyzera motor s prevodovkou, spínačom v zámku piatych dverí(http://www.mitsubishi-club.sk/media/kunena/attachments/legacy/images/zmok_a_motorek_5_dver.jpg)
-
HEURÉKA ! Problém odstránený ! Zámok šlape, neviem dokedy pretože motorček som zložil tak že som zadný štít motorčeka k statoru ledva uchytil,úplne navoľno a potom sa nezadrhával. Tá kefka nevydrží asi dlho, ale teraz to ide. Pri otvorení (zatvorení) dverí otvára(zatvára) aj kufor,tak ako to má byť. ZAVER: Chyba nemusí byť vždy len v kabeláži (prechod dvere -karoséria)ale aj v samotnom motorčeku.
Pozn 1:Tá chyba v kabeláži sa mi aj tak zdá \"teoreticky\" málo pravdepodobná,pretože vodiče sa namáhajú len ohybom v uhle odhadom 95 stupňov a mechanické poškodenie tam nikde nehrozí
Pozn 2:Nič nie je zložité, keď človek pochopí princíp. Na konektore do zámku sa objaví napätie v modrých vodičoch len na chvíľu,a to len pri samotnom odblokovaní (zablokovaní).V týchto vodičoch sa strieda polarita podľa toho či sa zatvára alebo otvára zámok. Najprv som si myslel že raz v jednom je plus a raz v druhom a spätne sa obvod cez motor uzatvára na kostru. Ale nie je to tak. Človek sa učí celý život. Ďakujem za rady ,hlavne moderátorovi DJBB. Možno toto niekomu raz pomôže.
Pozn 3: Kde zohnať taký motorček (výrobca Johnson)?? (http://www.mitsubishi-club.sk/media/kunena/attachments/legacy/images/motorek_5_dver.jpg)
-
som rad ze sa ti podarilo odstaranit zavadu. Musim ta vsak sklamat. Oficialne zozenies len cely zamok. Samostatny motorcek len v nejakom obchode s elektronikou. A k tym kablom len tolko. V tvojom pripade vec nahody ze je vadny motorcek. U 90% ludi je problem vo vedeni :-) cize pravdepodobnost je vysoka. dakujem za detailny popis zavady. Dufam ze tento prispevok pomoze vela majitelom Carisiem spravne diagnostikovat a vyriesit problem. :-)