Autor Téma: Nizke otacky Carisma 1.8 GDI  (Prečítané 12896 krát)

Pampurik

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 12
  • Karma: +0/-0
Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« kedy: September 19, 2009, 07:29:33 dopoludnia »
Vie mi niekto poradit pricinu nizkych otaciek v neutrale-nie stale.Na citacke som bol,ze vraj senzor prietoku vzduchu,moze byt aj nieco ine?Kolko asi taka sranda stoji-na motore mam uz vymenene asi vsetko najlepsia bola polozka dvyhatiek a cistenie brusenie motoru specialnou zmesou.Za kazdu radu diky.

Čičo

Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #1 kedy: September 20, 2009, 06:28:13 dopoludnia »
Máš nízke otáčky alebo ti kolíšu?

Vyčistiť škrtiacu klapku, zresetovať RJ...


A aký bol dôvod výmeny zdvíhatiek? Klepkali? Pomohlo?
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998) 

Pampurik

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 12
  • Karma: +0/-0
Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #2 kedy: September 21, 2009, 05:45:12 dopoludnia »
Ano klepali ale mohol som si prakticky za to sam.Auto som doniesol zo zahranicia a urobil som riadny zasah.Pouzival sa v nom iba mineralny olej a ja som tam fukol plnu sintetiku.Takze som pomenil vsetko-teraz to je uz okej.Otacky tiez kolisali ale teraz su nizke niekedy zacnu aj kolisat malo ale iba na sekundu,ale asi to bude koli tomu ze su nizke a rj ich potom tlaci hore,ale ked pustim lkimu je to oki,neviem co mam robit dalsi senzor meni t nemam chut uz ma to stalo vsetko viacej ako cele auto.

Čičo

Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #3 kedy: September 21, 2009, 06:25:36 dopoludnia »
1. Plná syntetika neexistuje!

2. Čím hustejší olej tým zdvihátka dlhšie klepocú po štarte, takže redší olej to mohol len zlepšiť (predpokladám, že za plnú syntetiku považuješ nejakú 5W-x a minerál 15W-x).

3. To, že je olej drahší neznamená, že je lepší/kvalitnejší a už vôbec nie, že je vhodný do akéhokoľvek motora! Do GDI „bohatě stačí jakýkoli slušný 10W-40 v ACEA A3/B3, naopak použití např. Castrolu 0W-30 v ACEA A5/B5, který má soused-automechanik v sudu a \"leje ho do všech škodovek\" (hlavně s TDI PD motory), obvykle pro GDI znamená rychlou smrt!!!”

4. Ten reset RJ si skúšal?
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998) 

dyn0

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 5
  • Karma: +0/-0
Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #4 kedy: December 15, 2009, 03:12:29 dopoludnia »
prefukni triski a nastav zvih šupatka v karburatore :D

romco911

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 101
  • Karma: +1/-0
Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #5 kedy: Apríl 01, 2010, 08:37:55 popoludní »
Tak aj mne sa drzi volnobeh oklo 500 .... ale v poslednej dobe zacal zase kolisat, ale nerobi to vzdy... Dokonca niekedy ma tak nizke otacky na chvilku ze vizera akoby zdochol.


Ako sa vola sprej na cistenie skrtiacej klapky?
Carisma 1,8 GDI, r.v. 1998

romco911

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 101
  • Karma: +1/-0
Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #6 kedy: Apríl 01, 2010, 08:56:05 popoludní »
A este jedna vec mi napadla v tejto súvislosti,  skusal niekto porovnavať GDI motor pred a po faceliftovych modeloch? myslim kultura chodu, klepanie a tak?                    

Len tak zo zaujímavosti som bol pozriet jednu 2001 v bazare a pri studem starte sa mi zdala tichsia ako moja 1998, dnes som bol pozriet 2000, ale podla okien to bola 1998...  na tej r.v.2000 som sa bol aj previest a subjektívne sa mi zdala lenivsia ako moja, (mala okolo 167 tis km) aj motor isiel divne do otaciek, nesiel plynule ale skokom


Co sa tyka kolisania otacok na mojej, tak niekedy ide bez kolisania, niekdy kolise...asi ako sa jej chce  :angry:   Dnes som jej Durablenda, tak som zvedavy ci uvidim nejaku zmenu....... inak co som tam dal predtym toho Fuchsa, tak pozeral ich stranku a pisu tam  ,, Bezvadna funkcia hydraulickych zdvihadiel ventilov,\" ..... ,,Bezproblémové studene starty a rychle premazanie celeho motora\"

http://www.fuchs.sk/data/pdf_products/PI_SK_TITAN%20SYN%20MC%20SAE%2010W-40.pdf
Carisma 1,8 GDI, r.v. 1998

djbb

  • Hosť
Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #7 kedy: Apríl 01, 2010, 10:30:17 popoludní »
1.otazka : kolisu vzdy, alebo iba za najakych okolnosti
2.otazka : kolko mas na nej kilometrov
3.otazka : menil si uz pal. filter
4.otazka : nebol si s tym na testeri

romco911

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 101
  • Karma: +1/-0
Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #8 kedy: Apríl 01, 2010, 10:56:43 popoludní »
1.otazka : kolisu vzdy, alebo iba za najakych okolnosti
2.otazka : kolko mas na nej kilometrov
3.otazka : menil si uz pal. filter
4.otazka : nebol si s tym na testeri


1.Ako kedy, niekedy kolisu, niekedy si len nizke.............. oba pripady sa deju iba na volnobehu..............ale mam pocit ze kolisu iba vtedy ked idem slusne, na spotrebu, ked ho tocim, tak kolisanie nebadam

2.  mam 130 tis km

3. pal. filter tusim ze ani len nemam v mojom aute....a ani som zatial nehladal

4. nie nebol som ..... skor som uvazoal, ze by trebalo vycistit skrtiacu klapku a resetnut RJ
Carisma 1,8 GDI, r.v. 1998

djbb

  • Hosť
Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #9 kedy: Apríl 02, 2010, 12:08:31 popoludní »
1. kolisanie a nizke otazky mozu suvisiet zo zanesenou skrt.klapkou. Jednoduche vycistenie sprayom je nepostacujuce, musis ju vymontovat a opatrne odstranit nahoreny karbon. Spray to neurobi! Nozicek, skrutkovac a pevne nervy :-)

2. :-)

3. Pal. filter mas. Je v nadrzi ako sucast pal. cerpadla,a da sa objednat aj vymenit samostatne. Pokial ti netrha pri jazde tak to ber ako prevenciu.

4. Vycistit ju mozes. Resetovat nieje co. To nieje Skodovka alebo sprosty VW  :woohoo:  Tester spominam koli tomu, ze GDI je specificky motor s priamim vstrekovanim a ten potrebuje nejaky pracovny tlak. Mal by byt okolo 5MPa a toto ti vedia skontrolovat a nastavit len v autor.servise. Vacsinou je ten tlak nizsi koli zanesenemu pal. filtru, alebo opotrebovaniu dielov. Zacal by som testerom a potom sa uvidi co dalej.

caglio

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 29
  • Karma: +1/-0
Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #10 kedy: Apríl 02, 2010, 02:13:59 popoludní »
Nazdar,
RJ to robi ak priprava zmesi nie je spravna podla detonacneho cidla pocas jazdy, na volnobehu a pri plne otvorenej klapke, vtedy upravuje dlhodobé regulacne hodnoty zmiesavacieho pomeru (Gemischregelungswerte, fuel trims). To sposobuje kolisanie otacok, teda vsetky senzory aj akcne cleny ktor sa na priprave zmesi podielaju alebo robia spatnu vazbu mozu byt zdrojom. Diagnostika alebo 5° BTDC by to mali odhalit / dat do poriadku. Resetom RJ ich akurat vzdialis od optima t.j. dlhodobé regulacne hodnoty zmiesavacieho pomeru nastavis na 0. Takze to bude dlhsie trvat kym RJ najde optimum.

romco911

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 101
  • Karma: +1/-0
Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #11 kedy: Apríl 02, 2010, 10:16:03 popoludní »
A nejakym pripravkom na precistenie palivoveho potrubia co sa prilieva do benzinu by som tomu nepomohol?
Carisma 1,8 GDI, r.v. 1998

Čičo

Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #12 kedy: Apríl 03, 2010, 09:32:33 dopoludnia »
1. http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_posts.php?topic_id=61209

4. Nie, že by som sa zastával VW/Škoda, ale nemáš pravdu! Teda špeciálne u GDI sa skôr neodporúča, ale pri ostatných motoroch áno - tá klapka pri nalepenom karbóne proste mala pri určitých otáčkach a pokyne z RJ nejakú polohu a po jeho odstránení sa to zmení, takže RJ sa musí „naučiť” nové nastavenie. Áno, vymažú sa aj všetky ostatné naučené hodnoty, ale čistenie klapky bez resetu RJ je nanič...
http://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=105&start=0
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998) 

romco911

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 101
  • Karma: +1/-0
Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #13 kedy: Apríl 03, 2010, 09:43:40 popoludní »
A tie pripravky, co sa prileju do benzinu a sluzia na vycistenie palivovej sustavy? to nepomoze?
Carisma 1,8 GDI, r.v. 1998

djbb

  • Hosť
Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
« Odpoveď #14 kedy: Apríl 03, 2010, 09:55:59 popoludní »
romco911 Napísal:
Citácia
A tie pripravky, co sa prileju do benzinu a sluzia na vycistenie palivovej sustavy? to nepomoze?


pomoze na vycistenie pal. sustavy, ale je to iba polovica uspechu. Tvoj problem je v zaneseni sania ( skrt.klapka, sanie, sedla ventilov a na to ti ziadny pripravok nepomoze. Najlepsia rucna praca.

K tomu resetu. skrt. klapky. Pri motoroch do roku cca 95 bol na to postup ako sa uci zakladne nastavenie, ale potom to japonci vyriesili tak, ze motor sa uci sam pri jazde.  V tvojom pripade ak ti budu kolisat otacky aj po vycisteni klapky, zabehni do servisu na kontrolu vstrekovacieho tlaku. Ako som uz spominal, dost casto byva tento tlak nizsi ako 5MPa a za niektorych okolnosti ti mozu koli tomu kolisat otacky.