Autor Téma: Poruchy a spotreba na 1.5?  (Prečítané 31236 krát)

rover

  • Hosť
Re: Poruchy a spotreba na 1.5?
« Odpoveď #75 kedy: Január 16, 2012, 04:43:08 popoludní »
Caute, viete mi niekto pvoedat, aku ma Lancer 1,5 (1,6) spotrebu na dialnici pri 130-150 km/h ? Jazdim 90% po dialnici a preto rozmyslam, ci ten maly objem nebude potrebovat 10 l/100 km...

Dakujem

Robo

deremond

Re: Re: Poruchy a spotreba na 1.5?
« Odpoveď #76 kedy: Január 16, 2012, 06:56:51 popoludní »
Citácia: \"rover\" post=10198
Caute, viete mi niekto pvoedat, aku ma Lancer 1,5 (1,6) spotrebu na dialnici pri 130-150 km/h ? Jazdim 90% po dialnici a preto rozmyslam, ci ten maly objem nebude potrebovat 10 l/100 km...

Dakujem

Robo


Nieeee, čo blazniš :) No tento objem nie je určený na dialnice, to máš pravdu. Motor je prííliš hlučný.
Ale z vlastnej skúsenosti čo som bol toto leto v Chorvátsku a šli sme 60% po dialniciach som mal stále spotrebu 5.8 - 6 l/100km. Išiel som tak 110 km/hod. Takže tipujem že pri 130-150 by som mal max 7 litrov. MAXimálne.

Čičo

Re: Re: Re: Poruchy a spotreba na 1.5?
« Odpoveď #77 kedy: Január 16, 2012, 07:38:45 popoludní »
So zvyšujúcou sa rýchlosťou tá spotreba rastie trocha inak ako lineárne...
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998) 

rover

  • Hosť
Re: Re: Re: Re: Poruchy a spotreba na 1.5?
« Odpoveď #78 kedy: Január 16, 2012, 07:42:21 popoludní »
je mi jasne, ze tam nie je linearna zavislost, ale potrebujem cisla.......

hawkeye

Re: Poruchy a spotreba na 1.5?
« Odpoveď #79 kedy: Január 17, 2012, 07:06:43 popoludní »
s 1.8 robim praha - BA za 7.8-8 (po dialnici od 120 do 160km/h)

Xaltotun

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 668
  • Karma: +3/-2
  • lancer sportsedan instyle
Re: Re: Poruchy a spotreba na 1.5?
« Odpoveď #80 kedy: Január 17, 2012, 10:56:28 popoludní »
Citácia: \"rover\" post=10198
Caute, viete mi niekto pvoedat, aku ma Lancer 1,5 (1,6) spotrebu na dialnici pri 130-150 km/h ? Jazdim 90% po dialnici a preto rozmyslam, ci ten maly objem nebude potrebovat 10 l/100 km...

Dakujem

Robo


kolko km das rocne? Na taketo jazdenie je vacsinou lepsi diesel

ja si myslim ze pri 150 tie 1,5/1,6miveci zeru 10+ litrov lebo uz tocia 4000+ otacok na 5ke.

rover

  • Hosť
Re: Re: Re: Poruchy a spotreba na 1.5?
« Odpoveď #81 kedy: Január 17, 2012, 11:19:36 popoludní »
rocne najazdim 25000 - 30000 km, tam sa uz oplati jedine LP, otazka je, ci je Lancer vhodny na LPG...
napr Civic ma pri 4000 otackach spotrebu 7 az 7,5

Xaltotun

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 668
  • Karma: +3/-2
  • lancer sportsedan instyle
Re: Poruchy a spotreba na 1.5?
« Odpoveď #82 kedy: Január 17, 2012, 11:30:33 popoludní »
pokial viem lancer sa da bez problemov prerobit na lpg, aj ked sa to neodporuca, radsej by som siahol po 1,8mivec diesli v takomto pripade, aj ked ten priplatok 5000€ tu rozhodne nie je na mieste, to by si musel davat 50k rocne aby sa to oplatilo.

Igro

  • Hosť
Re: Re: Re: Poruchy a spotreba na 1.5?
« Odpoveď #83 kedy: Január 29, 2012, 09:41:41 popoludní »
Citácia: \"Xaltotun\" post=10238
Caute, viete mi niekto pvoedat, aku ma Lancer 1,5 (1,6) spotrebu na dialnici pri 130-150 km/h ? Jazdim 90% po dialnici a preto rozmyslam, ci ten maly objem nebude potrebovat 10 l/100 km...

Dakujem

Robo


kolko km das rocne? Na taketo jazdenie je vacsinou lepsi diesel

ja si myslim ze pri 150 tie 1,5/1,6miveci zeru 10+ litrov lebo uz tocia 4000+ otacok na 5ke.


Zdravim vas pani, uz dlhsiu dobu obcasne sledujem toto forum a dozvedel som sa tu vela dobrych informacii. Rad by som tu teda na oplatku tiez niecim prispel.

Na margo vyssie uvedeneho, vlastnim 1.6 uz nieco cez rok. Ked sa tu teda pise kolko to asi tak moze tocit pri akej rychlosti, tak by som tu rad napisal konkretne cisla (nie domnienky), snad to niekomu pomoze v rozhodovani. 120 km/h - 3000 rpm, 130 - 3250, 140 - 3500 a spominanych 150 - 3800.
Ta prevodovka zas az tak zle odstupnovana nie je. Co som jazdil (a cital) tak tie otacky pri 130ke su z tych lepsich, vela benzinov sa pri tejto rychlosti dostava cez 3500 az k 4000 (pri 5 st. prevodovkach).
a co sa tyka ostatnych limitov - pri cca 50ke na 3ke - cca 2300, pri 90ke na 5ke podobne.

K spotrebe: Leto, dialnica do BA - R1 130-140 spotreba okolo cca 7 a nejake drobne. Potom D1 110-120 padla na 6,5 a po obchvate v BA az do Petrzky (v ramci moznosti 90 - 100) zliezla na 6,2. Motor v zasade este surovy, najazdene cca 5000 km.
Naopak teraz nedavno v zime , fukal neprijemny narazovy vietor, auto tahalo citelne horsie, samozrejme. Celkova spotreba sla na 7,6 pri zhruba podobnom style jazdy. Ten isty den vecer, po ustati vetra to bolo ako vymenene. Ponahlal som sa domov, tak som tomu trosku kuril a vdaka hustej doprave to bolo castejsie o pridavani a brzdeni (dost neprijemna cesta inak, vela vody na ceste). Rychlost kolisala, 120 - 160. Vysledok bola spotreba na urovni 8,2. Najazdene okolo 7500. Som zvedavy ako sa to bude vyvijat s pribudajucimi kilometrami, ci to este pojde dole ako som cital, ze to pri tomto pocte km zvykne.

Skratka na dialnici sa to podla mna v pohode da. A myslim, ze aj co sa tyka hluku. Ked sa niekto vyberie na dialnicu s mini autom ako Tico, tak tvrdit, ze Lancer sa tam nehodi nie je celkom ono.;)  Iked taky hltac kilometrov ako napr. nejake MB C 350 to zase tiez nie. To je ale skor o subjektivnom uhle pohladu, co si kto pod autom vhodnym na dialnice predstavi.

Xaltotun

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 668
  • Karma: +3/-2
  • lancer sportsedan instyle
Re:Poruchy a spotreba na 1.5?
« Odpoveď #84 kedy: Február 12, 2012, 07:51:30 dopoludnia »
dost tomu neverim ze ti 1,6 toci pri 150 len 3800 otacok, nakolko moja 1,8 toci asi 4200

Igro

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 6
  • Karma: +1/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re:Poruchy a spotreba na 1.5?
« Odpoveď #85 kedy: Február 19, 2012, 11:29:20 popoludní »
LOL, no a? Povedane tvojou recou, dost si zabil. ;) Ale nebudme osobni. Tvoj argument sa na prvy pohlad zda logicky, ALE ono medzi 1.8 (tou 105kw) a 1.6 je trosku vacsi rozdiel ako 2 deci objemu. Mam dojem, ze sa to tu uz preberalo. Ale kym 1.8 je podstvorcovy motor (vrtanie vacsie ako zdvih), tak u 1.6 je to opacne. V praxi to znamena tolko, ze 1.8 proste "ma rada otacky", co tu vsetci dokola pisu. Tym padom ma vyssi vykon, ako by mal nadstvorcovy motor toho isteho objemu, ale mensi krutiaci moment, ktory zaroven dosahuje pri vyssich otackach. A to uz ti je hadam jasne, preco mas vyssie otacky s 1.8 ako ma 1.6. Pozri si kde ti vrcholi krutiaci moment. Ak som na nete nasiel dobry udaj, tak je to 4250 rpm. Kde ho ma 1.6? Rovnych 4000. Logicky sa vyrobcovia snazia o to, aby si sa pri dialnicnych rychlostiach dostaval k tomuto maximu. Potom si na dialnici das 5ku (6ku) a nemusis podradovat (alebo znizovat rychlost) pri prvom miernom stupani. Na diesloch je to ok aj v nizsich otackach. Tam si to daju na trebars na 2500 rpm, kedze krutiak kulminuje cca od 2000 - 3000.

Podme dalej. Samotne otacky si dokazes zistit aj ty sam. Casovo narocnejsi variant je ist do Mitsubishi a vyskusat. Nemusis ani prekracovat rychlostne limity, kedze medzi otackami a rychlostou na konkretnom prevodovom stupni je linearna zavislost. A vlastne nepotrebujes ani Mitsu showroom, staci Mitsu stranka a tam mas vsetky udaje, ktore potrebujes k vypoctu kolko to toci pri akej rychlosti. Potom este vzorec. Naco to tu rozpitvavat. Na tejto stranke to nejaky dobrak dal do formularu, uz len vyplnit. Ked zaratas odchylku tachometra cca. 5km/h tak ti to vyjde.

Pozri, mne nejde o hladkanie si ega, alebo "kto dalej docika". V zavere sa dostaneme k tomu, ze mas dva motory charakteristikou odlisne ako to tu uz bolo mnohokrat spomenute, 1.8 tociva na santenie, 1.6 menej tociva na spotrebu.  ;)