Anketa

Čo uprednostnujete pri upravovaní auta?

Exteriér
37 (29.6%)
Interiér
19 (15.2%)
Motorové časti
25 (20%)
Exteriér-Motorové časti
16 (12.8%)
Interiér-Motorové časti
6 (4.8%)
Audio-video
13 (10.4%)
Neupravujem
9 (7.2%)

Celkom hlasov: 79

Autor Téma: Uprava Lancera  (Prečítané 265551 krát)

PatkO

  • „Kto má peniaze, kúpi si auto. Kto ich nemá, zomrie inak.“
  • Global Moderator
  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 697
  • Vozidlo: 2009 Mitsubishi Lancer Sportsback
  • Karma: +5/-3
  • Pohlavie: Mužské
Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #930 kedy: September 07, 2015, 04:09:21 popoludní »
A to len tak dojdem k fízlom a že poviem že si chcem zapísať že môžem mať ECV na boku ? :D alebo je na to potrebné aj niečo iné ? :)

hawkeye

Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #931 kedy: September 07, 2015, 04:14:45 popoludní »
To by som aj ja rad vedel :)
Urcite musis poziadat o zapis do TP ale co este k tomu neviem... Vyjadrenie od importera? Stk (aj to bolo niekde spomenute)

madbugie

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 452
  • Karma: +8/-1
  • Pohlavie: Mužské
Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #932 kedy: September 08, 2015, 06:57:13 dopoludnia »
tuším sa to už niekde riešilo... ale kedže to nie je schválené k danému typu auta... tak ťažko... aj EVO to má asi na výnimku...
as mad as possible

hawkeye

Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #933 kedy: September 08, 2015, 08:27:28 dopoludnia »
no sak to ze nejako cez importera a polismenov to asi pojde rovnako ako zapis alternatyvnych pneu.

Teda asi :)

insider

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 248
  • Karma: +4/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #934 kedy: September 08, 2015, 09:11:54 dopoludnia »
blbost. evo nema v TP ziadnu vynimku o ulozeni spz. ani importer ti taký papier nedá
Nechapem čo tu riešite. Proste ked ju tam chces dat tak ju daj ale na drziak aby bola rovno a nie do zakruty.
« Posledná zmena: September 08, 2015, 09:24:55 dopoludnia od insider »

hawkeye

Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #935 kedy: September 08, 2015, 10:35:51 dopoludnia »
lenze Evo ju ma mierne do zakruty nie?

dava sa nato specialny drziak ci obyc?

insider

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 248
  • Karma: +4/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #936 kedy: September 08, 2015, 10:43:16 dopoludnia »
jemne zahnutie tam je

Ano je tam specialny drziak, bohuzial tie z netu su dost zle odliate, nelicuju s naraznikom

hawkeye

Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #937 kedy: September 08, 2015, 10:49:31 dopoludnia »
tym padom predpokladam, ze sa da kupit origo evo ale bude to tak 100e+

PatkO

  • „Kto má peniaze, kúpi si auto. Kto ich nemá, zomrie inak.“
  • Global Moderator
  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 697
  • Vozidlo: 2009 Mitsubishi Lancer Sportsback
  • Karma: +5/-3
  • Pohlavie: Mužské
Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #938 kedy: September 08, 2015, 02:57:34 popoludní »
alebo keď si dobrý kutil tak si to pekne orežeš podľa nárazníka alebo tam hodíš nejaké tesnenie :) všetko sa nejak dá :D napr lancer nemá footwell ligths a pritom je to robotka na 30 min a 15€ :)

Varju1

Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #939 kedy: September 08, 2015, 08:14:46 popoludní »
tym padom predpokladam, ze sa da kupit origo evo ale bude to tak 100e+

Na českej stránke Mitsuklubu písali, že kúpili origo za 400Kč. Pravda, pred dvomi rokmi...  :)
Ináč odkaz je http://www.mitsubishiclub.cz/forum-tema/podlozka-pod-spz-evo-x-133589.

Varju1

Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #940 kedy: September 08, 2015, 08:35:07 popoludní »
Tiež by ma zaujímala to EČV na boku :) lebo logicky nevidím problém či je to na boku vozidla alebo v strede ale samozrejme slovenká polícia málokedy koná logicky :D :D :D predsa len u Alfy Romeo je to bežný jav tak prečo by nie ?? :) tiež by som to hodil na svojho myšiaka :)
Umiestnenie EČ rieši vyhláška č. 9/2009 Z.z. (neviem, či je posledná platná verzia).

§35 Evidenčné číslo, o umiestnení hovoria odseky 10 až 14:

(10) Tabuľka s evidenčným číslom musí byť na vozidle
umiestnená na vonkajšej strane karosérie
a) pri vozidlách kategórie L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e,
O, R, Ps a pri viacúčelových štvorkolkách kategórie
L7e vzadu uprostred alebo na ľavej strane vozidla,
b) pri vozidlách kategórie M, N a pri nákladných štvorkolkách
kategórie L7e vpredu spravidla uprostred
a vzadu uprostred alebo na ľavej strane vozidla,
c) pri vozidlách kategórie C a T tabuľka s rozmermi
24 cm x 15 cm vzadu na ľavej strane, prípadne ak
bola pridelená tabuľka s rozmermi 52 cm x 11 cm
vzadu uprostred vozidla,
d) pri vozidlách kategórie Ls vzadu spravidla uprostred.

(11) Tabuľka s evidenčným číslom sa upevňuje na
mieste určenom schvaľovacím úradom7) kolmo na
strednú pozdĺžnu rovinu vozidla s toleranciou 5°,
pričom kde to tvar vozidla vyžaduje, môže mať sklon ku kolmici
a) maximálne 30°, ak plocha tabuľky je obrátená smerom hore,
za podmienky, že horná hrana tabuľky nie
je nad rovinou vozovky vyššie ako 120 cm,
b) maximálne 15°, ak plocha tabuľky je obrátená smerom
dole, za podmienky, že horná hrana tabuľky nie
je nad rovinou vozovky vyššie ako 120 cm.

(12) Ak je potrebné tabuľku s evidenčným číslom
upevniť na inom mieste, ako určil schvaľovací úrad,7)
spodná hrana tabuľky musí byť vpredu najmenej
20 cm a vzadu najmenej 30 cm nad rovinou vozovky.
Horná hrana tabuľky nesmie byť nad rovinou vozovky
vyššie ako
a) 150 cm pri vozidlách kategórie L1e, L2e, L3e, L4e, L5e,
L6e, LS a pri viacúčelových štvorkolkách kategórie L7e,
b) 200 cm pri vozidlách kategórie M, N, O, R, pri nákladných
štvorkolkách a osobných štvorkolkách kategórie L7e,
c) 400 cm pri vozidlách kategórie C, T a PS.

(13) Ak je tabuľka s evidenčným číslom upevnená podľa
odseku 12, musia byť dodržané podmienky podľa odseku 11.

(14) Bočný okraj tabuľky s evidenčným číslom nesmie
presahovať zvislú rovinu rovnobežnú s pozdĺžnou
rovinou vozidla, ktorá je dotyčnicou vozidla v bode jeho
najväčšej šírky.

Tak, podľa odseku 10 má byť umiestnený vpredu "spravidla" uprostred...
Ďalšia vychytávka - ak je potrebné tabuľku s EČ upevniť na inom mieste...
Rovnako musí byť dodržaný maximálny uhol odklonu od kolmice, nesmie presahovať okraj, atď. - Na skutočné vysvetlenie asi by sme potrebovali experta - právnika.
Spomenuté vozidlá Alfy určite potrebujú výnimku, EČ je doslovne skrútené na nárazníku, koniec tabuľky je vlastne už na boku vozidla.

hawkeye

Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #941 kedy: September 09, 2015, 10:24:18 dopoludnia »
tym padom predpokladam, ze sa da kupit origo evo ale bude to tak 100e+

Na českej stránke Mitsuklubu písali, že kúpili origo za 400Kč. Pravda, pred dvomi rokmi...  :)
Ináč odkaz je http://www.mitsubishiclub.cz/forum-tema/podlozka-pod-spz-evo-x-133589.


po precitani tych prispevkov to asi zase az tak easy nebude

Varju1

Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #942 kedy: September 09, 2015, 08:42:37 popoludní »
Určite nie - preto som písal, že k zákonom by sme potrebovali aj právnika. Aj tak sú v móde "gumené" paragrafy.
Vyhľadal som aj hodnotenie ináč umiestnených EČ v STK. Na stránke http://www.testek.sk/files/meto/metodicky_pokyn_70_2011_zmeneny_34_2014.pdf som našiel kontrolný úkon 101, podľa tabuľky úkon "Umiestnenie tabuľky s evidenčným číslom nezodpovedá predpisu" ľahká chyba (písmeno A).
Len otázne, či policajti za takto umiestnenú tabuľku EČ budú pokutovať.
Samozrejme, by bolo dobré poznať stanovisko kompetentných orgánov.


Xaltotun

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 668
  • Karma: +3/-2
  • lancer sportsedan instyle
Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #943 kedy: September 12, 2015, 11:37:21 dopoludnia »
Zakony su tak derave ze je uplne jedno kde tu tabulku das. Pokial by bol policajt rejpal staci sa vediet obhajit pred nim. V technicaku nie je na nieco take kolonka a ani na napr. xenony (bezne sa na nete docitate ze mozte mat neorigo xenony ale musia byt zapisane v technickom - blud).

Čičo

Re:Uprava Lancera
« Odpoveď #944 kedy: September 13, 2015, 09:38:17 popoludní »
Načo kolónku na niečo čo riešia iné predpisy?!
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998)