to je nejaká blbosť a so zadnými kotúčmi pri 50 000 km už duplom... to by si predné mal meniť niekde pri 25 000 km
predok znáša 75 % brzdnej sily, zadok 25 %, takže zhruba to vychádza tak, že na jednu sadu zadných kotúčov a doštičiek, zoderiem dve sady predných kotúčov a doštičiek...
pri 100 000 km som menil predné kotúče a doštičky (doštičky som menil aj pri 60 000 km vpredu), lebo veľa jazdíme po meste = veľa brzdenia...
zadné kotúče a doštičky nie sú ani v polovici životnosti...
ak by kotúče zhnili, tak sú z blata a je to chyba materiálu... kotúče sa derú a je to rozmerovo presne stanovené... príklad nový kotúč má 28 mm na hrúbku, minimálna prípustná hrúbka kotúča je 26,4 mm... proste jednoducho sa to dá zmerať šublerou... rozdiel 1,6 mm samozrejme musíme si dať pozor na ten ozub, ktorý vzniká na krajoch kotúča
vo väčšine webshopov ak si nájdete príslušné kotúče k vašemu autu, tak tam budú aj tieto rozmery uvedené, nový rozmer a minimálny rozmer... samozrejme dá sa jazdiť aj trošku pod minimálny rozmer (ja som ich zjazdil na - 2 mm), ale treba s tým počítať, takže žiadne blbnutie, horské priesmyky, závodenie na trati a podobne... pretože sa brzdy prehrejú a šmytec.... (indikované hučaním kotúčov ako sa zakalujú
)
dával som nemecké ATE tuším a zatiaľ spokojnosť...