a prečo koniec...
rozober hlavu, pozri či sú ventily OK a potom olejovu vanu zospodu a tam bude vidno či nie je nejaký krúžok na valci poškodený alebo prasknutý... a pokial nie je nič poškriabané a v motore nič nehrkoce... tak možno len stačí pretesniť, prebrusiť ventily alebo vymeniť tesnenia na piestoch a ideš dalej...
nehádž flintu do žita... pokial motor ide, ale iba žerie olej tak je to riešitelné... ak tam niečo hrkoce, vibruje, tak už je to ťažšia mechanická závada...
možno si len po chorvátskej dialnici trošku popreháňal motor... uvolnili sa karbony a usadeniny a niekadial ti to cucá olej... možno stačí prebrusiť, či vymeniť krúžky na piestoch a motoru nič nieje...
u našej firemnej oktávie, sa výrobca prosím pekne vyjadril, že pri dízloch je normálne, že 1 liter oleja na 1000 km